• Steeph

Bim Maj 2020

Hoppar in här! Provade rosenrot denna cykel och ÄL kom på dag 15 istället för dag 19 vilket känns underbart, bim 25/5. Nu blir det 2 långa veckor innan man vet om det blir ett plus eller mens...

• Steeph

Jag och många andra väntar på bim.. har ni gjort/gör ni något speciellt under lutealfasen för att öka chanserna?

Typ undviker snabbmat, socker, alkohol, kaffe, kosttillskott etc?

• Steeph
    Fnattilur skrev 2020-05-13 19:17:49 följande:

Jag gör allt det, men inte bara under lutealfasen utan hela cykeln. Undviker gluten också. Klockan tickar så jag går all in!

Åh okej! Starkt gjort jag äter mycket mindre snabbmat och gluten, sen äter jag mycket grönsaker, tar tillskott, dricker endast 1 kopp koffeinfritt på morgonen. Får hoppas det tar sig efter mitt MA
  • Steeph
    Nykär15 skrev 2020-05-13 19:22:59 följande:

Mindre kaffe och så tar jag progesteronkräm utöver alla vitaminer!

Härligt!! såg också att du plussat!!! stort grattis
  • Steeph
    Grodan90 skrev 2020-05-14 14:51:42 följande:

Enligt appen är jag på äl+9 idag. Nyss kom den en blodblandad flytning. Är det försent för att vara en nidblödning? Eller är det bara att ställa in sig på att mensen är lite för tidig bara :(

Ägget fäster mellan 6-12 efter ÄL så det kan absolut vara en nidis
  • Steeph
    mzl93 skrev 2020-05-18 00:14:07 följande:

Häftigt! Har själv saknat ÄL-flytningar och därför inte ens vetat om jag haft ägglossning. Därför jag ska prova och jag hoppas verkligen att det funkar!!!

Jag kan också säga att förra cykeln hade jag ÄL dag 19 men kom dag 15 denna cykel tog rosenrot från första mensdagen!
  • Steeph

Bara jag som ger upp hoppet redan vid typ ÄL+8?... 2:a försöket nu efter ma och allt känns hopplöst. Har en stark känsla att vi inte kommer plussa denna månad heller..

• Steeph

Ni som plussat, stort grattis!!

Om det är någon kvar här.. kan ni inte skriva upp era symtom? kram

• Steeph
    Nykär15 skrev 2020-05-19 12:00:59 följande:

Tycker äl+6-8 är jobbiga...får alltid en dipp med hopplöshetskänslor då :/ kram till dig <3 ge inte upp!

Tack vad snällt
  • Steeph
    Fnattilur skrev 2020-05-19 12:52:11 följande:

Jag är på ÄL+6/7 och känner mig helt säker på att det inte blir något. 5:e försöket..

Ja alltså det känns verkligen helt kört för mig. Men är på ÄL+8 så vi får se vad som händer! Håller tummarna för dig
  • Steeph
    Flicsa skrev 2020-05-19 13:04:18 följande:

Hej!

Just nu är jag extremt trött, mycket flytningar och har väldigt ont i ländryggen. Men det även bero på annat så vet inte om jag bara intalar mig ???? har du några?

Samma som mig då, jag är på ÄL+8. Sov 2 gånger igår under dagen och kunde lätt somna sen på kvällen samt sova hela natten. Har haft lite ilningar idag men tror inte det är något dock är inte så hoppfull denna månad... håller dock tummarna för dig!!
  • Steeph
    ElkaSJ skrev 2020-05-20 07:21:33 följande:

Åh, en till som är på samma dag som mig och som känner som jag gör. Gav absolut upp hoppet imorse när testet visade negativt... varför gör man så? Det behöver ju inte betyda något.

Ja inte är denna resan lätt heller.. man kastas mellan hopp och förtvivlan och vi som skulle haft BF nu i september gör att jag blir ännu mer nere ju närmare man kommer. Men jag försöker att hålla huvudet högt och tänka att någon gång är det vår tur
  • Steeph
    ElkaSJ skrev 2020-05-20 23:24:11 följande:

Hej allesammans!

En fråga, jag är på ÄL + 9 idag och har en sådan galen ?mensvärk? eller vad det nu är, kan en växande livmoder resultera i kraftig värk eller är det med största sannolikhet mensvärk? Har regelbunden mens och det är 5 dagar kvar så känns konstigt att jag får en sådan värk så tidigt. Brukar få den i samband med att mensen kommer, som att jag ?värker? fram mensen (samma dag alltså). Känns dock inte så hoppfullt detta... testen har varit negativa, det är ju dock tidigt ännu.

Jag hade så den gången ju blev gravid! hade massor med molvärk ÄL+8 och 9 och plussade sen på

ÄL+ 11.
  • Steeph

Är på ÄL+10 idag och känner ingenting. Hade molvärk och ryggvärk ÄL+ 7 och 8 men allt försvann igår. Därav har jag redan gett upp och vet att mensen kommer komma om cirka 3-4 dagar... bara att gå vidare och försöka hålla hoppet uppe till nästa månad. Heja heja ni andra!!

• Steeph

Här dök tempen idag så väntar in mensen idag. Upp med hakan och på det igen nästa månad!

Svar på tråden Bim Maj 2020