• Lindis771

Fråga till porrtittande män.

Hej! När jag frågar min man vad han tycker om mitt utseende så svarar han att jag är snygg, attraktiv och sexig och skön att ha sex med ???? Men trots att han gillar det han ser och har en fru som gillar sex och vi har ett bra sexliv så gillar han ändå att se på porr! Varför behöver han porr när han har enligt honom en sexglad snygg fru? Känns som att han får ut något av porren som han inte får av mig! Frågade honom varför han gillar porr och vad det är han blir kåt på och han svarade att "det ser skönt ut". Kan ni män här kanske tolka hans svar för mig för vet inte vad han menar. Är hans svar baserat på att tjejen i filmen ser skön ut att "sätta på" eller är det bara att 2 personer har sex som gör att det ser skönt ut? Väljer män porr för att se snyggare kroppar än vad de får hemma eller vad handlar detta intresse för porr egentligen om? Tacksam för svar

• Svar på tråden Fråga till porrtittande män.
  • Lindis771
    Anonym (.) skrev 2020-04-07 15:15:57 följande:

Nekar du honom något i sex? (Hur ofta eller vissa aktiviteter i sängen?)

Då fyller ju porten en viss funktion.

Det är nog snarare han som nekar mig ibland för han har mindre sexlust än jag, men vi har sex 3 4 dagar i veckan och där ingår allt och han nekas inget av mig och han säger själv att han får allt han önskar med mig inom sex, men känns ändå som att något fattas när han lockas av porr.
  • Lindis771
    silver33 skrev 2020-04-07 15:38:09 följande:

Jag tittar dels av njutning för egen skull, dels av att se kåta tjejer på film. Amatörklipp är de bästa! Den jag dejtar nu gillar också att se på porr, så vi delar länkar med varandra och njuter hemma var för sig!

Vi tar lite foton och spelar in lite film själva då och då...det är härligt!

Ok, fast är det mer upphetsande att se kåta tjejer på film än sin egna partner live?
  • Lindis771
    Anonym (Wattie) skrev 2020-04-07 15:28:57 följande:

Jag kollar i utbildningssyfte, man kan alltid lära sig ngt nytt

Han säger att jag fyller hans behov och mer därtill och han inte önskar att vi gör något annat. Förr hade jag svårt för analt men med tiden har jag lärt mig att slappna av och njuta av det till glädje för oss båda. Han kollar på det temat i porr men han nekas inte att få det i verkligheten så det borde ju vara bättre än att bara se det på film. Tänker att han kanske kollar för att han vill njuta av andra kvinnor än mig och väljer filmer med skådisar som han själv skulle vilja ha. Känns som att jag inte kan ge honom det visuella med min kropp men det kan porr skådisarna.
  • Lindis771
    Lindis771 skrev 2020-04-07 15:54:40 följande:

Han säger att jag fyller hans behov och mer därtill och han inte önskar att vi gör något annat. Förr hade jag svårt för analt men med tiden har jag lärt mig att slappna av och njuta av det till glädje för oss båda. Han kollar på det temat i porr men han nekas inte att få det i verkligheten så det borde ju vara bättre än att bara se det på film. Tänker att han kanske kollar för att han vill njuta av andra kvinnor än mig och väljer filmer med skådisar som han själv skulle vilja ha. Känns som att jag inte kan ge honom det visuella med min kropp men det kan porr skådisarna.

Det som är jobbigt är att trots att han har en överkåt fru som älskar sex så fyller ändå porren ett behov för honom! Han kollar på analt, vanilj och tjejer som suger och sväljer och allt det gör jag gärna, så han får ju uppleva samma sak med mig som han ser tjejerna i porr göra.
  • Lindis771

