• Magda11

Bim Maj 2020

Wifey. skrev 2020-05-05 20:31:20 följande:

Blir galen snart på dessa ägglossningstester.

De senaste dagarna har testen ökat fint, igår för första gången vart teststrecket starkare än kontrollstrecket de båda gånger jag testade (morgon och kväll). Idag har jag tagit 3 tester, de två första (morgon och runt kl 13) vart mycket svagare. Tog ett till nyss vars teststreck blev starkare än kontrollstrecket.

Förstår inte varför det går upp och ner??? Borde väl bara bli svagare. Vet iaf att det inte handlar om att jag druckit mycket/lite innan testerna.

Har någon haft samma? Hur vet man när man har ägglossning? Haft ÄL-flytningar igår och för 2 dagar sedan och har haft molvärk/stickningar i magen i typ 2-3 dagar nu. Är inne på cd21 idag.

Hur långt innan ägglossning brukar ni få ÄL-flytningar samt molvärk/stickningar?

Kan bero på att du tagit testerna olika tid :) Jag får alltid starkare på eftermiddagen än på förmiddagen t.ex. 
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-05-14 11:48:59 följande:

Hur kan det vara så olika? Läste om alla som använde mellan 1-4 pump per dag.

Jag skrev till moodmama och frågade hur och vad jag skulle använda i och med att min ÄL krånglat. De sa att jag skulle använda den milda, en pump om dagen, från och med dag 7 i cykeln och i ca 10 dagar framåt och sen låta cykeln sköta sitt.
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-05-16 14:57:15 följande:
    Jo synd bara att jag inte hann få min progesteronkräm; fast den kanske man börjar med senare, någon som vet? Vart osäker nu, kommer min ÄL att flytta på sig nu tro? Har börjat ta bidrottninggele nu också i hopp om bättre/starkare ÄL.

Fy vad jag längtar efter en liten nu! Vet inte varför jag har känslan av att jag aldrig mer kommer plussa?! Kanske för att helt plötsligt tar det tid att bli gravid =(
    När jag kontaktade moodmama ang krånglig ÄL så blev jag rekommenderad den svaga krämen (20) och att jag skulle börja med den dag 7 i cykeln och sen använda den varje dag i 10 dagar för att sedan låta kroppen sköta sitt :)
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-05-16 18:32:04 följande:

Ok. Kanske får bli nästa cykel då om inte krämen hinner komma.

Håller tummarna!
Svar på tråden Bim Maj 2020