• Bebis2021

Bim Maj 2020

Airamsol skrev 2020-05-09 18:09:03 följande:

Vad kul! Mina ältest är fortfarande positiva. Tre dagar i rad. Haha. Men BIM borde vara 20!

Du? Vad kul med en trea!

När hade du ägglossning?

Okej men är de så att äl sker ca 12-24 timmar från första positiva testet lr har jag missuppfattat? Är helt ny på detta med ältester så har lite dålig koll.. enligt ältester och symtom bör äl ha skett i söndags lr måndags, så bim borde ju bli kring 20/5 tänker jag dock hann vi bara med å sexa fredags så kanske lite väl lite å längt före äl men men vi får se.
  • Bebis2021
    Airamsol skrev 2020-05-09 19:37:44 följande:

Vad kul med samma BIM! Min lutealfas är rätt kort. 11-12 dagar. Är det erat första försök för nummer 3?

Jo de är det, blev oplanerat gravid och fick ett MA så efter de vill vi nu satsa på en trea, trodde dock äl skulle ske i torsdags (enligt app) å sambon är bortrest så hade väl som ställt in mig på att de inte skulle bli nå denna omgång men för skoj skull kolla jag ältest i söndags som var positivt så tänkte då att har man tur kaaaanske det kan finnas någon liten simmare kvar men är ändå inställd på att det mycket väl kan ha gått för länge mellan sex och äl för att faktiskt kunna bli något.. men håller tummarna å hoppas iallafall ) är de första försöket för er?
  • Bebis2021
    Airamsol skrev 2020-05-09 20:23:46 följande:

Ni hade sex i fredags? Om ägglossning var i måndags så finns ju en chans! Spännande :)

Vi har varit oskyddade men kört med fertilitetsförståelse och avbrutna samlag fram tills denna månad så detta blir första riktiga försöket!

Är dock osäker, har inget direkt älsekret som jag brukar ha, men har däremot positiva test och smärta i vänster äggstock. Så hoppas på att det tar sig trots avsaknad av ?rätt? sekret. Alla tidigare barn (och mf) är gjorda på första försöket men jag tror kanske att denna tar ett tag iom lite mer oregelbunden cykel. Längtar tills feststart nästa lördag!

Kommer du vänta till eventuell utebliven mens med test?

Jo precis enda tillfället den veckan tyvärr pga resor men jo jag tänker också e att om äl var måndag finns det ju iaf en chans

Okej så spännande har också blivit gravid på en gång samt oplanerat två gånger..

Okej men de där med älsekret så kan de väl vara så att de finns inne vid livmodertappen men att man inte alltid själv märker av det? Låter ju iaf lovande med äl-test å värk. Jag hade molvärk å älsekret fredagen, sen har molvärk fortsatt varje dag, senaste två dagarna har jag haft som ilningar som att de sliter å moler lite svagt .

Har du inte haft oregelbunden cykel tidigare?

Jo precis de kommer jag göra, hoppas man kan vänta bara aldrig tidigare testat före bim utan efter några dagar då jag varje gång haft molvärk flera dagar å trott mensen ska komma men aldrig dykt upp så då har jag börjat misstänka å testat

När testar du? Har du några symtom?
  • Bebis2021
    Anni89 skrev 2020-05-09 20:24:20 följande:

Jag får ta tillbaka mitt inlägg - det blev ingen mens! Jag fick lite lite blod på pappret redan torsdag eftermiddag och det fortsatte under gårdagen. Jag brukar få så dagen innan det börjar blöda på riktigt så jag tog för givet att det var början på mens då det var äl+14 igår. Men idag (lördag) har det slutat, det har inte kommit något alls! Så jag har fortfarande chans denna månad :D

Har du tagit något gravtest? Spännande håller tummarna för dig
  • Bebis2021
    Tobice skrev 2020-05-09 22:37:10 följande:

Hade ägglossning någon gång mellan 2-4 maj och hade sex innan samt under de dagarna.

Har den senaste tiden haft molande värk i magen av och till, är på ÄL+6 cirka. Är det någon som känt lika? Kan man ens känns av symptom såhär kort efter?

Spännande, jag är oxå på äl +5-6 ungefär och har också molvärk och att de drar/klar till och från haft så varje dag nu efter äl..
  • Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 23:27:52 följande:

Spännande, jag är oxå på äl +5-6 ungefär och har också molvärk och att de drar/klar till och från haft så varje dag nu efter äl..

Ilar ska de ju stå inte "klar"
  • Bebis2021
    Airamsol skrev 2020-05-09 21:53:25 följande:

Ja jag tänker att avsaknad av sekret inte behöver betyda avsaknad av äl. Hoppas.

Jag har fortfarande motvärk. Men svagare än i torsdags/fredags.

Nej min cykel brukar vara regelbunden. Men efter andra barnet fick jag hypotyreos och jag har legat dåligt i värden så jag tror det är den som strulat med cykeln. Den är relativt regelbunden, 29-32 dagar så någon slags koll har jag.

Haha åh. Vad starkt att hålla sig! Jag börjar alltid testa typ 8 dagar efter ägglossning ????

Okej då förstår jag trist när den blivit oregelbunden.jag hade mer oregelbunden före barn å sen efter har den blivit mer regelbunden, jag brukar ha 30-31 dagars cykel, om din diffar så lite räknar det väl inte som oregelbunden, lr bara jag som minns fel?..

