• Trocazero

Bim Maj 2020

Åhh det är så himla spännande att det snart börjar testas lite här i tråden Skrattande

Idag är jag på ÄL+6, tänkte ta ett torsdag morgon på ÄL+10, sen kommer jag antagligen testa resten av den helgen också, haha! Kan verkligen aldrig hålla mig... 
    Vårat femte försök denna gången så nu hoppas jag verkligen att det börjar växa ett litet syskon där inne. Hjärta

• Trocazero
    idorina skrev 2020-04-26 10:34:24 följande:

Någon här som tempar? Hur mycket är det normalt att tempen kan gå upp vid ev graviditet? Jag är på äl+6 idag och har 38,3. I normala fall ligger jag på 36,9.. Inga sjukdomskänningar alls så det känns så konstigt. Sist jag hade över 38 var jag superdålig liksom..

Jag tempar också, men det var en väldig höjning! Konstigt! Tar du muntemp?

Såhär har min kurva varit, första gången jag tempar.

• Trocazero

Åh lägger ju verkligen märke till aaaallt nu! Fick lite stickande känsla kring livmodern, höll sig kanske 10-20 s sen övergick det till mer mensvärk, fast väldigt svagt. Sen har det kommit tillbaka några gånger...
    Jag vet ju dock att jag har en tendens att känna svag mensvärk lite till och från när som... Men jag kan ju fantisera om en liten nidblödning iaf! Skrattande

• Trocazero
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-26 17:20:01 följande:

Alltså jag blir tokig! Jag tempar, och NC har inte ens bekräftat ägglossning (temperaturen har inte stigit uppåt som den ska) - men jag har tokömma bröstvårtor, spänd mage (ungefär som om jag har ätit alldeles för mycket, skinnet känns liksom utspänt) och idag kom lite illamående out of the blue. Är också tröttare än vanligt, men det kan bero på pollenallergin. Har inte direkt känt något i livmodern efter ägglossningen.

Vet inte vad jag ska tro. Är troligtvis på ÄL +5. Vad sjutton händer? Försöker verkligen att inte leta tecken, men man börjar snart undra lite ...

Det är sjukt svårt att hålla sig från att överanalysera aaaallt! Produktion av graviditetshormon börjar inte förrän typ dag 6-10 när ägget implanterar sig i livmodern, så det är nog inte det, men du kanske hade ägglossning ändå men tempen blev knas? Låter ju som ÄL-symptom ändå!

• Trocazero
    Evi82 skrev 2020-04-26 17:52:30 följande:

Kan även tillägga att jag fick väldigt svag positivt med cb erly.

Hur många dagar sen ÄL? Om du är gravid kan ÄL-stickorna bli knasiga, så kanske! :D Tog du bild på clearblue early-stickan också? 
  • Trocazero
    Evi82 skrev 2020-04-26 18:27:55 följande:
    Jag är på bim -5 idag
    Åh spännande! Kanske är nåt då! Hjärta Håller tummarna. Var det morgonurin? Ska du ta imorgon igen eller vänta? 
  • Trocazero
    Supertrio skrev 2020-04-26 19:01:10 följande:

Riktigt starkt av dig att vänta med att testa till BIM:) Skulle också vilja göra det men har för lite karaktär, haha

Samma här haha! Men grymt Supertrio att kunna vänta! :) sparar ju pengar haha
  • Trocazero
    vegaveravegavera skrev 2020-04-27 11:10:16 följande:

Hej alla! 5 dagar kvar till BIM nu! Är på 4e försöket. Hade sex 4 gånger runt ÄL (på ÄL, dagen innan ÄL, tre dagar innan och fyra dagar innan) sen inte så mycket mer. Blev lite trött av att försöka så intensivt, har inte gjort det föregående månader utan bara legat som vanligt 2 ggr i veckan kanske och hoppats att pricka typ. Har inte heller gravtestat mig innan utan har bara väntat på mensen, men tänkte om jag inte skulle köpa lite testa tidigt stickor nu i veckan. Dom brukar väl funka från BIM-5? Vill bara veta om det funkade eller inte denna månad, så jag kan gå vidare och ta lite barngörarledigt fram till nästa ÄL... Har inga speciella symptom, tunga ömma bröst men det är ju lika gärna pms. Har inte så mkt hopp denna månad. Någon mer som ska testa tidigt i veckan?

Jag tror säkerheten på BIM-5 på tidiga stickorna brukar vara 65%, jämfört med om du testar på BIM 99%. Inte för att jag säger inte testa, men bra att veta att de kan vara falskt negativa så tidigt :D Jag kommer ändå testa så tidigt, haha, kan aldrig hålla mig! 
  • Trocazero
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-04-27 13:22:15 följande:

Vet inte riktigt hur jag lägger till mig i listan, så någon får gärna hjälpa mig. Bim 17/5 :) Jag kör ÄL-test varje morgon 6 dagar innan ÄL (min cykel är väldigt oregelbunden o ibland har jag ÄL 5 dagar efter sista mens, ibland 8 dagar efter sista mens) vet någon om det ger olika svar beroende på om jag tar det på morgonen eller på eftermiddagen? Har hittills bara tagit på morgonen, då jag hört att morgonurinet ska ge bäst svar.

