Inlägg från: Anonym (Låt det gå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Låt det gå)

Bim juni 2020

Är det någon här med koll? Jag är på CD30 idag och vet inte riktigt hur jag ska tolka min NC. Min temp tycker jag ser konstig ut och känna så udda att den sätter ut ägglossning vid CD24.

Men iaf min fråga är om de kan finnas en möjlighet att jag hade ägglossning vid CD 18/19. Jag hade nämligen en liten blödning på CD18 och tempen sjönk väldigt låg på CD19. Mådde även illa, molande värk och ömma bröst de dagarna som jag brukar vid ägglossning. Men tempen höll sig låg väldigt länge vilket gör mig fundersam på vad som egentligen hände.

Så någon som har ett förslag på när äl kan ha skett?

• Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-26 20:13:30 följande:

Jag skulle nästan tro att äl var cd 22. Oftast är tempen som lägst när man närmar sig äl pga östrogenökningen som sker precis innan LH ökning. Sen tror jag dippen på cd 26 är en corpusluteumdipp. Så skulle tippa du är på äl +8 idag. Hur lång cykel och lutealfas brukar du ha?

Tack för ditt svar! Brukar ha 29-31 dagars cykel och en lutealfas på 12 dagar. De har nog helt enkelt blivit en sen ägglossning denna månaden! Men kanske inte så sen som jag befarade iaf. Är spänd nu för har inte mina typiska "ömma bröst" som alla andra månader givit falska förhoppningar om ett eventuellt pluss. Får nog googla corpusluteumdipp för har ingen aning om vad de är för något :3 vet bara att de betyder gulekropp ungefär haha
  • Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-26 20:37:41 följande:

Ja jag tror det iallafall för tempökning får man efter äl eftersom progestronet som frisätts då höjer tempen så äl innan cd 22 känns uteslutet. Jag lärde mig om corpus dipp denna cykel, googlade på engelska och verkar vara vanligt tom äl +5 då ägget frisätts från sitt skal och kan avge en hög dos östrogen som sänker tempen innan corpus luteum börjar producera progestron som återigen höjer tempen dagen efter. Om jag nu förstod allt rätt :) håller tummarna att avsaknaden av ömma bröst faktiskt är ett symtom och du får ett pluss!

Ja men dåså! Då får man hoppas att de blir något denna månaden. Har försökt att få syskon länge och väntar på tid för att påbörja våran fertilitetsutredning. Skulle vara så underbart att kunna säga att de gick av sig själv precis när vi skulle fått hjälp! Vilken dag är du på? Väntar på äl eller bim?
  • Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-26 22:06:54 följande:

Jag förstår. Nyfiken, får man ivf hjälp gratis trots att man har syskon?

Jag är på äl +11. Fick missfall förra cykeln och trodde äl skulle bli sen pga kvarvarande hcg men den kom supertidigt, redan cd 10 (!!!). Plussade starkt imorse igen MEN började blöda och kraftig mensvärk ikväll :( så börjar om igen nu. Räknar med 13 dagar till äl (om den inte blir tidig/sen) och 9-10 dagars lutealfas bara.

Ibland kan man få det! Jag fick mitt första barn för några år sedan som dog 1 månad gammal. Sedan kom min älskade dotter juni 2018! Vi har vi försökt med syskon sedan november 2018 då vi hoppades på täta syskon. Nu har de gått 1,5 år och inget pluss. Pratade med gyn och vi blev erbjudna av landstinget för sekundär ofrivillig barnlöshet typ. Vet faktiskt inte så mycket då jag fortfarande väntar på mitt brev om alla prover som ska tas. Har kunnat bli gravid två gånger och förstår inte varför de inte funkar nu. Första gången tog 8 månader och andra gången på första försöket.

