• mzl93

Bim Maj 2020

Jag har ju stolt haft regelbunden mens i flera år men nu har jag ont i bröstvårtorna och nu börjar en molvärk liknande mensvärk vilket är skitkonstigt, det är ungefär en vecka för tidigt? Mensen har inte kommit än men det känns verkligen som det... Skitkonstigt

• mzl93
    Cykelstöld skrev 2020-05-09 14:30:39 följande:

Låter som att du kan vara gravid!

Nä... Tror du? Mensvärk en vecka för tidigt? Är det verkligen ett tecken på graviditet :o

Blev plötsligt väldigt hoppfull! :)
  • mzl93
    Cykelstöld skrev 2020-05-09 14:39:32 följande:

NC lyckades bekräfta ÄL för mig i tisdags, så är på ÄL +4 idag. Det är min första månad som jag tempar och som jag kör NC. NC tror jag har BIM 18/5 men tror det kan röra sig om någon dag tidigare, får se. Men det är så olidligt att vänta på att tiden ska gå och man vet om det tog sig! Jag vet att det är för tidigt men jag känner ändå efter hela tiden och googlar på alla tidiga symtom som kan tänkas. Håller alla tummar för oss alla denna månad!

Kände så förra månaden men denna gång är jag lite mer blasé som tur är. Det är jobbigt att räkna dagarna! Förra gången tog jag till och med ett gravtest nio (!) dagar innan bim. Desperation på hög nivå hahaha!
  • mzl93
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 20:55:00 följande:

Har du tagit något gravtest? Spännande håller tummarna för dig

Ooh spännande!!
  • mzl93
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 23:27:52 följande:

Spännande, jag är oxå på äl +5-6 ungefär och har också molvärk och att de drar/klar till och från haft så varje dag nu efter äl..

Samma här. Så pass mycket att jag letade efter vetekudde. Orkade tillslut inte leta på grund av smärtan hahaha så nu har jag lagt mig i sängen för att låta katten ligga på magen och värma mig! Letat men hittar ingen info om att man kan ha ont av att ägget fäster... Så jag tror fortfarande att det är mens som är på g :(
  • mzl93
    mzl93 skrev 2020-05-09 23:38:39 följande:

Samma här. Så pass mycket att jag letade efter vetekudde. Orkade tillslut inte leta på grund av smärtan hahaha så nu har jag lagt mig i sängen för att låta katten ligga på magen och värma mig! Letat men hittar ingen info om att man kan ha ont av att ägget fäster... Så jag tror fortfarande att det är mens som är på g :(

Äl+7 kan jag tillägga
  • mzl93
    Bebis2021 skrev 2020-05-10 07:56:54 följande:

Okej håller tummarna att de inte är det, jag brukar ha mensvärk 1 dag innan mens å sen kommer mensen, å när jag vart gravid har jag gått med mensvärk precis som före mens men i fler dagar å ingen mens har kommit.. men dock minns jag inte hur jag känt från äl till dagarna innan bim, har aldrig tidigare haft sån koll å analyserat ev tecken haha, varit mer avslappnad å tagit de hela med ro, men nu när man är så innerligt sugen på att få plussa å va gravid är de svårare haha. Eftersom man haft de så enkelt alla andra gånger vågar man inte heller tro att de alltid ska få va så enkelt känner jag.

Oddsen talar dock till din fördel ;). Ingen mens än och smärtan har avtagit lite! Vet inte om det är positivt eller negativt. Bara att hålla i sig nu tills mensen kommer :)
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-10 15:06:36 följande:

Fortfarande avtagande smärta?

Jag känner fortfarande noll, förutom ont i brösten. Min känsla om ett plus har ändrats till att jag tror att det här nog inte tog sig alls... haha det går verkligen upp och ner.

Det har avtagit helt for mig men vad jag förstår så kan det ta nio dagar innan ägget fäster sig och många känner det inte alls! Så det betyder inte att du inte kommer plussa. Jag har absolut inte ont alls idag så jag vet inte. Eftersom jag inte hade några ÄL-flytningar och väldigt sketchy resultat på ägglossningstesten så är jag fortfarande negativt inställd. Kanske en försvarsmekanism också, att ställa in sig på det värsta liksom så kan man ju bara bli positivt överraskad! Kommer du klara av att hålla dig till BIM?
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-10 15:25:54 följande:

Jaa men precis man vill ju skydda sig själv från att bli besviken. Men man hoppas ju så mycket!

Jaaa jag tror det blir lättare nu att hålla sig till bim när jag känner mig så nedslagen som jag gör just nu. Vill leva på hoppet så länge som möjligt, hehe!

För dig låter det ju ändå lovande? Med smärtan som du haft osv!

Ojoj gör mig inte för hoppfull nu ;)

Haha nej skämt åsido så tror jag verkligen inte att det blev något, alltså verkligen inte! Men jag kan säga att det är skönt att följas åt med någon som har bim samtidigt!
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-10 19:07:13 följande:

Ja men verkligen. Håller tummarna för oss, även om jag tror att det är helt kört för nu kom min pms som ett brev på posten... vilket såklart gjorde mig svinledsen!

Åh nej! Är du hundra på att det är pms?
Svar på tråden Bim Maj 2020