Ja som ovan sa, ÄL-testerna ska tas mellan kl 10-20 och en gång/dag, samma tid varje dag. Jag tar alltid kring lunch. Beror på att LH (hormonet som stimulerar kroppen till ÄL) utsöndras framförallt mellan de tiderna. 

Morgonurin är bäst vid graviditetstest dock! 

• Trocazero

Lägger till också att jag ska ta supertidigt test (hittade ju ett som mäter 5 mlU/mL) på torsdag, då ÄL +10. På det står det att det kan tas från ÄL+8. Sist jag var gravid plussade jag superstarkt på ÄL+13. 

• Trocazero
    SailorMoonshine skrev 2020-04-27 23:22:53 följande:

Äl+ 9 fick jag spökstreck typ grå svaga som man såg om man vinklade, på rfsu-stickor.

Äl+10 Igår, svagt plus på rfsu-stickor som ändå kunde misstolkas..

Äl+11 idag. Imorse svagt men ändå starkare plus på rfsu än igår. Ikväll starkare på likadan sticka så jag tog ett clearblue digital som visade gravid 1-2 veckor!

Känns helt sjukt och väldigt tidigt att testen gav utslag, men jag är säker på att jag hade ägglossning 16 april pga många och noggranna tester och ordentliga ägglossningsmärtor. Chocken tar nog några dagar innan den lägger sig..

Jag önskar er alla som kämpar på, varmt lycka till! Ge inte upp, jag vet att det gör ont i hjärtat av motgångar och krossat hopp. Jag håller tummarna för er alla! <3

Åhh, stort grattis!!Hjärta
  • Trocazero
    MandisM skrev 2020-04-28 05:30:18 följande:

Då illamåendet kom som ett brev på posten så var jag tvunget att ta ett testa tidigt idag på ÄL+10 och visst är det ett streck!! Är helt i chock!!

Åh grattis till dig också! Hjärta
  • Trocazero
    Undrandee skrev 2020-04-28 16:08:55 följande:

ÄL+5 idag. Värk som påminner om mensvärk i höger sida vid äggstocken. Känns tidigt för mensvärk såhär 5 dagar innan BIM.

Fler som känner samma?

Jag har haft exakt samma i flera dagar, typ ÄL +6-7. Idag har det försvunnit, ÄL+8. Vet inte vad det var! Jag har dock fler dagar till BIM, BIM-6 idag.
  • Trocazero
    Jojjo87 skrev 2020-04-28 18:17:57 följande:
    Hej alla!

Hoppas in här efter ett uppehåll från FL i april. Klara mig en månad haha.

Vad tror ni? Fullt utslag va?

Har bim 13/5
    Yes, tycker helt klart det är positivt :) Kör hårt! 
  • Trocazero
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-28 22:36:03 följande:

När kan man börja testa? Har BIM 5 eller 6/5, vill liksom inte att det ska finnas några tvivel om det är plus eller minus ... Bästa är att vänta en vecka till tills BIM, men börjar bli rastlös - och ängslig - nu ...

Det beror ju på vad du testar med och vad du vill ha för resultat, haha. Ägget fäster in ca ÄL+6-9, sen tar det någon dag eller två innan hcg börjar produceras. Så innan ÄL+6 är iaf helt meningslöst... Sen om du testar med "testa tidigt" test så brukar det gå att börja 5 dagar innan BIM, men då är säkerheten 65% ungefär att du får positivt resultat även om du är gravid (alltså 35% som är gravida som ändå får negativt på BIM-5 med testa tidigt). Sen stiger den procenten varje dag.
    Vill du vara så säker som möjligt på att få ett positivt resultat (om du är gravid då), så testa 1-2 dagar efter BIM eller ännu mer. BIM+1 brukar vara 99% säkerhet på testen. Så bästa är att vänta tills mensen är en dag sen, men också det svåraste, haha! 
  • Trocazero
    vegaveravegavera skrev 2020-04-29 08:38:20 följande:

Testade negativt nu med morgonurin Med rfsus testa tidigt på bim -3. Det är kört tror jag. Var verkligen total-blankt, inte en tillstymmelse till streck

Åh vad trist. Det ska ju vara säkert på bil-3, vet verkligen exakt känslan. Ordinerar mycket choklad, eller nåt annat du tycker är gott! Hjärta
  • Trocazero

Jag testade negativt idag. Bim på måndag, men testade med testa tidigt test, idag på ÄL+10 som var supernegativt. Får bli ett sjätte försök i maj också. Lycka till alla ni som är kvar här, hoppas att vi inte ses i junitråden!

Svar på tråden Bim Maj 2020