• Tinkerthink

Bim Maj 2020

Hej allihopa! Jag har inte skrivit innan, bara följt er andra som liksom vi hoppas på att plussa den här månaden. Jag vill veta NU om jag har blivit gravid eller inte. Min mens beräknas enligt appen till den 18e och jag bör väl då kunna testa den 13e med ett testa tidigt? Jag inbillar mig säkert grejer men kaffe har successivt slutat smaka gott de senaste dagarna och idag drack jag bara en klunk. Jag inbillar mig att jag är lite illamående och har varit uppblåst, hehe. Har dock inga ömma bröst, vilken väl kanske är det tydligaste tecknet? Hur är det för er som pussat - har ni haft ömma bröst?

• Tinkerthink
    Maramba skrev 2020-05-11 10:44:13 följande:

Är bara på ÄL+7 men kunde inte hålla mig så tog ett test från testlagret imorse. Tycker mig ana ett suuupersvagt streck, så nu kan man verkligen inte tänka på nåt annat. Vill bara spola fram tiden så det går att få ett klart besked.

Det är säkert bara ett spökstreck...eller önsketänkande så man ser i syne. Har Bim om 8 dagar, 19 maj.

Åh, jag har också bim 19e och funderar på att testa imorgon! Håller tummarna för ett starkare streck för dig om någon dag!
  • Tinkerthink
    Maramba skrev 2020-05-11 11:56:58 följande:

Jag skulle testa den 13 om jag var du :)

De två ggr jag varit gravid började mina bröst ömma först långt efter Bim så det var inte ett av mina tidigaste graviditetstecken :)

Jag har varit gravid en gång förut vilket tyvärr slutade i missfall. Då var mitt enda tecken innan bim ömmande bröst och jag tror att kaffet slutade smaka gott så tidigt också. Jag håller tummarna och ska försöka hålla mig till den 13e!
  • Tinkerthink
    Maramba skrev 2020-05-11 13:40:11 följande:

Ooh spännande! :) håller tummarna för dig

Detsamma!
  • Tinkerthink
    fruitloop skrev 2020-05-11 14:16:42 följande:

Ja, förra graviditeten fick jag positivt på stickorna i flera dagar innan det digitala till slut visa positivt, så tror tyvärr inte det kommer visa något på onsdag. Hehe, ja jag borde knipa igen och i så fall visa stickan! Men tiden går ju sååå långsamt! Svårt att jobba just nu ;p

Känner exakt samma. Kan inte koncentrera mig alls :--)
  • Tinkerthink
    fruitloop skrev 2020-05-11 14:16:42 följande:

Ja, förra graviditeten fick jag positivt på stickorna i flera dagar innan det digitala till slut visa positivt, så tror tyvärr inte det kommer visa något på onsdag. Hehe, ja jag borde knipa igen och i så fall visa stickan! Men tiden går ju sååå långsamt! Svårt att jobba just nu ;p

Känner exakt samma. Kan inte koncentrera mig alls :--)
  • Tinkerthink
    Mallannn skrev 2020-05-12 06:58:49 följande:

Jag är i chock! Men det blev plus.. Inga direkta symptom, lite lite värk i äggstockarna typ, fick en nid-blödning för någon vecka sedan, inser jag nu att det måste varit. Annars inte känt något alls!

Men ååh vad kul! Grattis!
  • Tinkerthink
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-12 07:52:39 följande:

ÄL + 9, funderar på att testa imorgon ÄL +10. Är det för tidigt? Isåfall när på dagen ska man testa för att få mest riktigt svar?

När har du bim? Bäst är att testa på morgonen, då ska hormonet vara som mest koncentrerat i urinen.
  • Tinkerthink
    fruitloop skrev 2020-05-12 08:27:07 följande:

Samma här. Tog ett till test igår kväll som också visa en skugga, men idag ser det blankt ut, men jag kan också antyda något - men mindre än igår :(

Men jag ser någon antydan på ditt test! Om man vinklar skärmen lite! :) 

Minns att jag var med om liknande förra graviditeten att jag fick skuggor, sen blankt dagen efter och sen tydligt positivt. Så än är inte hoppet ute! Sen är vi ju bara på äl+8, så är ju fortfarande väääldigt tidigt :)

Jag kunde inte hålla mig tills imorgon utan testade imorse med ett testa tidigt. Det var supernegativt, inte ens en förnimmelse av streck. Jag är också på äl+8 så hoppet är väl inte helt ute, men lite mindre blev det...
  • Tinkerthink

Idag är bim -5 och jag tog ett andra testa tidigt-test. Blankt. Så tråkigt och jag kan inte förstå varför kaffe fortfarande smakar usch och jag mår lite illa emellanåt. Måste vara kroppen som spelar mig ett spratt :(

• Tinkerthink
    Scrootie skrev 2020-05-14 06:15:53 följande:

I morse var mitt test blankt igen och efter bara några minuter kom blödningen. Så tidigt Mf. Känns lite deppigt nu

Ånej vad tråkigt. Tyvärr är det väl bara ungefär 25% chans att bli gravid varje cykel så vi får hoppas att nästa månad blir vår månad!
Svar på tråden Bim Maj 2020