Inlägg från: barnlängtanochpcos |Visa alla inlägg
  • barnlängtanochpcos

Bim juni 2020

Hoppar in här! Mensen kom igår, så BIM blir 3/6. Har dock PCOS och har nyligen slutat med p-piller, så BIM kan flyttad längre in i juni ... Hoppas dock på att kunna få ÄL denna månaden, blev ingen i april. Senaste cykeln var 30 dagar.

Tempar och använder NC.

• barnlängtanochpcos
    Majja92 skrev 2020-05-03 10:06:03 följande:

Håller tummarna för en fin ägglossning <3 Testar du med stickor också?

Ja, men pga min PCOS kan de vara rätt värdelösa. Testar ändå, tyckte att jag kände av äl förra månaden (och såg skillnad på testerna också) men NC kunde inte bekräfta någon äl.
  • barnlängtanochpcos

Då har jakten på ägglossningen börjat! ;) Testar med stickor, långt ifrån positivt men teststrecket fanns där svagt svagt redan idag. Förra cykeln dök de först upp tätt på ?ägglossningen? (fick aldrig bekräftat av appen). Det blir att testa regelbundet den här gången, för har en känsla av att om jag får någon ägglossning den här månaden så kommer den kanske före det datum som NC har angett.

Det är vårt första barn, så har inget att jämföra med. Hoppas att det blir en ägglossning den här månaden, så att vi har en chans!

• barnlängtanochpcos

Hur långa är era cykler? Är på cd 21 och ingen ägglossning i sikte än ... :-/ Har inga känningar alls på det hållet. Har haft värmevallningar på kvällarna, men inget annat. Tempen sjönk snabbt för någon dag sen men ligger nu och guppar upp och ner mellan 36,0 och 36,2.

Är så trött på min kropp!!

• barnlängtanochpcos
    Abrakadbra skrev 2020-05-22 17:46:48 följande:

Brukar du vara regelbunden? Ibland händer det att man inte har ägglossning vissa månader men ändå mens... Har jag hört (?) Någon som vet om detta stämmer?

Nej, det är det som är grejen ... Jag har pcos, då har man ovanligt långa cykler och ofta inte ägglossning. Mens kan man ha ändå. Mens utan ägglossning händer alla kvinnor, ca 2-3 cykler/år om jag har förstått det rätt.

Det är mest denna väntan ... blir tokig! Vi kan inte träffa läkare förrän i höst, vill ju få i alla fall EN ägglossning innan dess.
  • barnlängtanochpcos

Äntligen fick jag positivt utslag på ägglossningsstickorna! Är på cd 29 ...

För visst är det positivt??

Hoppas på att få in lite mys med sambon ikväll/morgon bitti då :)

• barnlängtanochpcos

Okej, behöver lite hjälp här!

Skulle haft ägglossning förra helgen (alltså för en vecka sen). NC har ännu inte bekräftat den, men de senaste tre dagarna har temperaturen legat ca 0,6 grader över det den gör i vanliga fall. Jag och sambon lyckades inte mysa vid rätt tillfälle, tror jag iaf ... Har ingen regelbunden ägglossning, så det är svårt att pricka in rätt.

Nu till det märkliga: brösten är större och tyngre, bröstvårtorna ömma. Jag har en känsla av mensvärk, som om mensen kommer vilken minut som helst. Det har jag haft i ett par dagar nu. Och kaffet smakar inte. Jag älskar kaffe i vanliga fall, men tycker inte att det smakar rätt längre.

Vad tror ni? Är mensen på g eller borde jag ta ett test om ett par dagar?

• barnlängtanochpcos

CD40 idag ... mensvärk men ingen mens i sikte. Ömma bröstvårtor, större bröst. Temperaturen växlar lite, men ligger lite lite högre än vanligt. Vågar inte ta ett gravtest, för är så säker på att det är negativt. Förbaskade pcos som ställer till det så mycket! Kan inte bara mensen komma så att vi kan börja om, liksom??

Svar på tråden Bim juni 2020