• ElkaSJ

Bim Maj 2020

Steeph skrev 2020-05-19 11:43:33 följande:

Bara jag som ger upp hoppet redan vid typ ÄL+8?... 2:a försöket nu efter ma och allt känns hopplöst. Har en stark känsla att vi inte kommer plussa denna månad heller..

Åh, en till som är på samma dag som mig och som känner som jag gör. Gav absolut upp hoppet imorse när testet visade negativt... varför gör man så? Det behöver ju inte betyda något.
  • ElkaSJ
    Steeph skrev 2020-05-20 07:29:14 följande:

Ja inte är denna resan lätt heller.. man kastas mellan hopp och förtvivlan och vi som skulle haft BF nu i september gör att jag blir ännu mer nere ju närmare man kommer. Men jag försöker att hålla huvudet högt och tänka att någon gång är det vår tur

Ja, det är så man får tänka! Man måste fortsätta hoppas trots nederlag. Jag hoppas innerligt för din skull!
  • ElkaSJ

Hej allesammans!

En fråga, jag är på ÄL + 9 idag och har en sådan galen ?mensvärk? eller vad det nu är, kan en växande livmoder resultera i kraftig värk eller är det med största sannolikhet mensvärk? Har regelbunden mens och det är 5 dagar kvar så känns konstigt att jag får en sådan värk så tidigt. Brukar få den i samband med att mensen kommer, som att jag ?värker? fram mensen (samma dag alltså). Känns dock inte så hoppfullt detta... testen har varit negativa, det är ju dock tidigt ännu.

• ElkaSJ
    Yoshiii11 skrev 2020-05-20 23:34:33 följande:

Jag fick tidig värk så som du beskriver, 5 dagar innan bim plussade jag med sonen ????

Jasså? Då kanske man får vänta och se... mensen har inte kommit än men inte heller ett plus på något test, ditt däremot :) jag ser en skugga, absolut!!
  • ElkaSJ
    Nykär15 skrev 2020-05-21 06:09:23 följande:

Hade sjuuuuk värk denna gången från äl+10 till BIM+3, nu har det lagt sig men molar fortfarande men tack o lov lite mindre. Plussade på äl+11 :)

Hoppas på samma för dig!

Åhh, då håller jag tummarna :) Tack för att du delade med dig, Sista mensen hade jag också värk, är helt övertygad om att de va befruktat då men slutade i mens (testade alltså). Då fick jag liite känningar dock, och riktig mensvärk dagen mensen kom. Igår hade jag som riktig mensvärk fast de kändes som att de ryckte/spände/högg till konstigt... ?? och ingen mens so far, det är 4 dagar kvar och min brukar komma på dagen beräknad.
  • ElkaSJ

[quote=80417359][quote-nick]Steeph skrev 2020-05-21 09:31:38 följande:[/quote-nick]Är på ÄL+10 idag och känner ingenting. Hade molvärk och ryggvärk ÄL+ 7 och 8 men allt försvann igår. Därav har jag redan gett upp och vet att mensen kommer komma om cirka 3-4 dagar... bara att gå vidare och försöka hålla hoppet uppe till nästa månad. Heja heja ni andra!![/quote

Åh! Men ge inte upp förens fröken röd dyker upp. Tänker ändå att kroppen beter sig underligt så det kanske inte betyder något? Förstår dig samtidigt... det är påfrestande för kropp, själ och tålamod!

(tack för infon på mitt inlägg förresten, får testa imorgon igen och hoppas.)

• ElkaSJ
    Yoshiii11 skrev 2020-05-21 11:28:34 följande:

Tog ett nytt med morgonurin och nu är det inga tvivel! Bf 1 februari. Förhoppningsvis blir vi många i bf februari tråden, lycka till ni andra : D

Åhh va kul ???? Grattis!!
  • ElkaSJ
    ElkaSJ skrev 2020-05-21 11:33:09 följande:

Åhh va kul ???? Grattis!!

(Gjorde en emoji, fungerade visst inte här och blev frågetecken :D)
  • ElkaSJ
    Tvillingarna14 skrev 2020-05-22 15:14:29 följande:

Är på ÄL+11 idag och kunde verkligen inte hålla mig ifrån att gå ut på lunchen och köpa ett Clearblue testa tidigt. Till min besvikelse var det negativt. Har BIM den 24 alt. 26/5. Har dock så många olika symptom att jag till 99% trodde att jag skulle få ett +. I morse kom även avsmaken för kaffe. Tog en sipp och fick rusa in på toaletten, trodde jag skulle kräkas. Är det vanligt att plussa på BIM eller några dagar efter? Känns som att man hela tiden läser om folk som får positiva svar innan BIM. Har bett sambon att köpa hem glass, chips och choklad så att jag kan få vältra mig i självömkan och kalorier. 

Åh, är precis i samma läge som dig. Känner mig så gravid, mest för bröstens skull men har bara fått en skugga på ett test. Men vi får kanske ha tålamod till BIM? Det är ju så olika med HCG produktionen tänker jag?
  • ElkaSJ
    Steeph skrev 2020-05-25 07:37:37 följande:

Här dök tempen idag så väntar in mensen idag. Upp med hakan och på det igen nästa månad!

Samma här! Nu är mensen nära, vi får köra på nästa månad igen och hålla tummarna då! :D
  • ElkaSJ
    Nykär15 skrev 2020-05-25 10:46:00 följande:

Ja ge inte upp på första försöket! De flesta tar det lite tid för :) man lär sig hantera det och inte vara helt uppslukad av det.

Var inte orolig, sist gång vi försökte höll vi på 13 månader och sen tog det sig. För det flesta tar det lite tid innan det tar sig! Man får ha lite tålamod :) (Vet att det är skitsvårt).
  • ElkaSJ

Hej allesammans!

Jag har regelbunden mens och den brukar dyka upp på dagen, på morgonen när den ska. Igår kom den inte och jag har en del mensvärk men ingen mens i sikte? Vet att jag hade ägglossning (också exakt på dagen när den skulle komma) för att jag gjorde tester. Börjar bli orolig att det är något annat? Har givetvis testat mig men mer negativt kan tester inte bli. Aldrig varit med om innan... va så övertygad om att den va på G. Någon i samma sits ellet som vet något?

Svar på tråden Bim Maj 2020