• Majja92

Bim Maj 2020

Undrandee skrev 2020-04-17 14:42:18 följande:

Positivt ÄLtest idag med på CD 13. Dock tror jag det blir som föregående månader, att inget ägg kommer lossa förrns nästa positiva omgång som kommer om en vecka igen.. kroppen verkar konstig! Verkar väl mer "normalt" att ett ägg lossnar nu än om en vecka? Försöker kroppen ägglossa som den "ska" men inte lyckas eftersom jag jämt får 2 positiva omgångar varje månad? Kan jag ha brist på något ägglossningshormon?

Så många frågor... vill bara ha en normal ägglossning!

Så himla märkligt! Försök att få till det bägge gångerna så ni inte missar någon chans <3 Hur många månader har du haft det så? Dom kan ju bli starkare, nästintill positiva, närmare mensen också.
  • Majja92

Brukar era ägglossningstester vara fortsatt starka efter ägglossning? Kan inte minnas att mina brukar se ut såhär, dom brukar gå ner tillsammans som innan ägglossning

• Majja92
    Supertrio skrev 2020-04-18 12:49:16 följande:

Hur ofta testar du? Ett test om dagen? Jag brukar ha positivt test i 2 dygn ungefär.

Ja alla ovan är ett per dag :) Ja samma här! Två dagar är standard sen trillar det tillbaka till samma styrka som innan ÄL. Men inte denna gång av någon anledning :P
  • Majja92
    Wifey. skrev 2020-04-18 13:55:26 följande:

Dessa två månader som vi försökt har det varit så.

Första cykeln fick jag positivt i 5 dagar med stickor, blev ändå gravid men fick missfall. Andra gången (för någon vecka sedan) testade jag helt plötsligt och fick glad gubbe i 3 dagar (hade nog fått fler om jag börjat testa innan). Skumt är det. Vet inte varför det är så.

Med dottern minns jag att strecken blev svagare dagen efter ägglossningen.

Jätte konstigt! Jag antar att det är bara att ligga på och låta tiden utvisa haha
  • Majja92
    SailorMoonshine skrev 2020-04-20 12:22:23 följande:

Hoppar in här också. Första riktiga försöket någonsin och beräknad Bim 1/5 enligt Flo-appen men ev några dagar tidigare enligt Maya-appen. ÄL+4 idag och man vill ju bara att tiden och dagarna ska gå lite snabbare..tick tack tick tack!

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets

6/5 Kolsyrade, Undrandee

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

13/5 AngelaS

15/5 Vemvetintejag

20/5 fruitloop

27/5 123fjäril

Så roligt! Jag är också på bim +4 och bim är 1/5 :D
  • Majja92

Här händer det massa grejer redan på äl 5! Måste va inbillning?

Började få ont i brösten redan igår, brukar oftast komma senare i cykeln vanligtvis.

Och idag har jag haft ordentligt molvärk, som känns ända ner i låren och ljumskarna. Och något som garanterat inte är en inbillning är en väldigt ökad mängd flytningar :o

Fler som har bim 1/5 och börjar känner att det börjar hända grejer?

• Majja92
    Undrandee skrev 2020-04-21 22:27:44 följande:

Fick ett mental break-down nu ikväll... känner mig så oattraktiv för min partner. Vart som vanligt oftast, inget sex ikväll heller... visst, har negativa ÄL-tester ännu, men att ha sex imellan är viktigt för mig, medans han är trött säger han.

Har gråtit från ingenstans nu ikväll och sorgen och saknaden av mitt MA slog till, och känner mest att vi kommer aldrig lyckas bli gravida igen såhär!

Funderar på att ge upp allt. Att känna sig oattraktiv för den man älskar och bli nekad sex dessa viktiga dagar i månaden, blev droppen! :(

Förstår verkligen hur jobbigt det kan vara. Det är fruktansvärt när man blir avfärdad under dom mest kritiska dagarna, vet inte hur många gånger jag gråtit mig själv till sömns på grund av detta. Jag vet att han verkligen gör sitt yttersta och det blir faktiskt bättre och bättre! Vi får till den ungefär 3 gånger under som gröna dagarna och har blivit gravid tre gånger. Det räcker ju faktiskt med att en bra simmare hittar fram <3 Ge inte upp fina du! Det kommer va värt det i slutändan, vissa dagar är bara tuffare än andra men det kommer va bortglömt när du väl fått ditt pluss på stickan!

Satsa på att få till det när du får positivt ägglossningstest och gärna dagen efter så har ni goda chanser! :)

Ventilera här så mycket du vill!! <3
  • Majja92
    SailorMoonshine skrev 2020-04-22 12:52:59 följande:

Va skönt att höra att fler haft jobbigt långa cykler, måste varit jobbigt med 40 dagar Mortiscia80! Man känner sig ju lurad av som egen kropp när man plötsligt börjar få massa symptom och börjar känna sig jävligt gravid och sen kommer den där mensen- game over!

Men än så länge är jag i ingenmansland på ÄL+6 idag. Ja Majja92 jag har också Bim 1/5 och jag har försökt att inte känna efter så mycket. Men nu är det liksom oundvikligt ändå. Jag har inte känt så mycket alls hittills, men nu börjar det kännas lite skumt med typ fladder/vibrationer vid ena äggledaren och typ som att "man känner äggledarna", och när man ställer sig upp snabbt som att man "sträcker nåt"/sticker till lite lätt vid livmodern/äggledaren. Svårt att beskriva. Sen lite ryggvärk som smyger sig på samt trötthet och mer flytningar. Allt är säkert bara symptom på pms eller nåt. Har du känt nåt med Majja92? Nån annan? :D

Fnattilur smart att dela upp väntan sådär! Bra tips :)

Undrandee, svårt läge det där :/ jobbigt för dig och er! Jag har svårt att ge dig råd, men angående äl-test så tror jag man ska köra den dagen man får positivt så kanske simmarna väntar i äggledaren och tar emot ägget? Men jag är ingen expert allt detta är så nytt för mig. Lycka till!

