• Cykelstöld

Bim Maj 2020

Hej alla. Jag och min man har börjat försöka, har BIM 16/5 ungefär (har ej bra koll på varken menscykel eller lutealfas än så lite osäker). Det här är andra månaden som vi försökt, håller tummarna! Skönt att ha någon annanstans att prata av sig lite, tror karln börjar tröttna lite på mitt konstanta prat om cyklar och befruktning haha.

Jag är dock rätt så osäker på när exakt min ägglossning skedde. Enligt LH-test så steg LH rejält måndag och jag hade äggvite-flytningar. Tisdagen tog jag inte test då jag antog att det är ÄL-dag och flytningar var vattniga. Jag mätt temperatur varje morgon och inte förrän idag fredag såg jag en tydlig höjning. Så kan ha varit lite försenad.. Vi hade sex senast på tisdagen så det är ju oavsett en chans denna cykel, men vi kanske bör köra på fram till att det har skett en temperaturshöjning, utifall ÄL är försenad?

• Cykelstöld
    mzl93 skrev 2020-05-09 13:36:30 följande:

Jag har ju stolt haft regelbunden mens i flera år men nu har jag ont i bröstvårtorna och nu börjar en molvärk liknande mensvärk vilket är skitkonstigt, det är ungefär en vecka för tidigt? Mensen har inte kommit än men det känns verkligen som det... Skitkonstigt

Låter som att du kan vara gravid!
  • Cykelstöld

NC lyckades bekräfta ÄL för mig i tisdags, så är på ÄL +4 idag. Det är min första månad som jag tempar och som jag kör NC. NC tror jag har BIM 18/5 men tror det kan röra sig om någon dag tidigare, får se. Men det är så olidligt att vänta på att tiden ska gå och man vet om det tog sig! Jag vet att det är för tidigt men jag känner ändå efter hela tiden och googlar på alla tidiga symtom som kan tänkas. Håller alla tummar för oss alla denna månad!

• Cykelstöld
    mzl93 skrev 2020-05-09 14:56:32 följande:
    Nä... Tror du? Mensvärk en vecka för tidigt? Är det verkligen ett tecken på graviditet :o

Blev plötsligt väldigt hoppfull! :)
    Man kan känna lite värk när ägget fäster sig, en vecka innan BIM låter ju rimligt då beroende på din cykel. Kan absolut upplevas som lite mensvärk har jag hört. Håller tummarna för dig!
  • Cykelstöld

Apropå koffein och graviditet så dricker jag max 3 koppar svart te om dagen mellan ÄL och BIM. Jag dricker annars betydligt mer, speciellt på jobbet. Det är fortfarande under de 200 mg som Livsmedelsverket rekommenderar som maxintag, men målet är att även kapa bort detta helt. Har varit nikotinfri i 2 månader nu också, kände att det var viktigare att göra sig av med först!

• Cykelstöld
    Strangeness skrev 2020-05-11 14:54:04 följande:

Tack!

Eller hur, det är så många olika bud :)

Min cykel varierar från 38 dagar, hade 72 dagar (med en dags uppehåll i mensen) till 27 dagar. Denna cykel får vi se hur lång den blir.

Förra månaden använde jag ClearBlue ägglossningstest.

Nu har jag RFSU test.

Tempar ej, kanske man ska börja göra.

Jag har som äggvita just nu, igår och i förrgår var det mer klibbigt. 

Ja, litegranna faktiskt, tack :)

Lite snopet bara när appen ändrade ÄL-dag när mensen sen kom.

Hur räknar du ut din ÄL? Vad använder du för tester?

Många appar bara gissar och sätter din ÄL på rent genomsnitt. Enda sättet att egentligen veta när den är är med provstickor och tempning. Om man vill köra app så skulle jag rekommendera Natural cycles. Den vet jag går på dina LH-test samt temp.
  • Cykelstöld
    Strangeness skrev 2020-05-11 14:54:04 följande:

Tack!

Eller hur, det är så många olika bud :)

Min cykel varierar från 38 dagar, hade 72 dagar (med en dags uppehåll i mensen) till 27 dagar. Denna cykel får vi se hur lång den blir.

Förra månaden använde jag ClearBlue ägglossningstest.

Nu har jag RFSU test.

Tempar ej, kanske man ska börja göra.

Jag har som äggvita just nu, igår och i förrgår var det mer klibbigt. 

Ja, litegranna faktiskt, tack :)

Lite snopet bara när appen ändrade ÄL-dag när mensen sen kom.

Hur räknar du ut din ÄL? Vad använder du för tester?

Många appar bara gissar och sätter din ÄL på rent genomsnitt. Enda sättet att egentligen veta när den är är med provstickor och tempning. Om man vill köra app så skulle jag rekommendera Natural cycles. Den vet jag går på dina LH-test samt temp.
  • Cykelstöld

Jag är på ÄL +6 idag, inga känningar eller symtom än, bara ovanligt mycket flytningar. Jag har på känn att det inte tog sig dock, känns bara så :( Men det är kanske bara för att inte känt något än och jag försöker förbereda mig mentalt på nya tag. Är ju fortfarande väldigt tidigt.. Känns bara väldigt hopplöst idag.

• Cykelstöld
    NiMi12 skrev 2020-05-11 17:24:36 följande:

Exakt samma här, är på äl +7

Förbereder mig också på nya tag.

Hur känns det idag för dig? Tänker du testa denna cykel?

Jag känner mig lite mer hoppfull idag, men pessimisten i mig argumenterar emot minsta hopp jag känner haha. Jag vill inte bli besviken.
  • Cykelstöld
    NiMi12 skrev 2020-05-12 09:49:23 följande:

Det känns ingenting. Brände lite i livmodern igår. Men det kan lika gärna ha varit tarmarna har jag lärt mig.

Jag har gett upp hoppet så jag tror inte jag kommer testa alls utan inväntar blödning. Borde får mens på onsdag nästa vecka.

Härligt att du känner dig lite hoppfull idag. Det är en bra känsla :) När ska du testa?

Jag testar nog på torsdag, då är det BIM -4 och ett testa tidigt borde ge resultat då. Jag känner inte direkt heller något, precis som du, och ökade flytningarna verkar saknas idag. De lilla andra symptom som jag har är så otroligt små att det är snarare rent önsketänkade som får hjärnan att spela spratt på en tror jag.

Du känner din kropp bäst själv såklart så jag ska inte säga åt dig att hålla fast vid hoppet, men jag håller tummarna för dig! Om inte denna cykel så nästa.
  • Cykelstöld

Grattis till alla som plussat! Jag blir så sjukt pepp på att testa själv men jag är bara ÄL+8 idag. Ska testa tidigt med morgonurin imorn, men jag vill sååå gärna testa redan idag. Är så sjukt rastlös.

• Cykelstöld

Tog ett testa tidigt nu på morgonen och inte en tillstymmelse till streck... ÄL +9. Skulle nog ha gått mer på min tidiga magkänsla om att det inte blev något. Nästa månad kanske..

• Cykelstöld

BIM -2. Hade gett upp helt men testade med ett vanligt ändå nu på morgonen. Jag vet inte ens hur jag vågar tolka det här?! Är ett RFSU testa ofta. Kan det vara negativt, ser jag i synen?

• Cykelstöld

Tack alla så mycket för gratulationer. Jag och mannen är båda inte där än, jag är fortfarande helt inställd på att testet jävlas med mig och att det inte var ett riktigt plus. Ska testa igen imorgon eller senare idag igen...

Jag håller verkligen tummarna för alla andra nu, lycka till!!

Svar på tråden Bim Maj 2020