Jo jag hoppas jag kan hålla mig iaf men vill helst inte bli besviken på negativt resultat utan hellre att mensen dyker upp

Så spännande då är de snart dags
  • Bebis2021
    mzl93 skrev 2020-05-09 23:38:39 följande:

Samma här. Så pass mycket att jag letade efter vetekudde. Orkade tillslut inte leta på grund av smärtan hahaha så nu har jag lagt mig i sängen för att låta katten ligga på magen och värma mig! Letat men hittar ingen info om att man kan ha ont av att ägget fäster... Så jag tror fortfarande att det är mens som är på g :(

Okej håller tummarna att de inte är det, jag brukar ha mensvärk 1 dag innan mens å sen kommer mensen, å när jag vart gravid har jag gått med mensvärk precis som före mens men i fler dagar å ingen mens har kommit.. men dock minns jag inte hur jag känt från äl till dagarna innan bim, har aldrig tidigare haft sån koll å analyserat ev tecken haha, varit mer avslappnad å tagit de hela med ro, men nu när man är så innerligt sugen på att få plussa å va gravid är de svårare haha. Eftersom man haft de så enkelt alla andra gånger vågar man inte heller tro att de alltid ska få va så enkelt känner jag.
  • Bebis2021
    Tobice skrev 2020-05-10 00:25:39 följande:

Vad kul att vi ligger så nära varandra och som du skrev spännande att vi känner samma känsla. Också haft känningar varje dag sedan ÄL och hade också mycket värre smärtor under ÄL än vad jag normalt har.

När ska du testa?

Har du barn sen innan? Tänkte om du isåfall minns att du hade liknande då?.. Jag minns nämligen inte alls hur de var fram till dagarna innan bim å ändå är mina två inte så gamla.

Jag är ju lite tråkig å vågar inte testa innan bim, vill inte bli besviken. . När testar du?
  • Bebis2021

Verkar ju vara en del som känner ilningar/molvärk efter äl, man säger att man inte kan ha symtom så tidigt men vad jag läst dock så börjar livmodern växa dag 1, å därmed känns väl ilningar och molvärk inte allt för konstigt att man kan ha då? Vissa känner lättare å vissa inte alls men eftersom de börjar växa å hända grejer borde de inte vara osannolikt iallafall att man känner av en ev graviditet. Dock kan de ju givetvis också vara så och att mensen ändå kommer..

• Bebis2021
    mzl93 skrev 2020-05-11 09:08:30 följande:

Kunde inte hålla mig :(

FAAAN! BIM -5 iofs. Kanske för ivrig...

Trist men ge inte upp hoppet än är du inte på bim heller, håller tummarna! Har själv varit såå sugen på att testa men vill verkligen vänta..själv har jag inte haft nå molvärk en igår så har faktiskt börjat ställa in mig på att det antagligen inte blir något denna gång
  • Bebis2021
    Sanal1 skrev 2020-05-11 10:07:05 följande:

Är på ÄL+11 idag och väääldigt kluven i om jag vågar testa eller inte, har rfsu stickor hemma. Någon som vet hur pålitliga dom är tidigt?

Jag undrar oxå hur tidigt man egentligen kan få utslag?.. Jag hade tänkt iallafall tycker hålla mig till bim som jag tror är 20/5 men man är ju dock gode nyfiken!
  • Bebis2021

Go morgon på er, har hållt mig från denna tråd senaste dagarna Då jag kände att de ända jag kunde tänka på var eventuella gravsymtom, men idag är det bim-2 om jag räknar rätt och jag kunde inte hålla mig mer, så jag tog ett test, å de va positivt minsann oj oj blev på något märkligt sätt chockad haha. Har haft av och till ända sen äl molvärk/ilningar, nu sista dagarna har jag känt mig lite som vid pms på mitt humör, lättretlig lite låg osv, men har även varit så i början av tidigare graviditeter.. Men de jag inte upplever nu (än så länge) är att jag alltid annars har fått svårt för kaffe, nu har jag inget sådant problem och ej heller illamående. Så jag blir som redan då lite orolig över att de inte blir något "riktigt plus".. Men ska nu försöka kasta bort orostankarna och glädjas åt mitt plus grattis till er andra med plus och kämpa på ni som går och väntar osv

• Bebis2021

Så här fick jag i morse på bim-2, måste väl räknas som lagom starkt när det är två dagar kvar till bim?..
  • Bebis2021
    ESemlan84 skrev 2020-05-18 10:49:29 följande:

Grattis!

Var är det för märke på testet?

Tento hette det
  • Bebis2021

Tack för grattis, måste säga att de är starkare streck i verkligheten än vad det såg ut på bilden. har alltid förr passerat bim innan jag testat så

Har faktiskt från äl haft en känsla av att jag blivit gravid men inte vågat tro för mkt men ja nu har ja facit i handen, håller tummarna att allt ska gå bra nu bara.. denna ständiga oro över saker å ting lyckas som alltid bytas mot annan oro

• Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-05-19 06:02:47 följande:

Så hade jag med vid den tiden, fick mitt positiva på äl+11. Min temp ligger fortfarande närmare 38 och är inte sjuk, är v 4+3 idag <3

Håller tummarna för dig att det är samma för dig!

Är du med i någon grupp för gravida på fb?
Svar på tråden Bim Maj 2020