MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-04-01 19:32:58 följande:
Blåbärsris:
Förstår att ni längtar till Nipt, väntan är typ olidlig, schysst nog fick vi svaret efter sju dagar istället för tio dagar, varje dag känna ju galet lång när man väntar 😀 Hur gammal är er minsting? Vår är 3,5 år, så det blir typ 4 års ålderskillnad på minstingen och bebisen. Åh lät ju superhärligt att ha bokat ett hus utomlands, men förstår att du avbokar. Vi skulle med utomlands i sommar men vi vågar inte, jag är lite nojjig för allt som kan hända och vill vara nära ?mitt? sjukhus. Dels för åldersrelaterade grejer typ moderkaksavlossning och havandeskapsförgiftning. men även pga att detta blir mitt fjärde kejsarsnitt, så det kan innebära en del risker med, tex om moderkakan råkat växa in i gamla ärren 😬 Längtar tills vi får reda på i UL 15 eller 19 hur moderkakan sitter, kommer nog få lite panik om den sitter i framvägg (vid gamla ärren)? Men man får ta det som det kommer, och hoppas på det bästa. Va jobbigt att du är så trött, jag va också jättetrött de första veckorna, sen börja illamåendet istället 🤪 Jag är i vecka 13 så mitt illamående borde lägga sig nu, men jag mår lite illa varje dag ändå. Har du nåt illamående? ska du föda vanligt eller kejsarsnitt?
Vad skönt med snabbt svar på NIPT! Ja just nu känns varje dag som en evighet😅
Minstingen är 10 så inte så liten hon heller😊
Ja det känns tryggare att vara hemma i sommar, förhoppningsvis blir det utomlands nästa år istället med bebis också🥰
Jag mår fruktansvärt illa sen en vecka ungsfär. Kräkts ett par gånger men mest är det ihållande illamående. Räknar ner dagarna tills det borde vända🙏🏻🙈 Hoppas ditt illamående blir bättre snart då, brukar ju kunna vända där någonstans.
Har fött de andra vaginalt så hoppas på det även denna gång. Blir det planerat snitt för dig då?