• Nykär15

Bim Maj 2020

Maramba skrev 2020-05-13 17:07:58 följande:

Nu har äntligen mina test kommit!

Tror dock det svaga strecket jag hade för två dagar sedan var ett spökstreck för det verkar inte gå åt rätt håll.

Detta test är taget idag, äl+9 på eftermiddagsurin efter att hållit mig i två timmar. Tyckte först det såg helt blankt ut men ju mer jag stirrar desto mer inbillar jag mig ett svagt streck. Vore jättesnällt om några andra ögon vill hjälpa mig bedöma :)

Det är alltså samma test, fotat i två olika ljus.

Kan nog ana nåt där, spännande se i morgon igen!
  • Nykär15
    Scrootie skrev 2020-05-13 18:20:48 följande:

Tog både en vanlig och testa tidigt efter att det digitala gett ej gravid. Det vanliga var blankt vad jag kunde se och det tidiga var knappt synbart. Fick tydligt positivt igår på morgonen med vanligt test så sitter och sörjer lite nu. Får kolla i morgon med morgonurin men räknar med att jag kommer börja blöda inom kort!

åh nej...hoppas det bara behövs morgonurin!
  • Nykär15
    Steeph skrev 2020-05-13 18:10:04 följande:

Jag och många andra väntar på bim.. har ni gjort/gör ni något speciellt under lutealfasen för att öka chanserna?

Typ undviker snabbmat, socker, alkohol, kaffe, kosttillskott etc?

Mindre kaffe och så tar jag progesteronkräm utöver alla vitaminer!
  • Nykär15
    ESemlan84 skrev 2020-05-14 05:46:15 följande:

Äl+13 och BIM -2. Jag kunde urskilja ett svagt streck men tror mer på spök. Får se om jag testar om 1-2 dagar igen. Skulle egentligen inte testat alls utan väntat till BIM men det är ju så svårt :)

Det är inget testa tidigt test.

Det är inget spök! Grattis!!
  • Nykär15
    Cykelstöld skrev 2020-05-14 05:55:04 följande:

Tog ett testa tidigt nu på morgonen och inte en tillstymmelse till streck... ÄL +9. Skulle nog ha gått mer på min tidiga magkänsla om att det inte blev något. Nästa månad kanske..

Jag hade med negativt på äl+9 men positivt dagen efter! Ge inte upp!
    Scrootie skrev 2020-05-14 06:15:53 följande:

I morse var mitt test blankt igen och efter bara några minuter kom blödningen. Så tidigt Mf. Känns lite deppigt nu

Beklagar verkligen!
  • Nykär15
    emmsenj skrev 2020-05-14 07:33:07 följande:
    Var får man tag på progesteronkräm nu? Jag tar också det men min kräm har ett par år på nacken så vet inte om den har full effekt.
    Min är med gammal, köpte 2017....så jag tar lite mer än rekommendation bara ifall den blivit svag eller så. Nu har jag gått över till Lutinus istället när jag plussade.
  • Nykär15
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-14 08:39:07 följande:

Förlåt för intim fråga, men ni som har plussat, hur är era flytningar? Mycket/lite? Vita/genomskinliga?

Mina har varit vita och klibbiga sedan en vecka efter ÄL och är fortfarande, har bim i morgon eller på lördag beroende på när ägget släppte och såg första svaga i förrgår men fick ju plus på digitalt igår. Tempen har legat högt i en vecka, 37, 5-38 men utan att jag känner mig febrig. Fryser mycket och mycket molvärk. Mitt illamående kom en vecka efter ÄL och har redan vart hemskt, det har aldrig hänt mig förr och ändå vart gravid 6 ggr så det var nåt nytt och inget som jag därför tog som ett tecken, trodde det var mitt tillförande av progesteron som gav biverkningar...
  • Nykär15
    Tildasafira skrev 2020-05-14 08:51:27 följande:
    Spännande. Jag är på äl+7 och har aldrig haft såhär mycket vita klibbiga flytningar.. Till och med så att sambon reagerar på det vid mys (ursäkta infon haha)
    Spännande! Börja kolla din temp med, jag har ingen avancerad utan en digital till örat, den brukar ligga på 36,6 normalt för mig och har leget närmare 38 sen äl +7 ungefär när jag började kolla. Kan vara intressant notera sånt :)
  • Nykär15
    Steeph skrev 2020-05-14 07:18:16 följande:

Härligt!! såg också att du plussat!!! stort grattis

Ja helt galet och så fantastiskt!! :)
  • Nykär15
    emmsenj skrev 2020-05-14 10:40:34 följande:

Beställer ni den som heter 20 eller 100?

Rekommenderar 100 då man helst ska tillföra mycket :) tar 6 pump/dag av den och det ska motsvara 100 mg
Svar på tråden Bim Maj 2020