Frassex skrev 2020-05-26 22:06:54 följande:
Jag förstår. Nyfiken, får man ivf hjälp gratis trots att man har syskon?
Jag är på äl +11. Fick missfall förra cykeln och trodde äl skulle bli sen pga kvarvarande hcg men den kom supertidigt, redan cd 10 (!!!). Plussade starkt imorse igen MEN började blöda och kraftig mensvärk ikväll :( så börjar om igen nu. Räknar med 13 dagar till äl (om den inte blir tidig/sen) och 9-10 dagars lutealfas bara.
Ibland kan man få det! Jag fick mitt första barn för några år sedan som dog 1 månad gammal. Sedan kom min älskade dotter juni 2018! Vi har vi försökt med syskon sedan november 2018 då vi hoppades på täta syskon. Nu har de gått 1,5 år och inget pluss. Pratade med gyn och vi blev erbjudna av landstinget för sekundär ofrivillig barnlöshet typ. Vet faktiskt inte så mycket då jag fortfarande väntar på mitt brev om alla prover som ska tas. Har kunnat bli gravid två gånger och förstår inte varför de inte funkar nu. Första gången tog 8 månader och andra gången på första försöket.
Ja men fy de är så jobbigt när ens cykel är helt rubbad pga hormoner. Beklagar ditt missfall :( inte nog med att man blir helt förkrossad utan sedan ska man även behöva plågas med hemsk mensvärk :( massa kramar till dig!