• Scrootie

Bim juni 2020

Hoppar gärna in här också då jag precis har börjat blöda efter att ha fått positiva graviditetstest några dagar. Hoppas att det kanske kan få bli ett plus i juni istället som går hela vägen.

• Scrootie
    Frassex skrev 2020-05-11 14:07:13 följande:

Ni som tidigare haft missfall, besvärades ni av fortsatt mensvärk när ni slutat blöda? Min blödning pågick mellan 6/5-8/5 och därefter lite bruna flytningar i två dagar. Men besväras av konstant mensvärk fortfarande vilket gör att jag oroar mig att något är fel. Upplevde mycket vattniga flytningar igår som jag får vid äl men känns ju osannolikt att få äl så nära inpå? (Brukar få mensvärk vid äl) Tog ett äl test och strecken var i princip lika starka men tog också ett cb gravtest som var überüber positivt så tänker äl testen bara reagerar på hcg för det gör de väl?

Hej förlåt att jag frågar, men visst upptäckte du ditt nr genom att stickorna blev svagare? Hur lång tid därefter började du blöda? Jag trodde jag började blöda i morse men det var bara minimalt och slutade direkt efter. Men stickorna är blanka igen
  • Scrootie
    Frassex skrev 2020-05-14 19:33:23 följande:

Jag märkte det genom att stickorna aldrig blev starkare, de var svaga hela tiden, ökade knappt i styrka mer än litegrann. Plussade äl +10 och började blöda äl +15, så väldigt väldigt tidigt mf, brukar ha 9-10 dagars lutealfas Så kanske mer räknas som kemisk grav?

Hoppas blödning kommer igång för dig snart, man vill ju bara börja om så fort det går när man vet att det ändå inte går vägen. Jag testade bara med clearblue på slutet och fick extremt svagt pluss senast nu i måndags men de billiga stickorna syntes inget. Kanske är så för dig med att det ändå finns lite hcg kvar innan kroppen förstår och börjar blöda?

Okej tack för ditt svar. Det låter ganska likt mitt då, plussade också på +10 och sen ökade det i ett par dagar för att sen bli i princip helt negativt på +13. Ja som sagt eftersom man vet att det är kört vill jag bara få det ur världen så att vi kan gå vidare med nästa försök. Vet ju inte hur det kommer upplevas heller så ser ju hellre att det drar igång i helgen än i veckan på jobbet.
  • Scrootie
    Frassex skrev 2020-05-26 06:36:41 följande:

Ja det var det jag tänkte, känns som att många inte får fullt utslag på stickor! Tycker nästan det ser starkast ut den 18/5 men kan ju som du säger även varit där senare den 20/5. Hoppas ett guldägg har släppt och att det fäster! :) du får uppdatera, jag håller tummarna stenhårt!

Nu tror jag faktiskt på att det är en ny graviditet! Tog ett cb idag och jämförde med cb när missfallet startade. Och jag vet att efter blödningen fick jag ännu svagare pluss med cb. Fattar inte hur det kunde ta sig igen mtp hcg rester och kort cykel men supertacksam. Kan inte riktigt glädjas än dock, efter alla våra missfall och sena avbrytanden så ropar jag inte hej än. Så nu bara hålla tummarna att den nya bönan vill stanna och är frisk! :)

Men åh vad kul, grattis!!! Hoppas verkligen att det här är gången det händer för er del.

Väcker ju också hopp för egen del om att jag får en likadan månad då jag är på cd 12 nu sedan mitt mf i maj.
  • Scrootie
    Frassex skrev 2020-05-26 20:08:20 följande:

Tack hörrni men lyckan vart inte långvarig. Började precis blöda och fått massa mensvärk. Trodde verkligen att det kunde gå vägen då testet imorse var så starkt och fint men tji fick jag. Börjar bli less på alla missfall, mina ägg måste verkligen vara ruttna! Men det är bara ladda om inför nästa äl om 13 dagar om den kommer som den gjort förut eller blir tidig även denna cykel. Hejja alla oss som kämpar!!

Usch jag beklagar! Förstår att det måste vara väldigt påfrestande att få upp hoppet upprepade gånger och att det sedan inte går vägen.

Du har kanske skrivit detta tidigare, men är det första barnet eller syskonförsök? Och hur många försök är ni inne på, kan ni inte få en missfallsutredning?
  • Scrootie

Vet att det är några fler här i tråden som haft tidiga missfall, flera av er även nyligen. Får jag fråga hur lång tid det tog för er att få ägglossning igen?

Är nu på CD 18 efter mitt mf i maj, och har inte en tillstymmelse till äl-tecken eller någon form av utslag på äl-stickor. I vanliga fall börjar jag få äl-smärta omkring en vecka innan och ändringar i sekretet några dagar innan, tydlig och långsam stegring på stickor då testen alltid är positiva två dagar i rad för att sedan sjunka. Tempar även och ligger extremt låg denna månaden i basaltemp, snittar runt 36,2 och brukar snitta 36,5. Känner mig så besviken och uppgiven på kroppen just nu.