Ja men fy de är så jobbigt när ens cykel är helt rubbad pga hormoner. Beklagar ditt missfall :( inte nog med att man blir helt förkrossad utan sedan ska man även behöva plågas med hemsk mensvärk :( massa kramar till dig!
  • Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-27 09:29:02 följande:

Åh jag beklagar er förlust :( så tråkigt att höra <3 har själv behövt avbryta två graviditeter en i v 20 och en i v 15 pga fosterskador och det har varit en enorm sorg. Hoppas ni kan lyckas nu på egen hand men måste ändå vara skönt att veta att ni annars kan få hjälp!

Nu är jag inte längre helt säker på missfall, min blödning avstannade och det var inte mycket som kom. Dock kvarvarande mensvärk och det kan ju både vara pos och neg. Får se under kommande dagar vad som sker. Stor kram tillbaka!

Då håller jag tummarna att de går hela vägen för dig nu! Min andra graviditet så blödde jag några gånger i veckan hela graviditeten tills hon föddes! Ibland lite ibland riktigt mycket. Inga fel och helt normalt o nu är hon snart 2 år <3 då kanske vi pratat med varandra innan om du är med i änglamammor på Facebook? Vi är ju som tur är inte allt för många i den gruppen <3
  • Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-27 20:53:34 följande:

Ja det kan ju vara helt normalt med blödning men desto värre för psyket såklart. Bara att hålla tummarna nu och så hoppas jag att ni också får ett stort fint pluss när du väl testar!

Jag är inte med i den gruppen, såg den när vi förlorade vårt första barn men visste inte om jag ?platsade? där eftersom vårt barn kom redan i v20 men gick med i en annan som heter ?livet efter avbruten graviditet?. S%&tödet där har betytt väldigt väldigt mycket!

Ja jag hoppas verkligen att de blir ett pluss! Lär testa om 2-3 dagar. Ingen mens ännu och är på cd31 idag. Inga ömma bröst heller för den delen. Hoppas verkligen att de går sig för oss denna månaden.

Ja den gruppen är för alla som förlorat barn från vecka 18 fram till födda barn och även vuxna barn osv. Skönt att få stöd från folk som gått igenom liknande
  • Anonym (Låt det gå)

Jag tror jag är på äl+11 i morgon och ska då ta mitt första graviditets test denna cykeln. Så nervös! Har graviditetskollens stickor hemma någon som använt och har bra erfarenhet om dem? Aldrig plussat med dem utan bara med CB pluss, rfsu (som jag inte gilla) PE och testlagret. Min första graviditet testade jag CB plus och testlagret i samma urin samtidigt där man knappt såg på testlagrets sticka men tydligt på CB (äl+11 va de då också)

• Anonym (Låt det gå)
    Abrakadbra skrev 2020-05-28 13:23:51 följande:

Jag har BIM den 1/6. Vilket är ganska snart och känner inte av något överhuvudtaget. Jag brukar ha pms redan en hel vecka innan men nu är det bara 4 dagar kvar och känner inte av pms alls.

Är det någon annan som inte känt ett skit innan BMI men ändå plussat tidigare? :) vill ta ett test snart men är så rädd för stor besvikelse

Jag är i samma båt! Är på äl+10 idag och känner ingenting. Brukar ha ömma bröst och pms humör dagarna innan mens men ingenting nu. Hoppas verkligen att "avsaknaden av symtom" är ett graviditets symtom :D jag ska prova o testa i morgon men ändå försöka ha i bakhuvudet att de inte är kört om de nu är negativt <3
  • Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-28 19:17:53 följande:

Jag testar med graviditetskollens och de är helt okej men cb ger tydligare och tidigare svar enligt mig. Men för att ge dig ett exempel så lägger jag in en bild från förra graviditeten som dock slutade i missfall, testade äl +11 och du ser ju skillnaden. Dagen innan såg jag inget på gravkollens men ändå tydligt men svagt på cb.

De ser lite ut som för mig min första graviditet! Här är CB och testlagret i samma urin på äl+11. Får se kanske blir o köpa en CB iaf sen.