Önskar jag hade en man som blivit mätt på bara mig och inte behövde få utlopp för något begär genom porr, för det känns som att det är just det han får. När han ser på porr så har han fokus på det medan han onanerar, att det är tjejerna där som är föremål för hans upphetsning, men när jag sitter mellan hans ben och suger honom så har han fokus på sin kuk, känns som att jag inte är föremålet för hans upphetsning då. Han påstår att han främst ser på porr under perioder vi har mindre sex och att han gör det för att han saknar mig, men om han verkligen saknar mig så vore det väl mer logiskt att runka till mina nakenbilder än till helt andra tjejer? Har både filmer och bilder där vi har sex och även enbart nakenbilder på mig. Hans ursäkter och argument stämmer inte för han ser på porr även dagen efter vi haft sex så det är inte p.g.a sex brist. Har tröttnat på att ta initiativ och förföra honom för jag vill ju också känna att han hungrar efter mig och längtar efter min kropp. Min egna hemmasnickrade teori är att jag är föremålet för fysisk njutning men porren erbjuder den visuella tillfredsställelsen som jag inte kan ge eftersom för honom är jag vardag oavsett hur mycket sex vi har, spelar ingen roll om vi kör analt eller han blir avsugen morgon middag och kväll, så är det fortfarande bara med mig, hans vardag. När han svarade på varför han gillar porr och sa att det är för att "det ser skönt ut" så är väl huvudobjektet för hans kåthet en porrbrud som ser skön ut att sätta på än att det bara är en kuk som knullar en brud i röven. Framförallt så är den bruden inte jag, hans vardag som inte är spännande längre att se naken. Han ser en anledning att njuta av andra tjejer bara för att jag inte är hemma och istället för att vänta tills vi kan ha sex så väljer han hellre att onanera till porr! Blir sårad och ledsen och känner mig väldigt lätt utbytt till en bildskärm med okända tjejer som tydligen har extra allt.

• Lindis771
    Anonym (KM) skrev 2020-04-07 18:01:15 följande:

OK,

Du kanske ibland gillar att onanera, du kanske har en sexleksak och ibland gillar du att ha sex. 

Skulle du äta köttbullar med mos varje dag så skulle du bli mätt men det är tråkigt. Säger inte att man självklart varierar sexet också. Men ibland så är det bara skönare att onanera själv, ibland så vill man ha en sexleksak, ibland vill man se på porr osv. 

Det betyder inte alls att det är något man vil ha som man inte får. Utan se porren som en sexleksak. Ibland är man sugen på det ena och ibland det andra. Ibland vill man ha sex själv och ibland med sin partner. 

Överanalysera inte saker.

Vilket behov tillfredsställer du med din partner vs porr? Är det sexet de utför som du inte själv upplever eller handlar det främst om att njuta av andra tjejer?
  • Lindis771
    Anonym (Filmexperten) skrev 2020-04-07 17:24:12 följande:

Först lite fakta.

Porrbranschen har det riktigt tufft ekonomiskt pga konkurrensen från både fria amatörfilmer från helt vanliga par upplagda på nätet, till par som mer kommersiellt visar sina mer ljusskygga aktiviteter live.

Branschen försöker haka på och mycket filmmaterial produceras nu för att se ut att ha spelats in i hemmet av helt vanliga människor, sen tycker jag inte de lyckas alla gånger.

Med det sagt så vill både män och kvinnor få en inblick i alldeles vanliga hem och sängkammare. Det är det som driver trafik, och det jag som man och även min sambo vill se är snuskiga par i sin hemmiljö.

Så svaret på frågan angående utseende, nej enligt undersökningar jag sett går det mot att vilja uppleva helt vanliga tjejer som tjejer är mest och deras män. Vi är nyfikna på fantasier om vad som händer hos grannen helt enkelt. Hon den lite sura biblotekarien som skäller på barnen i trappuppgången, vad gör hon med sin man som jobbar på Coop. Sugs det kuk? I så fall hur? Ett litet häng på magen, eller annan skavank är det som bekräftar vår fantasi. Fyllda läppar och bikinibrudar med getingmidja får det allt tuffare inom ramen för porr vi konsumerar.

Tillhör milf kategorin men min man ser helst på yngre. Och det taskiga är att jag var 19 när vi träffades och nu när han är över 50 och jag är 42 så är det fortfarande 19åringar han njuter av på en bildskärm. Skönt att de perfekta tjejerna får konkurrens av vanliga människor med skavanker för det finns säkert män som inte blir tända på sin tjej för

att de jämför henne med perfekta porrfilmstjejer.
  • Lindis771
    Anonym (20) skrev 2020-04-07 19:26:43 följande:

Du verkar ju vara drömtjejen rent sexuellt, som alltid är sugen och ställer upp på allt. Låter helt underbart.

Men jag tror du måste tagga ner lite gällande porren. Killar är annorlunda än ni tjejer och jag tror du ska försöka låta bli att analysera hans anledningar så mycket.

För egen del blir jag kåtare ju mer sex jag har. Kanske likadant för din man? Jag har flera gånger kommit hem efter att ha haft sex med en sexig tjej i flera timmar, och runkar och kollat lite porr.