• Scrootie
    Anonym (Sanna) skrev 2020-06-01 20:38:32 följande:

Efter min kemiska graviditet/tidiga missfall i maj fick jag ägglossning på cd19 (får i vanliga fall ägglossning runt dag 13-14).

Okej tack för ditt svar, får kanske ge mig till tåls ett tag till. Brukar bara ha tydliga tecken i minst en vecka innan och nu finns inte en tillstymmelse till något
  • Scrootie
    acge skrev 2020-06-01 22:03:51 följande:

Jag hade också missfall, i början av maj (v4+5). Blödde ca 5 dagar och började testa nästan omgående efter att jag slutat blöda för att få koll på ÄL. Testade positivt med en rejäl peak CD15 och fick ägglossningen på CD16. Tror den brukar komma lite tidigare vanligtvis, men min kropp verkar ha plockat upp cykeln på en gång igen. Håller tummarna för att du ser din ÄL ökning snart. Har sett när jag gjorde egna efterforskningar att ÄL kan bli förskjuten så mycket som till CD20-21 efter tidigt MF. Håll ut och fortsätt testa, den kommer nog när som ska du se!

Okej tack för svar, hur går det för dig nu?
  • Scrootie
    Anonym (Sanna) skrev 2020-06-01 20:38:32 följande:

Efter min kemiska graviditet/tidiga missfall i maj fick jag ägglossning på cd19 (får i vanliga fall ägglossning runt dag 13-14).

Hur har det gått för dig den här månaden?
  • Scrootie
    Loea skrev 2020-06-02 09:14:12 följande:

När jag fick missfall sa dom på sjukhuset att äl kan komma väldigt snart efter utdrivningen. Har inte kvar broschyren men kan ha stått 2 veckor efter. Jag blödde i typ 3 veckor så hade äl medans jag blödde (om det ens var någon) och sen fick jag mens efter ett kortare uppehåll. Nu denna gången kom äl tidigare än innan missfallet. Har något oregelbundna cykler men oftast är dom på 5 veckor, nu kommer den bara vara 4,5. Utslaget på äl var inte lika långt och tydligt som jag hade den gången jag blev gravid (enda gången jag mätt min ÄL) så vet inte om detta är en sån cykel då det bara känns som äl men att det ändå inte var någon. Hade alla symptom för äl men ägget kanske aldrig släppte, vem vet.

Förstår det alltså. Har varit/är så jävla besviken på min kropp. Kändes som om den lurade mig när den fortsatte bete sig gravid fast fostret redan var dött. Hade ju kunnat gå hur länge som helst så om jag inte hade gjort ett UL. Hemsk upplevelse både fysiskt och psykiskt att gå runt två veckor med ett dött foster i magen och sen få ut det genom att "sättas igång". Och sen blöda i all evighet och aldrig få starta om liksom. Så mycket tid min kropp slösade liksom.

Usch förstår att det måste ha varit en fruktansvärt jobbig upplevelse. Även om jag själv blev jätteledsen av missfallet var jag ju ändå tacksam att det kom såpass tidigt och snabbt. Men man känner ju sig ändå 'lurad' på det hela. Och just den känslan efter när det känns som att inget funkar och att man aldrig kommer bli gravid igen. Men håller tummarna för att äl kommer snart i alla fall. Var befinner du dig i cykeln nu?
  • Scrootie
    Loea skrev 2020-06-02 16:30:44 följande:

Ja om man ju måste ha missfall vill jag ha dom så tidigt som möjligt och att det bara startar av sig själv. Hade dock tyckt att det var ännu värre om det var så att jag gick runt och trodde att fostret levde när det egentligen var dött. Nu fick jag ist vänta på att få tid på sjukhuset.

Jag tror din äl kommer inom en vecka. Ev kanske du får som mig, typ mens men inte äl. Dom säger ju att man ska vänta en mens då det är bra om livmodern hinner dra ihop sig, dock kanske det bara gäller om man varit gravid i några veckor. Men väntan är alltid så jäkla mycket längre i sånna här sammanhanget, en dag känns ju som en vecka..

Jag är på ÄL+7 nu och tiden står ju typ stilla känns det som. Kollar mina appar flera gånger varje dag och skriver ner allt jag känner, om inte annat är det bra för att man lär sig något till nästa cykel iaf. Ska dessutom på en babyshower i helgen till en person som är gravid i exakt samma vecka som jag skulle varit vilket blivit extremt triggande för mig. Kan inte avgöra om det är dumt eller inte att testa innan det. Oavsett finns det risk att jag bryter ihop helt där, vilket både förstör för henne och mig.

Hur länge hade ni försökt innan missfallet?

Ja jag håller med om att det ändå är det bästa om det ä då måste ske.