• Anonym (Låt det gå)
    Abrakadbra skrev 2020-05-28 20:45:04 följande:

Så spännande. Jag är på äl +11 och "dummade mig" och tog precis ett test, på kvällsurin dessutom så blev lagom besviken så klart. Men tänker som du, än är det inte kört! Skriv gärna imorgon När du tagit ditt test. Lycka till ????

Åååh de är så jobbigt när man tänker "men de kanske kan bli ett pluss, jag testar nu iaf" oså tänker man "vaf*n jag vet ju att man inte ska ta kvällsurin innan bim" för att i nästa stund tänka "men för vissa funkar de ju. Jag har ju läst folk som plussat innan bim på kvällsurin. Den någon kan ju vara jag, eller hur!?" xD

Hoppas vi båda plussar i morgon :D <3
  • Anonym (Låt det gå)
    Loea skrev 2020-05-29 06:43:04 följande:

Så här såg det ut för min ÄL+11 i januari när jag var gravid. Översta är ett early men nedre är ett vanligt rfsu testa ofta. Var förvånad över att det var så tydligt. Vågar nästan inte testa så tidigt igen för skulle bli så besviken om det inte visade något.

Att de kan vara så olika från test till test! Rfsu gillar jag inte över lag då dem visar så dåligt jämfört med andra test :O ja lite så jag kände idag fast hade "bara" graviditetskollens test hemma så försöker intala mig själv att de är för tidigt.
  • Anonym (Låt det gå)
    Loea skrev 2020-05-29 10:57:48 följande:

Ja dom säger väl att rfsu och clearblue är kända för spöksträck också så man ska väl inte lita på dom allra ljusaste sträcker. Vilken dag är du på nu? Investerat i nya test än? :)

Äl+11 idag o va tok negativt i morse. Inte köpt något nytt test än. En liten del av mig vill springa till apoteket och köpa och en liten del av mig tänker "om du nu är gravid så förr eller senare kommer de ju bli ett jäkla streck på testen du har hemma. Bit ihop kvinna" xD får se vilken sida som vinner min inrrw diskussion. Har kämpat i 1,5 år så de har gått åt många test. Mycket pengar på ingenting. :$
  • Anonym (Låt det gå)

Jag känner fortfarande inga symtom. Är på äl+11 och borde få spotting i morgon och mens om 2 dagar. Jag borde ha ömma bröst. Har alltid ömma bröst innan mens! Varje månad har jag tänkt åh så ont jag har denna månaden kanske jag är gravid. Men nej. Mens varje gång. Så nu får jag ju upp hoppet av att inte ha ömma bröst xD

• Anonym (Låt det gå)
    Ann3h skrev 2020-05-29 20:55:37 följande:

Testade mot uvi idag. Absolut inte det. Så hoppas mina sex smärtor beror på något annat ;) dock så testade jag ju självklart graviditet också. Solklart negativt på ÄL+10 på kvällsurin. Håller med många här... varför gör man så??!! Kan inte annat än skratta åt mig själv.

Men andra symtom som böra dyka upp är humörsvängningar, molvärk och ömma bröst (bruka bara få känsliga bröstvåtor vid mens) till å med min sambo tyckte brösten kändes mer spända :D så jag lever på hoppet än. 5Dagar kvar till Bim :D

Så skönt att de inte va uvi iaf! Då hoppas vi att de är en böna som växer i magen din nu då :D

Ja varför utsätter man sig för allt detta testande. :O Vi vet att man inte borde... meeeen så sitter man där med de förbaskade blanka testet som man vet att man inte borde tagit. O.o

Man brukar säga att hoppet är de sista som lämnar en människa och håller nog med på den punkten. Så i morgon på äl+12 ska jag ta mitt förbaskade test trots att dagens va negativt. Heja oss.
Svar på tråden Bim juni 2020