• Zamaso1

Bim Maj 2020

Nykär15 skrev 2020-05-01 20:27:13 följande:

Sist tog det 2 år :/ vet känslan. Nu är vi på första försöket och räknar med att det tar tid, om ens kommer gå...

Ja jag känner snart att jag ger upp om det inte blir något nu,
  • Zamaso1
    Mikkans skrev 2020-05-02 12:44:31 följande:

Någon här som tar ovitrelle som har haft molvärk i äggstockar och stickningar 6 dagar senare? Kanske rent utav har graviditetstest för att se hur mkt hcg som går ur kroppen dag för dag. :)

Jag är på dag 9 efter ovitrelle, dagen efter sprutan fick jag jätte ont i magen sen haft lite molvärk till o från.. har tagit gravtest varje dag för att de hcg nivån öka och försvinna. Den försvann för 2 dagar sedan men idag tror jag mig se 2 streck igen! Ska dock inte ropa hej än men ev blev de något denna gången :)
  • Zamaso1
    Mikkans skrev 2020-05-02 13:04:32 följande:

Oj så spännande! Hoppas det fortsätter stiga för dig :D Jag funderar på att börja testa i morgon för att se när ovitrellen går ur. Har hört att den är positiv i 14 dagar för många. Molandet, stickandet å allt pågår sen två tre dagar eftee ÄL.

Jag har bara fått till mej att de ska kunna va positivt upp till 10 dagar. Men vi får

Väl se :)
  • Zamaso1
    kolsyrade skrev 2020-05-03 08:03:48 följande:

Tydligare bild, det blev ett tydligt streck efter några minuter. Är i chocktillstånd, var verkligen beredd på ett blankt.

Grattis! :)
  • Zamaso1
    Mikkans skrev 2020-05-03 10:08:47 följande:

Hur såg era gravtest ut 7 dagar efter ovitrelle? Jag har fortfarande ont och känner biverkningar i nedredelen av magen/pelvis och ut mot sidorna:)

Jag är på dag 10 och fortfarande svagt positivt /: har flera olika symptom/biverkningar molande värk i nedre delen av magen, öm i brösten, halsbränna osv..
  • Zamaso1
    Mikkans skrev 2020-05-03 10:21:04 följande:

Ingen galsbränna eller ont i brösten här. Men molvärk/mensvärk! Kommer du hålla dig till dag 14 med å testa?:)

Jag har redan testat eftersom ja tagit ovitrelle men är Så förvirrad, tror ej det satt sig något ändå.
  • Zamaso1
    Mortiscia80 skrev 2020-05-04 07:18:14 följande:

Ja, jag behöver ju knappast fråga om det är positivt :) För ett par dagar sedan var det ju väldig svagt, men om det till o med syns på bild får man väl säga att det är officiellt :D

Jag lämnar den här tråden nu och önskar er andra lycka till :)

Grattis!
  • Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 14:30:22 följande:

Okej, jag kunde inte hålla mig från att testa. Jag har gjort ett test med clearblue testa tidigt. Ni som har större erfarenhet av detta: Ser det ut som ett typiskt spökstreck? Hur länge kan man läsa av testet efter att det torkat?

Jag tycker det ser positivt ut! Ser ju den blå färgen med :)
  • Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 15:25:45 följande:

Det här är inte taget med morgonurin. Jag ska ta nytt test imorgon/om ett par dagar direkt på morgonen. Jag har ju inga symptom alls än och tror ju egentligen inte att jag är gravid (så overklig känsla!), men jag hoppas hoppas. Jag har läst lite halvdåliga recensioner om just cb testa tidigt, att det kan ge spökstreck innan bim.

Ja jag har med hört om de tidiga testen, men tycker ändå de borde va positivt borde väl va ett mer grått streck annars ? Håller tummarna för dig!
  • Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 15:35:51 följande:

Tack så mycket!

Sånt sjukt beteende man har egentligen, om jag väntar 3 dagar så märker jag ju om mensen kommer och ändå sitter jag här och överanalyserar test (hopplös!).

Jag är likadan! Tog ett imorse som va svagt svagt, ändå tog ja ett nytt nu o redan nu hade de blivit starkare.... säkerligen fortfarande för svagt för att upplösningen här ska klara det haha.
  • Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 15:35:51 följande:

Tack så mycket!

Sånt sjukt beteende man har egentligen, om jag väntar 3 dagar så märker jag ju om mensen kommer och ändå sitter jag här och överanalyserar test (hopplös!).

Vi har nog bim samma dag! 7/5? :)
  • Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 15:54:57 följande:

Ja precis, då har jag också bim. Jag har hyfsat kort lutealfas så trodde verkligen inte att jag redan kunde få ett plus, speciellt inte eftersom jag inte haft nidblödning eller har några symptom.

Jag håller tummarna för att du får ett tydligare test kommande dagar! Har du några symptom?

Jag har varit extremt trött senaste dagarna, halsbränna och konstant hungrig haha! Har lite små värk eller va man ska kalla de i magen men ja det är väl de
  • Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 17:33:01 följande:

Dina symptom verkar ju lovande! Spännande att se hur de utvecklas.

Jaa hoppas hoppas :)
  • Zamaso1
    Kidrauhl skrev 2020-05-08 11:39:46 följande:

Tog sig på första försöket!

Grattis!
  • Zamaso1
    Nykär15 skrev 2020-05-13 12:40:38 följande:

Kunde inte hålla mig! Skakar fortfarande, heeeelt galet fantastiskt!! En januaribebis förhoppningsvis!

Grattis!!
Svar på tråden Bim Maj 2020