Ja jag vet, vi killar är konstiga :)

Ja det är ni och vi kvinnor lär aldrig förstå oss på er. När han tittade frekvent på porr så hade han mer sexlust, men sen när han började se mer sällan p.g.a att jag berättade att det kändes inte ok, så har hans sexlust minskat. Så det känns som att med mig som aldrig tröttnar på sex och vill varje dag så krävs det ändå porrbrudar för att hålla uppe hans lust. Nu vill han inte varje dag och vill ladda några dagar innan vi har sex igen och det gör mig jätte frustrerad! De helger jag är ledig så har vi oftast sex både morgon och kväll, men det känns som att han är sugen på lördag morgon och resten av gångerna så ställer han upp för husfridens skull. Det händer att hans kuk slaknar mitt i allt, får punka! Men det händer ju aldrig när han runkar till porr... Har försökt att inte analysera men det sket sig ????
  • Lindis771

Tittar jag på porr så är det alltid lesbiskt eftersom den njutningen kan jag inte uppleva med min man oavsett hur skön han än är och önskar inte ligga med någon annan man. Och tänker likadant när det gäller min mans intresse för porr, att det ger honom något som jag inte kan ge honom. Och eftersom han får uppleva samma sex med mig som de har i porren med både analt och avsugningar så är det mest troligt att han kollar p.g.a de perfekta skådisarna, för med mig har han inte sex med en perfekt 25åring. Då får han typ nöja sig med en 42åring med skavanker men i porrens fantasivärld sätter han på sin drömkvinna.

Har även hänt flera gånger att jag har vaknat på morgonen och upptäcker att han väljer att kåta upp sig med hjälp av porr innan han kryper över till mig för att tömma sig. Istället för att kåta upp sig med mig och ha ett skönt förspel så valde han

andra brudar för det. Snacka om att känna sig ful och oattraktiv!

• Lindis771
    Anonym (20) skrev 2020-04-07 20:13:37 följande:

Tror du måste försöka ännu hårdare att sluta analysera. Kan det bottna i dåliga självkänsla eller självförtroende hos dig?

Som jag sa innan, du låter som drömtjejen sexuellt. Är du dessutom snygg så är din man säkert galet kåt och kär i dig. Försöka fokusera på det istället :)

Det är just det som gör det ännu konstigare, han får hur mycket sex han önskar på alla sätt han vill och ändå hittar han utrymme och lust för porr! Hade bättre självförtroende innan men den har blivit sämre. Det började redan svikta för många år sedan när jag var betydligt kraftigare p.g.a gravidkilon och han köpte hem både tidningar och filmer som innehöll betydligt finare tjejer än vad han fick irl. På den tiden sa jag aldrig någonting för var väldigt rädd för att säga vad jag tyckte och tänkte. Men nu när barnen är 20 och 22 så har jag fått lättare att berätta för honom om mina tankar och känslor och det är ju positivt iallafall, dock inte för honom för nu tycker han jag är jobbig som äntligen öppnar käften, ha ha
  • Lindis771

Tror du måste försöka ännu hårdare att sluta analysera. Kan det bottna i dåliga självkänsla eller självförtroende hos dig?

Som jag sa innan, du låter som drömtjejen sexuellt. Är du dessutom snygg så är din man säkert galet kåt och kär i dig. Försöka fokusera på det istället :)

Det är just det som gör det ännu konstigare, han får hur mycket sex han önskar på alla sätt han vill och ändå hittar han utrymme och lust för porr! Hade bättre självförtroende innan men den har blivit sämre. Det började redan svikta för många år sedan när jag var betydligt kraftigare p.g.a gravidkilon och han köpte hem både tidningar och filmer som innehöll betydligt finare tjejer än vad han fick irl. På den tiden sa jag aldrig någonting för var väldigt rädd för att säga vad jag tyckte och tänkte. Men nu när barnen är 20 och 22 så har jag fått lättare att berätta för honom om mina tankar och känslor och det är ju positivt iallafall, dock inte för honom för nu tycker han jag är jobbig som äntligen öppnar käften, ha ha
  • Lindis771

• Lindis771
    Anonym (!) skrev 2020-04-07 20:07:15 följande:

Jag är kvinna och jag tittar ofta på porr och onanerar trots att jag har en man som är helt grym i sängen. Han slickar som en gud och gör det helt utan motkrav i princip när jag vill. 

Men ibland vill man bara onanera för sig själv och många använder sig av hjälpmedel av olika slag. För mig är porren lika mycket ett hjälpmedel som min satisfyer. 

Jag är inte intresserad av personerna i filmen utan själva handlingarna. Jag tittar på sånt som eggar mina fantasier och får mig att komma helt enkelt. 

Du måste förstå att sex och onani är två olika saker som inte kan ersätta varandra. Det är inget fel på dig för att din man har behov att onanera fast han kan få sex med dig när han vill. Onani uppfyller andra behov helt enkelt. 

