Inlägg från: vegaveravegavera |Visa alla inlägg
  • vegaveravegavera

Bim juni 2020

hejhej. bim 1/6. försök 5. är på mensens första dag nu och ska gå å köpa rosenrot och testa det. kanske ÄL test också. har bara kört på som vanligt utan hjälpmedel eller tester hittills och sex typ 3 ggr i veckan men nu börjar jag bli orolig att det inte funkar så vill börja satsa lite på riktigt! men också läskigt för om det inte funkar då heller så vet jag inte vad jag gör.. 

• vegaveravegavera

jag köpte rosenrot igår så har tagit det i 2 dagar nu, min kille med. ska köpa äl tester första gången nästa vecka och börja testa typ den 14-15e maj tänkte jag, beräknad äl den 18e maj, är det lagom? 

sen är jag nervös för det här med att rosenrot kan framkalla missfall efter äl, så när ska jag sluta ta dom? efter fullt utslag på äl testerna eller lite innan?

främsta anledningen till att jag tar rosenrot är för att få mer äl-sekret, det har varit näst intill obefintligt så länge jag kan minnas att jag börjat leta efter det. och många har rapporterat om mycket kraftigare ägglossningar och mer äggvite-sekret med rosenrot så jag tyckte det verkade värt att testa!!

• vegaveravegavera
    Frassex skrev 2020-05-06 14:03:01 följande:
    Är nyfiken på rosenrot! Vet du om man bara får mer älsekret och älsmärtor eller får man tidigare/senare äl eller längre lutealfas eller nått sånt?
    Jag är inte säker, men jag tror att den kan skynda på ägglossningen, alltså att den kommer tidigare. Om man har en krånglig äl som kommer för sent och förkortar ens lutealfas så är ju det bra :) Jag har aldrig förstått när min äl är då jag ej har fått varken sekret eller smärtor eller testat LH, så jag tar det mest för att få syn på någon ägglossning överhuvudtaget!
  • vegaveravegavera

Nu e det spännande hörni!! Har ätit rosenrot första gången nu sen cykeldag 2, och idag är jag på cykeldag 13. Även tagit mitt första ÄL-test nyss! Det visade ett svagt streck, så det är inte dags ännu. Men jag har för första gången i mitt liv ÄL känningar! Det molar ner mellan låren och i ljumskarna. Kände på min livmodertapp igår och den var mjuk? Har eventuellt också hittat äggvite-klegg... men det borde vara för tidigt eftersom det var i förrgår? Men asså rosenrot!! Känns som min livmoder är så igång? Känner allting så tydligt! Perfekt för den som har svårt att hitta ÄL! Fortsättning följer... bild på mitt livs första äl test bifogas:

• vegaveravegavera

Alltså woow ser ni den här stegringen!! Är så glad trots att d bara e äl tester haha! Första gången jag testar så vet inte om det är rosenroten eller inte. Har slutat med den idag också eftersom det orakade. Har inte hittat några äl flytningar dock så jag e inte helt säker på att allt stämmer ändå... men det är väl bara att ligga på och hoppas <3

• vegaveravegavera

Hej alla duktiga kämpande!! Länge sen jag skrev nu så verkar ha halkat ur! Är på ÄL+8 idag. 5e försöket totalt men 1a försöket med ÄL-stickor och rosenrot. Har svårt att vara positiv för jag blev så himla ledsen av mensen sist. Känner såklart efter ändå fastän jag inte vill... haft ont i brösten sen ÄL+4 vilket är väldigt tidigt för mig. Men ingenting behöver ju betyda någonting har man ju lärt sig :-----) Lägger till mig själv i listan och uppdaterar här med hur det går såklart!!

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Vegaveravegavera 1/6, 25 år, Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

• vegaveravegavera

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• vegaveravegavera

ÄL+11 idag. Tog ett medvetet beslut när jag satt helt svimfärdigt trött på toan imorse att inte ta ett test ännu. Jag kissar verkligen nästan i sömnen det första jag gör när jag vaknar så brukar ha så svårt att komma ihåg att jag ska testa! Men kanske imorgon... är bara så rädd att få negativt. Vill bli gravid så så så himla gärna nu. Har till och med bett till gud för första gången sen jag var liten!! Vet inte om jag borde vänta ännu en dag, söndag den 31a är det bim-1 och då ska det ju visa sig om något är där. Har noll symptom dock. Förutom extrem trötthet men det skyller jag på solen 100%!

• vegaveravegavera
    Loea skrev 2020-05-29 14:18:48 följande:

Haha känner igen den känslan, får verkligen kämpa med ägglossningstesten varje morgon. Så irriterande när man missar det. Imorgon är ändå en rimlig dag att testa för dig! Har du några test som har högre känslighet? Hur länge har ni försökt?

Har bara RFSU testa tidigt hemma! Och den har ju inte speciellt bra rykte, men på bim-2 borde den ändå kunna leverera tycker jag! Detta är 5e försöket totalt men första försöket med ÄL test :)
  • vegaveravegavera

Aah tack för grattisar!! Det här känns så sjukt, har verkligen noll symtom denna månad? Har känt mig så lättirriterad och pmsig senaste dagarna så var 100 på att det inte vart något denna månad.. Vågar inte riktigt riktigt tro på det ännu, bim på måndag, tänkte testa med clearblue digital då, det är väl det mest säkra testet har jag hört?

• vegaveravegavera

Jag tog ett vanligt graviditetstest nu imorse, bara nått billigt märke från netto och det visade svagt men absolut positivt... så nu när 2 test 2 olika mornar har visat positivt kanske man kan säga att jag är gravid??? fyfan vad sjukt det känns! är så himla trött och mår så konstigt, tror det är chocken. vill såå gärna ha en kopp kaffe haha men efter lite googlingar så verkar det som en dum idé

Svar på tråden Bim juni 2020