Inlägg från: Tvillingarna14 |Visa alla inlägg
  • Tvillingarna14

Bim Maj 2020

Hej alla här inne,

Är inne på tredje försöket i år, men ännu inget +. Denna månad prickade vi in dagen innan ÄL utan att veta om det. Dagen efter tog jag ett digitalt ÄL-test och då var det glad gubbe så det var bara att köra repris av gårdagen.

Har BIM någon gång mellan den 24-26/5 så nu är det den evighetslånga väntan som gäller.

Så länge hänger jag här och håller mig uppdaterad om hur det går för er andra.

• Tvillingarna14
    Emmethhh skrev 2020-05-18 20:47:54 följande:

Är idag på ÄL+5 och fick ikväll mensvärk? Kommer mensen för tidigt denna månaden eller är det eventuella ägget som fäster sig?

Låter lite tidigt för mensvärk enligt min mening. Iaf om mensen brukar vara regelbunden. Vi får hoppas att det är ägget som fäst sig. Håller tummarna.

• Tvillingarna14

Är på ÄL+8 och har nu följande symptom:

Halsbränna

Ont i magen

Ont i ryggslutet

Lätt illamående

Trött

Ont i brösten som även blivit lite större

Kan man börja hoppas på något därinne? Är sjukt nervös för att mensen ska dyka upp som ett hån mot min barnlängtan. Ska testa på lördag om inget annat händer. Känns bara som en evighet dit.

• Tvillingarna14

[quote=80414078][quote-nick]Evi82 skrev 2020-05-19 19:02:43 följande:[/quote-nick]

Har exakt som dig men jag är bara på äl-+ 5/6

Då får vi hoppas att båda två plussar denna gång.

• Tvillingarna14

Drömde i natt att tant röd kom och att jag blev sjukt besviken.

Usch, vilken mardröm alltså. Idag på ÄL+9 och vaknade med huvudvärk, illamående och halsbränna. Vill inte tro att jag är gravid, tror bara hela tiden att jag drabbats av något annat knäppt. Samtidigt finns där ett litet hopp om ett barn.

• Tvillingarna14

Drömde i natt att tant röd kom och att jag blev sjukt besviken.

Usch, vilken mardröm alltså. Idag på ÄL+9 och vaknade med huvudvärk, illamående och halsbränna. Vill inte tro att jag är gravid, tror bara hela tiden att jag drabbats av något annat knäppt. Samtidigt finns där ett litet hopp om ett barn.

• Tvillingarna14

Är på ÄL+11 idag och kunde verkligen inte hålla mig ifrån att gå ut på lunchen och köpa ett Clearblue testa tidigt. Till min besvikelse var det negativt. Har BIM den 24 alt. 26/5. Har dock så många olika symptom att jag till 99% trodde att jag skulle få ett +. I morse kom även avsmaken för kaffe. Tog en sipp och fick rusa in på toaletten, trodde jag skulle kräkas. Är det vanligt att plussa på BIM eller några dagar efter? Känns som att man hela tiden läser om folk som får positiva svar innan BIM. Har bett sambon att köpa hem glass, chips och choklad så att jag kan få vältra mig i självömkan och kalorier. 

• Tvillingarna14

Och här är ännu en som fick påhälsning av tanten i morse. Är sååå sjukt förvånad eftersom jag till 110% trodde jag var gravid. Tydligen mäktigt SKENGRAVID. Nu ska jag bara lägga ner alla tankar på BIM och ÄL och bara vara. Kan ju inte göra så mycket annat just nu. Om jag pallar ses vi i junitråden. Lycka till ni andra.

Svar på tråden Bim Maj 2020