Jag tittar också på porr men då är det inte andra män som är objekt för min lust
  • Lindis771
    Liwslust skrev 2020-04-08 00:17:45 följande:

Jag tror att mycket av kvinnors rädsla för mäns porrtittande beror på att det är stor skillnad i hur vi kvinnor fantiserar jämfört med hur män fantiserar. Såklart tror vi ju att män tänker som vi och då är det lätt hänt att vi blir lite skrämda. För faktum är att vi kvinnor i betydligt högre grad fantiserar oss bort ifrån verkligheten och vår partner när vi fantiserar. Mäns fantasier däremot är i väldigt hög grad kopplat till verkligheten och involverar deras partner om de har någon. 

Jag gjorde en liten undersökning om just detta på min blogg och då visade det sig att ca 85% av alla män fantiserar om sin partner när de fantiserar (vilket de gör när de tittar på porr). Av kvinnorna så var det bara 45% som uppgav att deras partner i regel är med i deras fantasier.

Du skrev ju själv i tråden att du helst tittade på lesbisk porr när du väl tittar på porr och det antar jag innebär att din partner inte är med i dina fantasier då? :) ...Du säger att din man mest tittar på yngre tjejer när han tittar på porr. Men kanske är det så som han ser dig eller minns dig och fantiserar tillbaka? 

Det är också så att det är en ganska stor skillnad i hur våra fantasier är kopplade till verkligheten. 95% av männen uppger att deras fantasier har koppling till verkligheten. Motsvarande procentsats bland kvinnor är ca 60%.

Vill ni läsa om hela undersökning så hittar ni den här:

blogg.amelia.se/liwslust/tydlig-skillnad/

I mitt fall så sa alltid min man att han fantiserade om att det var mig han såg i porren han tittade på. Jag trodde honom inte men tyckte väl ändå det var lite gulligt sagt. Men med åren har jag förstått att det faktiskt var (och är) så som han säger. 

Visst finns det alltid undantag, men i regel så tror jag faktiskt inte vi kvinnor behöver bekymra oss för männens porrtittande. Det kan faktiskt vara så att det faktiskt ökar sexlusten. Och vill ni få lite hetare sexliv så rekommenderar jag att ni pratar om era fantasier. Men undvik att ifrågasätta varandras fantasier. Får då blir det knäpptyst och det tror jag är döden för sexlivet. 

Stämmer inte in på min man för jag finns inte med i hans tankar när han njuter av porr...
  • Lindis771
    Anonym (Onanera?) skrev 2020-04-07 23:37:58 följande:

Jag tror att han tycker att det är skönt att onanera också. Självsex är den stund där man på egen hand kan njuta in i minsta detalj exakt som man vill ha det, utan att behöva tänka på någon annans njutning än sin egen. Även om han blir kåt på dig så blir han kåt "på sig själv" också. Och då är det skönt att onanera till porren.

Förstår din känsla, men förstår även honom. Han har sex med dig men det blir nog lite för mycket av dig om han skulle onanera till även bilder på dig. Lite omväxling är kul och pirrigt faktisk (menar dock inte otrohet).

Han påstår att han onanerar till porr för att han egentligen vill ha sex med mig men just då så är jag inte tillgänglig, konstigt att han inte använder material på mig isåfall och istället porr med helt andra brudar som han inte kan relatera till mig. Hans argument håller inte och är bara ren lögn. Tror han väljer porr just för att njuta av andra som ser sköna ut att sätta på.
  • Lindis771
    lazlo09 skrev 2020-04-08 09:59:19 följande:

Det kan vara lögn ja för att vi män kan inte säga sanningen till er kvinnor då ni tar det som otrohet.

I princip alla män är kapabla till att ibland titta på porr och runka även om vi är i ett lyckligt förhållande med massor av underbart sex, kärlek och attraktion. Det är bara så det är. Men börjar han välja bort dig till förmån för porr eller måste ha porr för att bli tillräckligt kåt då börjar det bli knepigt. Det tyder på att han kan vara porrskadad.

Känns som att han blir mer kåt och upphetsad av det än av mig och det är därför det lockar. De tjejerna överträffar mig i det visuella och de knullar han med ögonen, men med mig njuter han främst för att jag har en riktig mus. Tror att anledningen till att han får punka med mig ibland men aldrig till porrtjejer är för att han blir inte lika kåt av mitt utseende. Ja ibland undrar jag också om det kan vara så att han är porrskadad
  • Lindis771

Det är ju något väldigt skevt när han hade kvar nakenfoto på sina ex under många år!!? Av vilken anledning egentligen?

