Anonym (jaha) skrev 2020-04-08 18:31:33 följande:
Ok så nu hade jag tydligen inte blandat ihop inlägg.... va bra att vi konstaterad det iaf,
Japp du hade som sagt många åsikter om mig, men svarade i stort sett inte på ene enda fråga som ställts.
Hur vet du att kärleken är äkta om personen är otrogen mot dig och dessutom inte står för det?
När personen valde att vara otrogen så visste han att han satte förhållandet på spel och valde att göra det ändå. Är det äkta kärlek? Gör man så med något man tycker är dyrbart eller betyder det att man inte tycker det är så dyrbart och värt att riskera?
Du svarade heller inte på frågan om du menar ensidig kärlek eller ömsesidig kärlek. När du säger äkta kärlek, menar du äkta kärlek från båda eller räcker det med bara från den ena?
Alla dina frågor anser jag vara vara besvarade redan i mitt första inlägg i tråden, och även kompletterat i senare inlägg, innan du ens har ställt dem. De flesta är faktiskt direkt och tydligt besvarade, de andra kanske inte direkt besvarade men även i dessa fall går nog svaret att tyda i det jag har skrivit i tråden, om du vill försöka på ett positivt sätt.
Jag är dock inte säker på att du ärligt söker och är helt öppen för mina svar på dina frågor? Kanske är ditt syfte något annat än att seriöst försöka få ta del min åsikt?
Jag har givit min uppfattning och jag har beskrivit mitt sätt att se på saken i mitt första inlägg och följande.
Du måste absolut inte gilla att jag medvetet väljer ett positivt sätt och jag förstår att du kanske inte alls har förmåga att se det på något som ens liknar mitt kärleksfulla sätt. Kanske ditt och mitt sätt att möta livet och att hylla och ta del av kärleken skiljer sig allt för mycket åt?
Jag gillar verkligen inte ditt sätt, på vilket jag uppfattar att du väljer att se på saken, men jag accepterar självfallet att det är din åsikt och ditt sätt.
Du har inget annat att välja på än att acceptera att mitt sätt är mera rätt rätt för mig, du kan aldrig övertyga mig att ditt sätt att se på saken och att se på människor någonsin kan komma att bli rätt för mig.
Detta oavsett vilka hårda och otrevliga ord du väljer använda för att försöka peppa dig själv tro du skulle ha någon som helst förmåga att övertyga mig ändra min valda positiva människosyn.
Sannolikt är du en person som jag skulle ha ganska svårt för och sannolikt skulle du och jag inte välja varandra för att skratta tillsammans och för att bli nära och förtrogna vänner. Jag är dock rätt så övertygad att jag skulle kunna lägga mig vinning om acceptera dig som människa och som en bekant, om omständigheter så kräver.
Men tur ändå för oss båda att vi alla har rätt att välja såväl vilken människosyn som syn på livet och kärleken vi vill sträva efter att skaffa oss själva, liksom att vi själva har rätt att välja med vilka människor vi vill vara nära vänner.