• Majja92

Bim Maj 2020

myownworstenemy skrev 2020-04-08 22:23:55 följande:

Ok, så jag insåg nu att det inte var mensen som kom tidigt utan det verkar vara ett tidigt missfall. Jag blöder igenom mina bindor och det brukar jag inte göra. Så himla tråkigt. Som tur var var det innan BIM så jag hann i alla fall inte tänka att jag var gravid. Hur blir det nu med min menscykel? Någon som har koll på hur det brukar funka?

Åh nej, beklagar verkligen! Som du säger får man tänka att det va tur att du inte visste det innan <3 jag har haft ett flertal tidiga missfall och min mens/ägglossning hoppar direkt tillbaka. Så jag har bara räknat mina missfall som en vanlig mens. Men jag tror det kan va olika från person till person, men oftast när man får missfall så tidigt så påverkar det inte cykeln.
  • Majja92
    Supertrio skrev 2020-04-09 21:05:24 följande:

Hur tänker/känner ni alla med att försöka nu i dessa tider? Med tanke på Covid-19. :/

Vi har kämpat i två år så kommer inte sluta försöka <3
  • Majja92
    123fjäril skrev 2020-04-12 17:47:29 följande:

Bim 27/5

Tog ut spiralen i november och har efter det haft en mens i januari sedan dess har det inte hänt något, varken mens ägglossning eller något plus

Så nu igår tyckte jag att jag hade väldigt mycket flytningar så tog äl test som var negativt, tog ett till idag som var starkt positivt ????

Så nu får vi bara se om man kan få till det med mannen som är på jobbet just nu

Tror ni det är försent om man får till det imorgon?

Hej och välkommen!

Så jobbigt att mensen inte kommit tillbaka som den ska :/ Vad jag har förstått kan det ta ett litet tag innan kroppen blir återställd.

Absolut inte, ägget släpper 24-48 timmar efter positivt test så ikväll eller imorgon är optimalt :)
  • Majja92

Ojsan, här kom ägglossningen tidigare än förväntat! Poff sa det, utan stegring eller något. Så bim blir lite tidigare, 1/5 istället :)

• Majja92

BIM-lista

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets

6/5 Kolsyrade, Undrandee

9/5 Supertrio

13/5 AngelaS

15/5 Vemvetintejag

22/5 fruitloop

27/5 123fjäril

• Majja92

Någon som har erfarenhet kring fertilitet meditation? Har precis börjat och jag äääälskar det, bölar varje gång haha. Söker iallafall tips på fler bra meditationer att lyssna på!

• Majja92
    AngelaS skrev 2020-04-16 11:07:19 följande:

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. I mitt första inlägg här så var det dagen innan BIM och jag kände otrolig mensvärk samt rosa flytningar. Tänkte såklart att det var kört, precis som alla andra månader. 

Men är nu på BIM +1 och mensen har fortfarande inte kommit än.. inte ens lite. Helt väck är den och det har aldrig hänt tidigare.  Brukar få mellanblödningar 2 dagar innan BIM sen kommer mensen som ett brev på posten på BIM (direkt på morgonen). Känner fortfarande en kraftig mensvärk men någonstans vill jag inbilla mig att det kanske gick vägen denna gång... Ahhh den känslan att hela tiden vara mellan hopp och förtvivlan. 

Jag ska ta ett test imorgon direkt när jag vaknat... Håll tummarna för mig ladies! 

Skulle mensen komma ändå så är det ett hemskt spratt kroppen spelar mig.

Åhhh så spännande! Låter onekligen som att du är gravid!!! Min mens kan variera med några dagar, ibland till och med en vecka :( I och med att du har passerat bim skulle nog även ett eftermiddags test visa streck, om du har svårt att hålla dig som jag
  • Majja92
    AngelaS skrev 2020-04-16 11:24:26 följande:

Hoppas hoppas hoppas! Mensvärken är ju inte rolig och jag blir ju sönderstressad varje gång jag ska på toa, för jag vill inte få ett negativt besked. 

Jag får se om jag kan hålla mig  Är så trött på att få negativa test så jag ska nog dra på det lite i alla fall. 

Bra tänkt, håller verkligen tummarna för dig!! <3
  • Majja92
    vegaveravegavera skrev 2020-04-16 11:49:29 följande:

hejhej! vet att jag frågat detta förut i någon BIM-tråd men provar igen, får ni alla sånna här "äggvite-sekret" vid ÄL? För jag får verkligen inte det! Har försökt bli gravid aktivt sen januari men har under hösten läst på mycket om fertilitet och försökt att hitta min ÄL, bland annat genom att leta efter det där elastiska gegget ca 1 vecka efter avslutat mens och en tid framåt. Jag hittar seriöst ingenting, verkar knappt ha några flytningar alls? Lite lotion-liknande är allt jag kan fånga upp men då får jag verkligen gräva, haha. När jag googlar så får jag upp så olika svar. Så jag undrar bara om det finns någon där ute som inte heller har så märkbart ÄL sekret men som ändå blivit gravid? Borde jag vara orolig att jag inte hittar dom? 

Här har du en! Vissa månader kan jag märka av det litegrann, men majoriteten av gångerna inte alls. Jag har blivit gravid tre gånger (MF alla) så det verkar inte vara några problem. Läste någonstans att så länge det finns rätt ?slem? kring och i själva tappen så är det inga problem.
  • Majja92
    AngelaS skrev 2020-04-16 17:50:35 följande:

Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 

I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!

Grattis!! Kände det på mig :D
Svar på tråden Bim Maj 2020