• Tobice

Bim Maj 2020

Hej!

Lägger till mig själv här. Har BIM 18 maj och hade ägglossning under helgen.

Började vår resa i oktober 2019, blev då gravid på första försöker men det slutade tyvärr i en MA i mitten av januari. Var en långdragen process och mensen kom igång som den skulle igen under april månad, hade ÄL 2-3 maj. Hoppas verkligen på ett plus den här gången.

• Tobice

Hade ägglossning någon gång mellan 2-4 maj och hade sex innan samt under de dagarna.

Har den senaste tiden haft molande värk i magen av och till, är på ÄL+6 cirka. Är det någon som känt lika? Kan man ens känns av symptom såhär kort efter?

• Tobice
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 23:27:52 följande:

Spännande, jag är oxå på äl +5-6 ungefär och har också molvärk och att de drar/klar till och från haft så varje dag nu efter äl..

Vad kul att vi ligger så nära varandra och som du skrev spännande att vi känner samma känsla. Också haft känningar varje dag sedan ÄL och hade också mycket värre smärtor under ÄL än vad jag normalt har.

När ska du testa?
  • Tobice
    Wifey. skrev 2020-05-09 23:30:51 följande:

Det borde inte vara omöjligt, ägget fäster som tidigast 5 dagar efter befruktning och därefter ska man kunna känna symptom.

Själv är jag på ÄL+4 och har idag och igår känt av molvärk. Vilket är föör tidigt, men konstigt ändå.

Haft lite stickningar i magen/på sidorna och även ilningar i fiffi och nederdelen av magen/ryggen också.

När ska du börja testa förresten? Eller ska du vänta till BIM?

Tack för svar! Jag tycker att jag känt av molande värk varje dag sedan ÄL. Jag känner igen det du beskriver kring stickningar i magen och även mot ryggen.

Jag funderar på att vänta till BIM. Enligt NC har jag BIM 17 maj och ska försöka vänta till dess.

När har du tänkt att testa?
  • Tobice
    Bebis2021 skrev 2020-05-10 07:59:50 följande:

Har du barn sen innan? Tänkte om du isåfall minns att du hade liknande då?.. Jag minns nämligen inte alls hur de var fram till dagarna innan bim å ändå är mina två inte så gamla.

Jag är ju lite tråkig å vågar inte testa innan bim, vill inte bli besviken. . När testar du?

Jag har inga barn sedan tidigare. Däremot blev vi gravida i oktober 2019 men det slutade i ett MA nu i januari 2020. Och jag minns faktiskt inte om jag hade mensvärks-liknande känslor då. Däremot vet jag att jag hade ont i brösten några dagar efter BIM och att jag började blöda typ bruna flygningar strax innan beräknad mens så jag trodde inte jag skulle vara gravid då.

Vi har börjat försöka igen nu i april men verkligen på riktigt med ÄL test och NC under maj. Nu letar jag minsta lilla tecken verkligen, vill så gärna bli gravid och att allt får gå bra den här gången..

Jag testar till helgen tänkte jag! :)
  • Tobice
    Grodan90 skrev 2020-05-10 13:37:49 följande:

Enligt appen är jag på äl+5 men tror snarare +6 eller +7 då jag tror ägglossningen skedde förra helgen. Men har sedan dess haft en svag molvärk och idag vakande jag upp med ett illamående som inte släpper. Märkligt för det känns alldeles för tidigt med symtom redan?? Eller så inbillar man sig bara :p

Ja, alltså jag är också rädd att det mesta ska vara inbillning men samtidigt tror jag inte heller att det är det???? svårt det här. Tycker mig uppleva att jag är hungrigare än vanligt med.. men det kan man ju vara även inför mens. Jag vet i alla fall att jag inte brukar ha känningar i livmodern långt innan mens utan det molnande värken kommer först någon dag innan eller efter mensen har dragit igång. Men ju mer jag tänker desto mer osäker blir jag????
  • Tobice
    Tobice skrev 2020-05-10 16:45:20 följande:

Ja, alltså jag är också rädd att det mesta ska vara inbillning men samtidigt tror jag inte heller att det är det???? svårt det här. Tycker mig uppleva att jag är hungrigare än vanligt med.. men det kan man ju vara även inför mens. Jag vet i alla fall att jag inte brukar ha känningar i livmodern långt innan mens utan det molnande värken kommer först någon dag innan eller efter mensen har dragit igång. Men ju mer jag tänker desto mer osäker blir jag????

