• Bebis2021

Bim Maj 2020

Hur ter sig eran molvärk runt äl? Nu har jag haft molvärk som kommer och går varje dag sen i fredags.. Vet inte om ja brukar ha så lr om de bara är att jag denna gång har extra koll på allt bara för att man hoppas på ett plus

• Bebis2021

Och som tillägg på mitt senaste inlägg så vet jag att varje gång jag varit gravid utan att ha gått och "väntat" å analyserat vad man känner så här jag alltid haft molvärk som vanligt innan mens men i fler dagar å tillslut har jag börjat.misstänka graviditet för att mensen aldrig dykt upp...

• Bebis2021
    Mikkans skrev 2020-05-06 18:56:10 följande:

Spännande! När hade du ÄL? Jag har haft molvärk/drag/stickningar sen ÄL förra söndagen men gravtest idag va super negativt :( hoppas på graviditet för dig!

Vet inte exakt då jag aldrig haft så mkt koll på min äl tidigare, men hade älflytningar och molvärk i fredags, söndagen testade jag ältestet för skoj skull för att se om de kunde hänga ihop med mina symtom och då var båda strecken lika starka (så tolkar det som positivt?) Men vem vet kan ju ha vart ännu starkare streck redan under lördagen men då testade jag inte, sen var teststrecket svagare på måndagen å inga mer älflytningar, så de ja nu känt sen fredag är molvärk som att de sliter i tjejmagen.

Okej alltså menar du i söndags nu som var? Tänker att det isåfall måste vara för tidigt att testa? Håller tummarna för att du får ett plus, när har du bim?
  • Bebis2021
    Mikkans skrev 2020-05-06 18:56:10 följande:

Spännande! När hade du ÄL? Jag har haft molvärk/drag/stickningar sen ÄL förra söndagen men gravtest idag va super negativt :( hoppas på graviditet för dig!

Vet inte exakt då jag aldrig haft så mkt koll på min äl tidigare, men hade älflytningar och molvärk i fredags, söndagen testade jag ältestet för skoj skull för att se om de kunde hänga ihop med mina symtom och då var båda strecken lika starka (så tolkar det som positivt?) Men vem vet kan ju ha vart ännu starkare streck redan under lördagen men då testade jag inte, sen var teststrecket svagare på måndagen å inga mer älflytningar, så de ja nu känt sen fredag är molvärk som att de sliter i tjejmagen.

Okej alltså menar du i söndags nu som var? Tänker att det isåfall måste vara för tidigt att testa? Håller tummarna för att du får ett plus, när har du bim?
  • Bebis2021

Fortsatt ilande/molande värk i livmodern, som småsliter där nere typ, kommer och går, inga andra symtom, positiv på älsticka i söndags (för visst räknas det positivt när bägge strecken är lika starka?) Å mycket svagare streck på måndagen, så de bör väl ha skett äl där ikring? Dock före mitt MA hade jag 30 dagars cykel å då bör väl äl inträffa senare, men senaste mens nu var 20/4, så e betyder isåfall om detta stämmer att äl var på cd 14, enligt en app skulle äl vara idag, men tänker att kroppens signaler borde vara mer säkra tecken än en app????

• Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-05-07 11:28:18 följande:

Ja jag litar mer på kroppen än på min app, min äl brukar komma 3 dagar före vad appen tycker. Jag tempar inte, tycker mest det verkar skapa huvudbry, men noterar allt jag känner och upplever i appen. Mens brukar komma exakt 14 dagar efter min notering på äl så tror jag har bra koll. Min cykel ligger på 26 dagar oftast, skönt när äl inte är allt för långt bort iaf om mensen kommer...

Okej ja de känns ju som att kroppen kan väl inte ha fel, men e ja funderar är om ja kan ha äl idag istället? Fast allt talar väl emot det men har verkligen mkt "slitningar som att de drar inne i livmodern.. Hoppas såklart de beror på gravid men förstår ju att symtom inte brukar vara så här tidigt kanske, så blir som lite osäker men man vågar inte hoppas för mkt så man blir besviken när mensen dyker upp.. skönt med kort cykel
  • Bebis2021
    fruitloop skrev 2020-05-07 12:43:35 följande:

Jag känner också slitningar och allmänt konstig i livmodern, och jag hade också positivt på stickan i söndags :p men jag förstår också att det är alldeles för tidigt att känna saker om det är graviditet. Men man vet ju aldrig! 

Har tänkt försöka hålla mig med att testa till 13e (sambons födelsedag) och äl+9 - vilket var det jag plussa på förra graviditeten  Men tiden går ju såååååå sakta!!

Jamen så spännande ) jag har bara ett gravtest hemma så tänker vänta till efter bil alltså efter 20 någon gång, ids inte beställa flera
  • Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2020-05-07 13:09:49 följande:

Jamen så spännande ) jag har bara ett gravtest hemma så tänker vänta till efter bil alltså efter 20 någon gång, ids inte beställa flera

Oj jag var nog lite otydlig, menar vänta med att testa tills jag passerat iaf 20/4, har alltid tidigare graviditet reagerat på att mensen ej kommit å svårt för att dricka kaffe samt molvärk så tänker att får jag så å mensen ej dykt upp så testar jag????

Hur går de för alla andra här inne någon om är på ungefär äl+4?
  • Bebis2021

Jag har också funderat på om äl varit senare pga ilningar å molvärk, prövade är skoj skull ta ett äl test igår som var negativt å eftersom jag hade stegring i lördags/söndags så borde ju äl skett då men jag har lite dålig koll på de här med ältester osv hur man kan lita på dom..men spännande vi verkar ju vara några som är pp äl+4-5 ungefär ???? vore kul å se hur de utvecklar sig för alla med ev. Symtom..

• Bebis2021
    Airamsol skrev 2020-05-08 22:52:35 följande:

Hej. Jag kommer också in här! Hade ägglossning igår/idag och det här blir första ordentliga försöket.

Vi har tre barn sedan innan på 6, 4,5 och 3.

Bim är runt den 20/5 :)

Hej så spännande då har vi bim ungefär samtidigt, jag är lite osäker på bim pga ett sent MA i slutet av mars så har hunnit ha en mens efter de. Men tror jag hade äl i söndags/måndags iaf. När hade du äl? Så roligt med en 4a, för vår del blir det tredje, om de blir något de vill säga,
Svar på tråden Bim Maj 2020