• Lizzie09

Bim Maj 2020

Hej!

Igår bad jag kollegan dra ut spiralen (jobbar alltså på MHV ????) så nästa vecka blir vårt första försök till barn nummer två! Känns otroligt spännande, pirrigt och lite overkligt att dra igång bebisverkstad igen. Första barnet tog nära två år och två inseminationer för att lyckas, så vi hoppas på att det går fortare denna gång :) BIM borde bli 27/5

• Lizzie09

Senaste mens pågick mellan 29 april och 4 maj. Tog ut hormonspiralen den 6e vilket verkade få cykeln lite ur balans. Igår fick jag en blödning (mens igen?) och har blött smått sedan dess, så räknar inte med att det blir ägglossning på tisdag som planerat. Så jag förbereder mig för att hoppa över till bim juni-gruppen :) Någon annan här som fått cykeln i obalans efter spiraluttag? Kan inte minnas att det blev såhär förra gången.

• Lizzie09

Äl+ 3-4 idag och har såååån molvärk i livmodern och ut i ljumskarna! Aldrig varit med om detta efter äl. Kan ju hoppas att det är positiv värk!

• Lizzie09

Jag hänger också här :) Kände mig rätt säker på att jag hade ägglossning i onsdags/torsdags. Men igår fick jag molvärk som idag har eskalerat och nu har jag Ordentlig molvärk både fram, i ljumskar och bak i ländryggen.. Aldrig varit med om sådan äl-smärta innan?! Samt att jag nu har fått äggviteflytningar igen, så antar att ägget kanske inte släppt förrän idag? Segt, då är det ännu längre kvar tills man kan börja testa ;)

• Lizzie09

Mens på G här. Tänkte testa progesteronkräm nästa cykel eftersom det förmodligen var den som gjorde att jag blev gravid med dottern efter nästan två år :) Men kommer ju inte ihåg hur man gör! Vilken kräm har ni och hur ofta och hur mycket smörjer ni? När ska man börja och när ska man sluta? :)

• Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-28 22:09:23 följande:

Börja ca 2 dgr efter äl så ägget säkert släppt, sen fram till BIM, sluta vid negativt test så mensen får komma.

Jag har haft den starkare varianten och tagit 6 pump morgon och 6 på kvällen, variera plats och ta på tunn hud som tar upp bättre.

Tack! :) Vilka ställen på kroppen har du smörjt på?
  • Lizzie09

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

• Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-29 15:06:48 följande:

Oj vad kul! Grattis! Hoppas cb visar tydligare, jag tycker du ska köpa digitalt, ger inga svårtolkade streck iaf :)

Tack! Även Clearblue visade ett blått streck :) Testen är inte så starka än så väntar med det digitala tills på söndag tänkte jag. Blev jättedålig bild när jag laddade upp här, såklart, men det är tydligt rosa streck på testen jag tog imorse :)
  • Lizzie09

Blir så nojig, gravtestet har bara ökat litelite i styrka sedan igår. Brukar det inte stegra rätt fort nu i början? Är ju klart positivt med rosa streck (syns säkert inte på bilden..) men nojjar över den lilla ökningen..

• Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-30 09:39:53 följande:

Ökar långsamt i början, dubblas varannan dag och stegring syns långsamt på stickorna, oroa dig inte :)

Tack snälla du! Eftersom jag hade lite bruna flytningar när jag torkade mig häromdagen så blev jag lite extra nojig. Men då är nog allt som det ska :) Har inte berättat för sambon än utan tänkte göra det imorgon på mors dag, är så svårt att inte försäga sig när man har massor med symtom, haha! Hoppas på att det ökat tillräckligt för att kunna ses på ett digitalt imorgon, annars får han se ett vanligt cb :)
  • Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-30 11:13:05 följande:

Åh vilken fin överraskning! Säker på att digitala visar då! Jag hade blödning både på BIM och lite stänk i tre dagar så var säker på det var kört men enligt blodprov ökade det ju och är fortfarande gravid i v 6+1 nu. Ska på VUL om 10 dagar, hoppas innerligt att det ser ok ut då.

Ja vi får hoppas att det är tillräckligt mycket hcg för det digitala :) Vad spännande med VUL, hoppas allt kommer se fint ut! :)
  • Lizzie09

Det är något väldigt speciellt när man får det svart på vitt! Dags att överraska mannen min <3

• Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-31 09:29:22 följande:

Ja digitala slår allt när man får se den texten :) stort grattis!!

Tack! :)
Svar på tråden Bim Maj 2020