Alla frågetecken ska egentligen vara emojis..
  • Tobice
    Tobice skrev 2020-05-10 16:45:20 följande:

Alla frågetecken ska egentligen vara emojis..
  • Tobice
    Grodan90 skrev 2020-05-10 18:52:51 följande:

Jag tror inte heller jag brukar ha sådana här känningar innan mens, brukar få det samma dag som mensen kommer.. tror jag! Eller så sitter man ju inte och känner efter såhär mycket annars.

Nej det är ju det som är så förvirrande. Känner du av symptom hela tiden eller kommer det och går?

Min molnande värk i livmodern kommer och går under dagen.
  • Tobice
    Nykär15 skrev 2020-05-12 09:10:20 följande:

Då får vi jämföra i em! Jag har med ett storpack haha

Nykär och fruitloop, vilka dagar är ni på? Jag tror att jag är på ÄL+10 och har inte testat än.. har bara test från CB så inget testa tidigt.

När börjar ni andra testa? Och på vilken dag har ni tydligt sett att det är positivt?

Jag har haft molnande värk efter ÄL som jag nu tycker börjat avta. Ska ha mens på söndag enligt NC.

Nu känner jag mig mest förvirrad, vet inte vad jag känner eller om jag känner något alls.
  • Tobice
    Nykär15 skrev 2020-05-12 09:21:57 följande:

Jag har mått sjukt illa i snart en vecka vilket jag aldrig gjort innan plus innan, fryser mycket med och stark molvärk. Jag är på ÄL+10-11, vet inte hundra när ägget släppte.

Mina test mäter från 25, är inga testa-tidigt men är enda testen jag litar på. Tycker cb är lite sega, så vänta nån dag till för säkerhets skull om du kan hålla dig. Jag köper 20-pack stickor från testlagret så jag kan testa tidigt och mycket om jag vill, kostar ungefär samma som för 2 cb...

Håller tummarna för dig!

Tack snälla för svar! Känns så skönt att ha andra att bolla med. Det är seriöst en fröjd för mitt hjärta att gå in i denna tråd efter att ha jobbat för det finns så mycket att scrolla och läsa igenom.

Jag har bestämt mig för att hålla mig från att testa några dagar till.

Till er andra som testat och känner er osäker och inte så hoppfulla vill jag bara säga, sist jag var gravid (slutade tyvärr i MA) testade jag mig med ett test från CB en dag efter BIM som var solklart negativt. Tre dagar senare testade jag mig igen och då var det positivt.
  • Tobice
    fruitloop skrev 2020-05-12 09:23:58 följande:

Jag är på äl+8. Jag har testat med vanlig test från testlagret, alltså 25mg.

Jag hade sagt att jag inte skulle börja testa förrän äl+9 (då jag plussa förra graviditeten), men kunde inte hålla mig :p

Är imponerad att du hållt dig!

Tack snälla för svar! Haha, ja jag förstår helt känslan. Jag vill egentligen också bara göra ett test men ska försöka hålla mig liiiite till.

Håller tummarna för dig och er andra! Är spännande att få följa varandras resor.
  • Tobice
    Fruberglund skrev 2020-05-12 14:47:26 följande:

Jag hoppas innerligt! Så jäkla svårt att hålla sig från att testa men samtidigt så deppigt att få ett negativt resultat rätt upp i ansiktet.

Jag håller alla tummar och tår för dig med!

Har också BIM på söndag. Håller helt med er om att det är svårt att inte testa. Hade velat testa 710 gånger per dag men försöker hålla mig till helgen. Eller iaf fredag, åtminstone torsdag :?)
  • Tobice

Hej allihopa!

Sitter och skakar nu och gråtit massor. Jag har BIM 18 maj och har gått med molnande värk i magen sedan ÄL. Har verkligen plågat mig själv och väntat på att testa. Idag tog jag mitt test från clearblue och detta är resultatet.

Är så himla rädd att det ska vara spökstreck så jag vågar typ inte vara glad. Jag har berättat det för min sambo och han är överlycklig men avvaktade han med. Strecket är där men är inte så synligt.

Jag kissade imorse och sparade kisset i kylen (skulle ha möte så jag hann inte testa då) det stod där i cirka tre timmar..

Snälla hjälp! Vad tror ni?

Det är inget testa tidigt test utan ett vanligt graviditetstest.

Svar på tråden Bim Maj 2020