• elinaxelina

Bim Maj 2020

Hej! Hoppar in här om det är ok? :)

3/5 hade jag BIM.

Men nu sitter jag här med ingen mens, otroliga humörssvägningar och 3 negativa graviditetstest. Jag börjar bli helt jävla galen.

Det är nästan så jag vill att mensen kommer nu så jag slipper gå runt med denna frustration. Såklart vill jag hellre ta ett plus. Men ohhhh... så jobbigt :(

Jag vet inte om jag har symptom. Mina humörssvägningar är värst, sen är jag jätte jätte trött, och har ökad aptit. Men det kan lika gärna ha med kommande mens och göra också.

Jag hoppas det går bättre för er!

• elinaxelina
    Izzul skrev 2020-05-08 18:31:55 följande:

Nu tycker jag det är starkare! Vad säger ni?

Det är ett streck! Jag ser också, grattis :)
  • elinaxelina
    Grodan90 skrev 2020-05-08 17:38:50 följande:

Ni som är kaffedrickare, hur många koppar dricker ni om dagen nu? Har ni dragit ner på det?

Jag slutade helt med kaffet men dricker ett glas cola då och då (innehåller en del koffein) för att bara hålla "humöret" uppe :)

Har även börjat ta folsyra. Någon som också tar det här?
  • elinaxelina
    Wifey. skrev 2020-05-08 23:05:52 följande:

Ja jag tar folsyra plus andra vitaminer (i en tablett). Jätteviktigt att ta innan graviditet också för brist på folat kan orsaka upprepade missfall. Visste tyvärr inte detta innan med mina två missfall (började direkt vid plus) så ett tips till alla här är att börja så snart som möjligt om ni inte redan tar.

Jättebra ju! Jag läste också om hur viktig folsyra är. Jag har inte haft några missfall (vad jag vet) förutom det som mitt utomkvedshavandeskap ledde till (kroppen tog han om x:et själv).
  • elinaxelina

Mensen är nu en vecka sen!

Och under dem här härliga 7 dagarna så har jag hunnit tagit 5 test - alla negativa, sprungit på toa som en tok då flytningarna lekt med min hjärna (fått mig att tro att dem var mens) och jag har börjat ställa in mig för en bebis fast inget test är positivt...........

Jag har aldrig "hoppat" över en mens innan. Och den har aldrig varit såhär sen. Och jag har inga tidigare erfarenheter kring en lyckad graviditet.

Det är som att jag famlar i mörkret och jag ser f*n inte ett skit :)

Ja, jag ville bara dela med mig.

Jag hoppas på en bebis. Det kommer jag tills mensen kommer :)

Svar på tråden Bim Maj 2020