Åh så spännande! :D Låter väldigt lovande! När ska du börja testa? jag har en markant ökning av flytningar, aldrig haft såhär innan! Hoppas det är ett bra tecken :)
  • Majja92
    Arneliis skrev 2020-04-23 17:03:28 följande:

Jag är så förvirrad. Är på dag 7 efter ägglossning och fick igår lite rosa/brun fläck i trosorna. Det kom även väldigt lite imorse, men nu är det ingenting. Vi fick inte till det runt ägglossningen utan 14e april och hade äl 17e. Någon som vet vad det kan va?

En nidationablödning! :D Man kan få en liten blödning när ägget fäster, så spännande!
  • Majja92
    Anni89 skrev 2020-04-23 21:58:31 följande:

Jag är på cd24 och har haft ÄL-flytningar i en vecka nu (är det normalt?!) men har fått negativa LH-tester. Idag fick jag detta resultat - tror ni att det är på gång nu? Teststrecket är väl något svagare än kontrollstrecket men det är mycket starkare än tidigare dagar (då har det knappt synts). Det är första månaden jag använder tester så lite osäker.. Om det är ÄL på gång, är det rimligt att tro att bim är ca 14 dagar efteråt? Eller är det för en normallång cykel (vilket jag uppenbarligen inte har..)?

Ser ut som att du ska ha ägglossning närsomhelst :D Jag kan också ha ägglossning så sent emellanåt, inget konstigt eller onormalt. Men man har oftast runt 14 dagar mellan äg och mens, den längden är samma varje cykel :)
  • Majja92
    kolsyrade skrev 2020-04-24 19:02:54 följande:

Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...

Jag är på äl 8, tänkte lyxa till det med någon öl då OM det skulle va en graviditet så lever barnet på gulsäcken ännu :) Men nikotin hade jag avstått <3
  • Majja92

Alltså jag känner mig VÄLDIGT gravid, har jätte mycket molvärk idag, brösten ömmar mer och mer för varje dag och ett diffust illamående. Jag har liksom svårt att acceptera att testen är negativa för jag känner mig verkligen gravid :( Säkert skengravid. Det finns en svag skugga på testet idag men det kan lika gärna va inbillning.. ÄL 9 så ännu tidigt.

• Majja92

Igår kände jag mig hoppfull, trodde det va början på ett streck. Men idag testade jag igen, förvisso med en annat märke men båda mäter ifrån 10 Uml och det var blankt :(

Mina bröst är så stora och svullna. Funderar på om jag blivit skengravid av denna längtan.. Nåväl, väntar några dagar till innan jag ger upp då jag bara är på äl 10, men det känns hopplöst.

• Majja92

Bifogar bild ifrån dagens test. Det översta är ifrån igår, de nedre från idag. Dom har sett likadana ut som typ ÄL 8, en svag skugga men det blir inte mer än så :(

• Majja92
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-04-27 13:22:15 följande:

Vet inte riktigt hur jag lägger till mig i listan, så någon får gärna hjälpa mig. Bim 17/5 :) Jag kör ÄL-test varje morgon 6 dagar innan ÄL (min cykel är väldigt oregelbunden o ibland har jag ÄL 5 dagar efter sista mens, ibland 8 dagar efter sista mens) vet någon om det ger olika svar beroende på om jag tar det på morgonen eller på eftermiddagen? Har hittills bara tagit på morgonen, då jag hört att morgonurinet ska ge bäst svar.

På alla olika märken jag använt står det att man INTE ska använda morgon urin. Alla andra tider på dagen ska gå bra :)
  • Majja92
    Evi82 skrev 2020-04-28 14:16:34 följande:

Vad tror ni? Har bim 1/5 cb erly

Jag tycker det ser positivt ut! :) Symptom?
  • Majja92

Testade negativt idag på äl 13, väldigt väntat. Igår bröt jag ihop totalt och grät till och från hela dagen när jag insåg att det inte skulle bli något. Idag känns det bättre. Det som underlättar är att mannen blir mer och mer peppad, något som gör att allt känns mycket lättare och roligare <3 När mensen kommer blir det dags att skapa en juni tråd, min födelsemånad! Kan ju inte va något annat än glad då :)

STORT grattis till alla ni som har fått era efterlängtade pluss! Vi andra ses i juni tråden!

• Majja92

Testade negativt idag på äl 13, väldigt väntat. Igår bröt jag ihop totalt och grät till och från hela dagen när jag insåg att det inte skulle bli något. Idag känns det bättre. Det som underlättar är att mannen blir mer och mer peppad, något som gör att allt känns mycket lättare och roligare <3 När mensen kommer blir det dags att skapa en juni tråd, min födelsemånad! Kan ju inte va något annat än glad då :)

STORT grattis till alla ni som har fått era efterlängtade pluss! Vi andra ses i juni tråden!

• Majja92
    Mikkans skrev 2020-05-13 15:22:51 följande:

Åh herregud!!! Tre år har jag väntat! Helt skakis!!

Grattis!!!!! :D Lycka till!
Svar på tråden Bim Maj 2020