• Lindis771
    Anonym (Alla fantiserar) skrev 2020-04-08 17:24:48 följande:

Jag ser på porr.

Mest som inspiration vid självsex.

Att tillfredsställa sig själv är vanligt och hälsosamt för både kvinnor och män.

Enligt min uppfattning är det mycket vanligt att kvinnor fantiserar om män från verkligheten när de tillfredsställer sig själva, t ex fantiserar om en arbetskamrat, sin systers man, sin mans bästa kompis, en granne, en hantverkare, en artist eller skådespelare, eller någon annan man från verkligheten.

Så som beskrivs i trådstarten kan man ju tolka det som att det är inte ens ok att läsa en vanlig bok eller se en vanlig spelfilm? Inte ok att fantisera?

På senare tid har jag medvetet valt att vänja mig vid och att öva mig i att oftast se på sådan typ av porr där jag i fantasin kan sätta in min egen fru i handlingen och i mina fantasier, gärna också scener där den kvinnliga skådespelaren/amatören till utseende och/eller sätt direkt liknar min fru. Detta nya sätt att se på porr har jag märkt stärker de underliggande tankarna, stärker muskelminnet och påverkar positivt min lust, min vilja och förmåga att tända på min fru, att uppskatta henne mer både i vardagen och i sexlivet.

Hon accepterar inom sig själv att jag tittar på porr men hon gillar inte att prata om det eller att ge mig sin tydliga bekräftelse. Det är helt ok för min del och jag väljer därför att visa hänsyn att inte skriva henne på näsan eller låta henne avslöja mig.

Ibland händer det att vi tittar på porr tillsammans och det ger mycket härliga stunder.

Hon vill inte tydligt berätta för mig vad hon önskar titta på.

Men en sak är helt säker, hon är inte intresserad av att se skådespelare/amatörer som liknar mig.

Jag har tolkat henne, spionerat lite oskyldigt och lagt mig vinning om att ta reda på vad hon gillar.

När hon är ensam gillar hon bl a att titta både på lesbisk porr och på bögporr, även lite BDSM, hårt sex, gangbang och typ lite förnedring. Ganska mycket lesbiskt, såväl fint och romantiskt men även där en eller två kvinnor dominerar en kvinna med stora leksaker etc. Hon tittar även på svarta män som älskar med vita kvinnor. Ganska ofta kvinnor som får massage och blir förförda av den vältränade välutrustade svarta eller vita massören. Men inget av detta skulle hon någonsin avslöja eller erkänna för mig.

Tillsammans med mig gillar hon bl a att titta på Interracial, gärna där en eller flera svarta vältränade män, helst mycket välutrustade, älskar/knullar med en blond milf, gärna medan hennes vita man tittar på. Även scener där en gift kvinna blir förförd och är otrogen med en svart ung älskare utan att maken vet något.

Men inte bara svarta män. En annan av hennes favoriter är när två välklädda snygga vita affärsmän förför en kvinna, gärna en gift kvinna, och tar hand om henne mycket väl i en trekant. Även voyer/exhibitionism/amatör gillar hon, både på film och lite i verkligheten, då hon gillar att bli tittad på.

Det jag aldrig kan begripa är hur många kvinnor ofta verkar anse det vara ok att få orgasm med inspiration från att fantisera om sin mans bästa vän,

men att det är helt förkastlig av hennes man att få utlösning med inspiration från fantasierna som utspelar sig i en porrfilm?

Vad är denna enormt stora skillnad???

Den stora skillnaden mellan mig och min man är att han kan ha sex och utföra allt han önskar med mig i verkligheten, men tydligen stillar inte det hans behov eftersom han använder porr. Uppenbart så får han ut något av porr som han inte får av mig.

Jag kan ha skön sex i verkligheten med min man så därför får jag inte ut något av att se porr som innehåller samma sex som jag upplever irl, däremot upplever jag inte lesbiskt i verkligheten och just därför är det det jag väljer att se på i porr. Tänker att min man väljer att njuta av porr för att han får inte uppleva att ha sex med en perfekt 25åring i verkligheten men får fantisera om det genom porren istället. Det sex som de utför upplever vi ju tillsammans så det är ju inget han behöver fantisera om.
  • Lindis771

[quote=80328802][quote-nick]Kermit1561 skrev 2020-04-08 18:21:27 följande:[/quote-nick]Men vad är egentligen skillnaden? Han tittar precis som du på nånting han inte kan få hemma. Varför skulle ditt tittande på nått sätt vara bättre?[

Vad är det han tittar på som han inte kan få hemma? Den slags sex han ser på i porr får han hemma med mig!

Svar på tråden Fråga till porrtittande män.