• Mikkans

Bim Maj 2020

Supertrio skrev 2020-05-03 19:50:23 följande:

Är det bara jag som håller på såhär? Så himla orolig efter min kemiska graviditet i januari:( Men detta ser ok ut än så länge va?

Jättefint :)
  • Mikkans

Jag tycker kroppen är så dum. Det drar, spänner, nyper, molar och sticker nästan hela tiden i livmoder och äggledare/äggstockar. Om detta bara är biverkningar av ovitrellen så tycker jag det är dumt! Ska jag orka med detta två veckor varje månad? Fy. Känner mig redan besviken.

• Mikkans
    fruitloop skrev 2020-05-05 08:33:44 följande:

Kan inte minnas att jag någonsin haft såna kramper som vid ägglossningen igår. Redan skengravid, haha. För visst går det inte att känna av befruktning? (önsketänkande AB!!) Vet att vissa känner av när ägget fastnar, men det är ju några dagar efter ägglossning.

Nu återstår den eviga väntan.

Åh lycka till nu :D
  • Mikkans
    mzl93 skrev 2020-05-05 14:14:19 följande:

Förlåt om detta är en för intim fråga men hur kan ÄL-flytningar se ut? Det blir i princip aldrig någon tråd för mig, bara kletigt, ljust typ. Kan ÄL-flytningar se ut så? SÅ DÅLIG PÅ SÅNT HÄR SÅ JAG BLIR GALEN!! Tänk om de ändå lärde ut sånthär i skolan

Det kan se ut så från utsidan. Du måste nästan svepa fingret äver livmoderhalstappen och ta med sekretet ut:)
  • Mikkans
    Bebis2021 skrev 2020-05-06 18:31:42 följande:

Och som tillägg på mitt senaste inlägg så vet jag att varje gång jag varit gravid utan att ha gått och "väntat" å analyserat vad man känner så här jag alltid haft molvärk som vanligt innan mens men i fler dagar å tillslut har jag börjat.misstänka graviditet för att mensen aldrig dykt upp...

Spännande! När hade du ÄL? Jag har haft molvärk/drag/stickningar sen ÄL förra söndagen men gravtest idag va super negativt :( hoppas på graviditet för dig!
  • Mikkans

Testade äl+10 och väldigt negativt. Så nu inväntar jag mens typ i dag eller i morgon :/

• Mikkans
    Nykär15 skrev 2020-05-10 11:38:20 följande:

Trist, samma sits då...ledsamt vänta in mensen några dagar :(

Ja :( men nya tag snart!
  • Mikkans
    elinaxelina skrev 2020-05-11 19:43:31 följande:

Mensen är nu en vecka sen!

Och under dem här härliga 7 dagarna så har jag hunnit tagit 5 test - alla negativa, sprungit på toa som en tok då flytningarna lekt med min hjärna (fått mig att tro att dem var mens) och jag har börjat ställa in mig för en bebis fast inget test är positivt...........

Jag har aldrig "hoppat" över en mens innan. Och den har aldrig varit såhär sen. Och jag har inga tidigare erfarenheter kring en lyckad graviditet.

Det är som att jag famlar i mörkret och jag ser f*n inte ett skit :)

Ja, jag ville bara dela med mig.

Jag hoppas på en bebis. Det kommer jag tills mensen kommer :)

Ååh, så irriterande! Jag hade bim idag men ingen mens. Känns dock som den är påväg och brösten är sprängda. Testade äl+10 men det var supernegativt.. bara att vänta!
Svar på tråden Bim Maj 2020