Han velar angående barn
Jag vet inte hur jag ska börja egentligen för att ta det kort men gör ett försök. Jag firar 3 år med min kille i maj. Han har 3 barn med 2 olika kvinnor, är väldigt barnkär och var tydlig med mig om att det blir barn. I början använde vi kondom men nu sedan 2.5 år kör vi avbrutet. Det är även så hans barn kommit till dvs ingen har varit planerad. Hursomhelst så slutade hans senaste förhållande med en jobbig vårdnadstvist och med en mamma som kör med umgängessabotage och pga av henne så vacklar han när det kommer till barn. Vi kör fortf avbrutet så han är av inställningen att händer det så händer det men till min stora besvikelse så kommer mensen som ett brev på posten varje månad. Jag är 36 och jag börjar känna mig ledsen över att det inte händer mig. Speciellt eftersom jag var ihop med en kille förut som tjatade om barn men jag tyckte inte han var rätt, så vi gjorde slut och jag träffade min nuvarande som är mitt livs kärlek och så blir det såhär. Känns så orättvist.
När vi diskuterat ämnet har han t ex för ett halvår sen sagr att han inte känner just nu att han vill. Sen nån månad senare säger han att det är klart att det blir barn. Men nu börjar jag tröttna på det här Helander och snacket för han drar ju ändå alltid ut den när vi väl har sex så hur fan ska det bli ett barn ???
Jag googlar funderar osv på om man verkligen ska göra slut pga detta. Grejen är ju att risken finns ju att jag inte får några barn ändå och då har jag förlorat mitt livs kärlek, men oroar mig även för att bitterheten kommer äta upp mig men det kan den ju göra ändå om jag lämnar och blir helt ensam istället.
När min kille frågade mig om jag skulle lämna honom om han sa nej till barn så tycker han är det är ett bevis för att jag inte älskar honom tillräckligt och han tycker att bara en sån sak kan automatiskt få honom att säga nej till barn eftersom han annars känner sig typ som nån som bara finns i mitt liv för att jag ska få ut barn av det. Jag kan förstå hans tanke men samtidigt är det väl inget konstigt med att vilja skaffa familj med den man älskar.
Jag har varit gravid när jag var 18 och åt ppiller och fick göra abort och nu har vi regelbunden sex utan kondom fast avbrutet och inget händer. Könner mig så knäckt. Snälla ge mig lite hopp.... Vad gör man ?