• amandakollb

Bim Maj 2020

Undrandee skrev 2020-04-29 21:27:18 följande:

Förresten, nu har jag beställt en termometer med 2 decimaler från babyplan och tänker börja tempa nu då jag känner på mig att jag med 99% inte kommer plussa denna månad heller.

Men vilken app rekomendersr ni jag laddar ner och registrerar mina värden i?

Jag använder natural cycles som jag tycker är jättebra, men om du vill ha ett gratis alternativ så testa fertility friend :)
  • amandakollb
    Jessyhs skrev 2020-05-01 06:30:43 följande:

Jag tog imorse ett gravtest, de är dock inte BIM förren imorgon eller på söndag så ska testa om på måndag ???? men syns de något eller är de jag som hoppas på för mycket? ????

Jag ser streck!!:)
  • amandakollb

JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90 . Evi82

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana, amandakollb

15/5 Vemvetintejag

19/5 Emi1993

20/5 fruitloop, NiMi12

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril

30/5 Ann3h, Evi82

• amandakollb
    Undrandee skrev 2020-05-15 11:57:02 följande:

Om min ÄL utevlev förra månaden, kommer jag få en ny nu denna månad , innan en blödning? Tänker om inget ägg släppte så kan väl inte någon mens komma, eller?

Jag brukar få cykler utan ägglossning ibland och då ser kurvan ut som nedan. Men jag får ändå mens i slutet, dock inte lika mkt som vanligt, och oftast senare än vanligt. Så enligt min erfarenhet kommer du ha mens först :) men vet inte, vissa kanske inte får de!

• amandakollb
    Undrandee skrev 2020-05-15 20:55:48 följande:

Hmm jag ligger alltid så högt i temp tycker jag. Ligger mellan 36.67 till 37.07. Vilken app använder du när du tempar?

Jag använder natural cycles :) jag ligger på ca 36,7 efter jag ägglossat så din temp låter hög tycker jag, men fortsätt tempa så ser du säkert snart ett mönster! Viktigt att tempa ungefär samma tid på morgonen, direkt man vaknar osv
  • amandakollb
    emmsenj skrev 2020-05-17 09:58:44 följande:

Så kom mensen idag på BIM, så ingen tur denna gång!

Äter ni något tillskott för att förbättra ÄL osv? Förutom folsyra som kanske är givet när man försöker bli gravid. Rosenrot, bidrottninggele etc?

Ni som har spottings, tar ni nåt mer än ev progesteron? Vill satsa så mycket som möjligt nästa månad men samtidigt inte störa min cykel. Jag får utslag på ÄL och konstaterade ÄL enl NC men har dock spottings mellan ÄL och mens så tar progesteronkräm.

Jag har problem med spottings vilket jag får några dagar innan mens, jag har fått lutinus utskrivet som jag ska testa denna cykel. Hur ofta/tidigt får du spottings? Direkt efter äl eller närmare mens? Vet inte om de gör det svårare att bli gravid om man får spottings?:/
  • amandakollb
    emmsenj skrev 2020-05-17 11:10:41 följande:

Ah ok, har du behövt få remiss till gyn för att få det utskrivet? Jag får alltid spottings och de kommer några dagar innan mens så inte direkt efter ÄL. Har läst att det kan försvåra graviditet då ägget för svårare att fästa, men vet inte hur mycket det stämmer.

Ah jag fick det utskrivet av en läkare, har precis gjort en fertilitetsutredning så ska börja med lutinus denna cykel för första gången, hoppas de hjälper! Jag får också annars spottings några dagar innan mens, skönt att höra att jag inte är själv.. hinner oftast inte ens ta några tidiga gravtest då spottingen kommer så tidigt så då känns de inte som nån idé att börja testa ens :/
  • amandakollb
    emmsenj skrev 2020-05-18 21:13:30 följande:

Imorgon kommer jag vara på BIM +2 och har fortfarande inte fått min mens. Har dock haft spottings i varierande styrka (men verkligen inte som mens). Testade negativt igen på gravtest imorse, det var totalt blank (tog det dock vid 4 inatt).

Kruxet är att jag tar progesteronkräm och vet inte om jag ska fortsätta ta det eller ej? ?Blockar? jag mensen från att komma? Eller kan jag vara gravid ändå? Har ingen känsla av det sistnämnda.

Som jag förstått det kan progesteronkräm/lutinus absolut skjuta upp mensen. Har läst att man ska sluta ta det på bim om man inte fått positivt gravtest så att mensen kan komma :)
Svar på tråden Bim Maj 2020