Någon mer som precis plussat
Hej!
Jag fick positivt grav.test igår 6 dagar innan bim. Så BF borde bli i början av januari 2024 :)
Jag är 40 år (fyller 41 i år). Hänger gärna med er i den här tråden om jag får 😊
Hej!
Jag fick positivt grav.test igår 6 dagar innan bim. Så BF borde bli i början av januari 2024 :)
Jag är 40 år (fyller 41 i år). Hänger gärna med er i den här tråden om jag får 😊
Det låter klokt! Var nånstans i Sverige har ni bokat det? Vi pratade om det ikväll och tänkte nog också boka nipt privat.
Vilken vecka är du i nu och när får ni göra det testet?
Jag tänkte ringa om en vecka eller två för att boka tid för hälsosamtal. Är nu i v.4 (vecka 5 på lördag).
vi har beslutat att boka provat NIPT, har kollat upp ett par alternativ. Men tänkte först kolla med min region om hur dom ställer sig till nipt.
Angående symtom så blir jag tveksam till om jag är gravid för känner knappt ingenting 😅 men är å andra sidan väldigt tidigt än 😊
När började ni andra få symtom?
Vi körde med clearblue ÄL test den här gången 😊 visst kan inte graviditetstester visa del sen? Clearblue digital tidigt test. Det stod ?Gravid? så det måste väl vara så?
Jag är lite svullen i magen och det har börjat spänna i brösten.
Jag håller såå tummarna för er Otursförfölj! ✊🏼🤗
Angående blodproven så verkar KUB vara det vanligaste som erbjuds men då behöver man även göra fostervattensprov vilket jag tyckte lät läskigt med en nål in genom magen? 🙈
Vi har bestämt att boka NIPT 😊
Nu har vi gjort NIPT så ska nu invänta svar från den. Men allt såg bra ut när hon mätte och med allt annat. Så nu känner jag mig lugnare 😊 och såå kul att se lilla pricken sprattla på där inne 🥰
Här har jag fått lite brunaktiga flygningar och genast börjar man oroa sig även fast det står på de flesta ställen att det oftast inte är någon fara.
har stökat på med saker som skulle till återvinningen idag och sen burit massa vattenkannor till trädgården så misstänker att jag fått någon liten blödning i någon slemhinna. Men ändå, oron vill inte alls lyssna på det örat. Får kolla med Bm om det inte ger sig, även om jag antar att dom inte gör så mkt mer än ev ett UL när det är så här tidigt.