• Nykär15

Bim Maj 2020

barnlängtanochpcos skrev 2020-04-29 12:11:12 följande:

Tja, världens mest negativa ägglossningstest gjorde inte humöret bättre - eller appen gladare! Den bara flyttar fram datum för ägglossning hela tiden. Det är nästan att jag hellre hade velat ha mens för att kunna nollställa klockan i huvudet! Är fast i världens längsta väntan mellan ÄL och BIM, känns det som.

Sikta på BIM som du trott är mitt råd :)
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-04-29 20:55:20 följande:

Ja jag är jätte rädd för nya missfall/MA:n nu! :(

Trodde efter missfallet att det inte kunde hända igen, men nu gick jag 2 veckor med TVÅ döda foster som slutade med misslyckad Cytotec behandling, som för övrigt var en mardröm med gigantiska smärtor och blödningar, så fick skrapas en månad senare, usch säger jag bara.

Blir jag gravid igen kommer jag nog ha svårt att glädjas och hoppas förrns jag passerat ett visst antal veckor och fått gå på ultraljud.

Jag håller tummarna att du får ditt plus snart!

Gick igenom som du, och det är tufft när man väl blir gravid, började njuta först efter RUL då.

Hade ett mf v 6 och ett MA där fostret dog v 13...blev först att föda ut på sjukhus, sen akut skrapning 2 veckor efter och sen sjukskriven pga stora blödningar och till sist en operation till...så mitt MA tog 4 månader innan jag var återställd. Kändes som jag var i ett svart hål...

Nu har jag en annan inställning när vi väl fick vår son och blir det nåt nu är det verkligen ett mirakel <3
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-04-29 21:23:48 följande:

Det är hemskt. Har aldrig gått igenom något mer fruktansvärt i mitt liv. Jag blev en annan människa efter det och jag sörjde som aldrig förr. Folk tyckte jag var knäpp och pratade bakom ryggen, speciellt andra mammor som fått barn och aldrig behövt gå igenom missfall eller MA.

Känner mig tom efter MA:t och tror dwt är därför jag vill ändå bli gravid snabbt och fylla det där tomrummet med en ny graviditet som jag hoppas ska gå bra. Samtidigt vet jag inte hur jag ska klara en ev. ny förlust av ett foster :(

Det kommer gå bra! Chansen att det går bra är större än att det går dåligt om man väl blir gravid :)

Det är hemskt när andra inte förstår sorgen, jag är glad att min sambo var en klippa för mig <3
    Undrandee skrev 2020-04-30 00:24:29 följande:

Har någon här varit med om nidblödningar??

Fick nu ikväll en (ursäkta) slemmig,trådaktig flytning som var brunaktig? i samband med lite molvärk. Brukar aldrig få ÄL-flytningar eller flytningar innan mens. BIM på söndag.

Kam det vara nidis? Vågar inte hoppas, men man undrar ju

Jag har alltid fått nidblödning, låter absolut som det skulle kunna vara det! Hoppas!
  • Nykär15
    Kullan90 skrev 2020-04-30 07:39:45 följande:

Är det någon som vet om det går att testa med ÄL tester? Har några kvar, men har inga grav tester :p

Bim imorgon, vill ju veta ;)

Det går, men skulle inte lita på det enbart då man kan få starka utslag på dem före mens med...jag hade försökt få tag i grav.test :)
  • Nykär15
    idorina skrev 2020-04-30 08:27:42 följande:

Ser ni nåt? Äl+10 idag.

Jag ser nåt svagt!! Vad spännande!!
  • Nykär15
    idorina skrev 2020-04-30 09:02:01 följande:

Jaa! Igår var det helt blankt och idag ser man nåt svagt. Hoppas det blir starkare nu bara.

Håller tummarna !
  • Nykär15
    Viktoria104 skrev 2020-04-30 13:37:16 följande:

Hur tidigt kan man börja testa om man har BIM 10 maj? Är så ivrig att jag har tagit något enstaka testa redan nu! 

Om du är rätt säker det är 10 maj så är det sjukt slöseri att testa nu. Tidigast 5 dagar före BIM, men få ser så tidigt. Jag testar tidigast 4 dagar före och har då fått svagt alla gånger jag vart gravid, tidigare har aldrig gått att se för mig iaf.
  • Nykär15
    Vemvetintejag skrev 2020-04-30 20:35:28 följande:

Hej!

Jag är typ i precis samma sits som dig, kan inte heller komma ihåg när jag hade äggvitesekret sist men vet att jag haft det! Men nu dyker det inte upp. Har försökt googla men får inga vettiga svar...

Prova rosenrot från cd1-ÄL, det ger ökade flytningar:)

Har värsta Niagarafallen nu på cd11 :) och jag är 43 år kan tilläggas. Älskar effekten av rosenrot som förstärker äl, ömmar och molar och mycket sekret.
  • Nykär15

Hållt på sen i förrgår, brukar ha äl 2 dgr efter det börjar göra ont och komma mer flytningar, hoppas i morgon. Hoppas ni får igång era, men det räcker det är i/vid tappens mynning, alla har inte så mycket att det kommer ut och man ser det men kan likaväl bli gravid ändå! Vattniga funkar med, så oroa er inte.

• Nykär15
    Jessyhs skrev 2020-05-01 06:30:43 följande:

Jag tog imorse ett gravtest, de är dock inte BIM förren imorgon eller på söndag så ska testa om på måndag ???? men syns de något eller är de jag som hoppas på för mycket? ????

Det där är positivt och de testen är enda jag litar på! Ja, digitala litar jag på med hahaha Grattis :)
Svar på tråden Bim Maj 2020