• kolsyrade

Bim Maj 2020

Undrandee skrev 2020-04-25 18:13:29 följande:
    j

Just nu är problemet att jag vill ligga mer än vad han vill. Han tycker det blir bebis när det blir, medan jag inte vill missa ÄL som sagt. Skit jobbigt... önskar att han tog initiativet till barnverkstaden och inte bara jag :(

Funderar på att sluta ÄL testa, blivit helt styrd och besatt av det och så är det ju svindyrt att köpa nytt varje månad med!
    Fy vad jobbigt, känner verkligen med dig. Har gjort några halvdana försök några månader och nu första riktiga. Har inte upplevt samma än men misstänker att det kan komma senare. För oss har det blivit en annan dynamik i sexlivet, från att han alltid tagit mest initiativ till att det helt plötsligt blivit jag. Beror inte bara på att jag vill bli gravid utan också att lusten har ökat sedan jag slutade med hormonella preventivmedel. 

Jag tycker det är svårt att vara så ensam i det, trots att vi är två egentligen. Det är ju bara jag som känner efter varenda symtom, dammsuger varenda hörn av internet och tänker på det 24/7. 

Tempar du? Jag har inte börjat med äl-tester just för att det känns som att det är lätt att bli besatt. Är visserligen besatt ändå men med temp har man ändå bra koll, åtminstone sålänge man är någorlunda regelbunden. 

Har inga direkta tips men hoppas att det löser sig för dig! 
  • kolsyrade
    idorina skrev 2020-04-26 10:34:24 följande:

Någon här som tempar? Hur mycket är det normalt att tempen kan gå upp vid ev graviditet? Jag är på äl+6 idag och har 38,3. I normala fall ligger jag på 36,9.. Inga sjukdomskänningar alls så det känns så konstigt. Sist jag hade över 38 var jag superdålig liksom..

Jag tempar och är äl+5 idag. Låg på 36.1 vid äl och är idag uppe i 36.8, sedan jag började tempa för ett par månader sedan är det första gången jag har över 36.7. Blir ju svårt att låta bli att se det som ett tecken, men samtidigt är jag lite dålig på att tempa samma tid varje dag. Så vågar inte hoppas på för mycket.
  • kolsyrade
    Supertrio skrev 2020-04-26 18:59:41 följande:
    Åh jag har oxå ÄL+10 på fredag, lutar åt att jag oxå testar då!:)
    Samma här! Vill verkligen hålla mig till bim men antar att jag inte kommer kunna vänta... ska i alla fall verkligen försöka vänta till äl+12. Tiden går sååå långsamt.
  • kolsyrade

Grattis till er som plussat!!

Själv är jag på äl+6 (kanske+7, Natural Cycles har inte bestämt vilken dag jag hade äl) och har idag inga symtom alls. Har tvärtom varit tvärsäker på att det inte tog sig den här gången de senaste dagarna. 

Har skrivit upp mina symtom sen några månader tillbaka och brukar alltid ha lite molvärk, stickningar i äggstockarna, ilningar i ljumskarna, svagt illamående etc. hela vägen från äl till mens. Så försöker att inte lägga så mycket vikt vid sådant. Men det är inte lätt Tyst

• kolsyrade
    Jojjo87 skrev 2020-04-28 18:44:45 följande:
    Jag har exakt samma symptom mellan ÄL och mens! Och allt det man känner är ju även sånt man känner när man är gravid så jag försöker att inte lägga så mkt vikt vid det heller men som sagt.. väldigt svårt!

När har du bim?

Hopplöst verkligen!

Bim 5/5 eller 6/5, lite osäker. Du då?

• kolsyrade
    Jojjo87 skrev 2020-04-28 20:43:36 följande:
    Snart då. Håller tummarna för dig :)

Jag har 13/5 tror jag att det bör bli.
    Haha känns som en evighet! Sa det till maken idag och hans svar va "va, så tidigt! Jag trodde det var om typ tre veckor"... Ibland avundas jag männen. 

Tack detsamma! Så spännande :)
  • kolsyrade

Kul att plussen börjar trilla in!

Jag är äl+9/10 idag med bim på tis/ons. Har kommit överens med mannen om att testa tidigast söndag. Känns inte så svårt att hålla sig den här månaden, är nämligen rätt säker på att det inte tagit sig. Så kommer bara bli ledsen när jag testar och får neg.

Har knappt några symtom. Brukar ha lite molvärk nu, inte ens det har jag. Ingen liten blödning, inga känningar i brösten. Igår kändes det som knivar upp i underlivet under några minuter men det tror jag att jag haft förr. 

Ni som är runt 9-10 dagar efter äl, hur känner ni? 

• kolsyrade
    Supertrio skrev 2020-05-01 18:12:48 följande:

Kunde inte hålla mig.. tog ett test nu på eftermiddagen ÄL+10 och detta är väl ganska uppenbart?!

Oj vilket tydligt, grattis!! Vad har du för symtom? Nu blev jag ännu mer sugen på att testa, är också äl+10 (kanske +9)... men har bestämt mig för att vänta till söndag.
  • kolsyrade

Fick detta idag på RFSU testa tidigt, äl+12. Bim tis/ons. Är det ett plus? Syns nästan mer på bild än irl, det är alltså väldigt svagt. Har ett clearblue testa tidigt också och något digitalt test. Kanske ska ta ett till... hjälp.

• kolsyrade

Tydligare bild, det blev ett tydligt streck efter några minuter. Är i chocktillstånd, var verkligen beredd på ett blankt.

• kolsyrade
    Nykär15 skrev 2020-05-03 09:31:08 följande:
    Väldigt fint positivt! Grattis!!
    Tack snälla!! 
Svar på tråden Bim Maj 2020