Får kanske hoppas på att överhuvudtaget få en äkta denna månaden, ser ju verkligen inte ljust ut för tillfället i alla fall. Ja tiden seglar ju sig verkligen fram, man blir ju extremt 'bra' på att vänta när man försöker göra barn. Känns som att det typ är det enda man gör, och ovissheten gör mig helt galen!

Vi hade försökt i 10 månader, så detta är 11e försöket nu :(

Hur länge har ni försökt?
  • Scrootie
    Undrandee skrev 2020-06-04 13:11:50 följande:

jag undrar om det finns fler här med korta lutealfaser?

Jag fick höra av gyn när jag ringde och var orolig för min korta lutealfas att "nej nej tiden mellan äl och mens är alltid 14 dagar, men tiden mellan mens och äl kan variera"

Jag fattar ingenting. varför får jag då positiva äl tester 9-10 dagar innan mens??

Du har fått fel information. Har läst vad du har skrivit om ditt bemötande när du ringde till gyn och jag hade ärligt ringt tillbaka och sett till att få prata med en annan person för den du har pratat med kan omöjligt ha varit behörig inom området (typ receptionist eller dyl.).

Det är follikelfasen som kan variera mycket, lutelfasen är ofta den samma +/- någon dag, men vad jag har läst enligt nyaste rön så är 14 dagar inte längre snittet utan snarare 12. Alltså att mensen, sett i ett tvärsnitt av alla som menstruerar, kommer ca 12 dagar efter äl.

Men det är just det, ett snitt, och det är olika från person till person. Min är på 11-12 dagar t.ex. medan min kompis har ca 15-16.

Så du har mest roligt rätt i att din lutelfas är 9-10 dagar och personen du har pratat med har bara killgissat! :P

Så ring gyn igen och be att få prata med en kunnig person!
  • Scrootie
    Scrootie skrev 2020-06-04 13:29:33 följande:

Du har fått fel information. Har läst vad du har skrivit om ditt bemötande när du ringde till gyn och jag hade ärligt ringt tillbaka och sett till att få prata med en annan person för den du har pratat med kan omöjligt ha varit behörig inom området (typ receptionist eller dyl.).

Det är follikelfasen som kan variera mycket, lutelfasen är ofta den samma +/- någon dag, men vad jag har läst enligt nyaste rön så är 14 dagar inte längre snittet utan snarare 12. Alltså att mensen, sett i ett tvärsnitt av alla som menstruerar, kommer ca 12 dagar efter äl.

Men det är just det, ett snitt, och det är olika från person till person. Min är på 11-12 dagar t.ex. medan min kompis har ca 15-16.

Så du har mest roligt rätt i att din lutelfas är 9-10 dagar och personen du har pratat med har bara killgissat! :P

Så ring gyn igen och be att få prata med en kunnig person!

För att kanske förtydliga ytterligare. Lutalfasen är oftast inte alls 14 dagar lång, detta är ett (gammalt?) snittvärde. Mellan olika personer kan skillnaden i lutealfas vara väldigt olika, men hos en och samma person är tiden mellan äl och mens oftast den samma.
  • Scrootie
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-06 13:25:41 följande:

Efter en ofostrig graviditet som slutade v 10 i april och ett tidigt missfall v 5 i februari så fick vi nu positivt på bim -3! Hoppas på tredje gången gilt och att bebis vill stanna kvar den här gången :)

Stort grattis!
  • Scrootie

[quote=80449394][quote-nick]Leia123 skrev 2020-06-06 16:54:34 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!! Men oj, gick tillbaks och kollade på det testet du la upp i förrgår, det testet var ju knappt synligt. Så fick du 2-3 veckor på detta idag, bra stegring!!! :)

• Scrootie
    acge skrev 2020-06-09 08:29:20 följande:

Tack så jättemycket för alla gratulationer. Känns helt overkligt :D. Nu kommer nästa nervösa och jobbiga del - att vänta ut de återstående 8v av trimester 1 :O. Hänger dock kvar i den här tråden juni ut för vill ju vara med när ni andra får era pluss!

Jättestort grattis!!
  • Scrootie
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-06-11 22:11:44 följande:

Tycker du ska testa att ta ett gravtest när du haft så många dagar med positivt :)

Ja men har sett att den hamnade i kategorin 'svårt att få barn'
  • Scrootie

Efter tidigt missfall förra månaden och en eeeevighetslång väntan på ny ägglossning är jag idag på äl+6. Igår hade jag så galet mycket molvärk, samma idag men lite lindrigare. Vet inte vad detta är, känns inte riktigt som molvärken vid mens, utan faktiskt mer som molvärken jag hade förra månaden när jag var gravid. Men det är ju inte rimligt att känna så här tidigt!

Så gissar på att det blir en tidig mens den här månaden...

• Scrootie
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-06-11 22:40:55 följande:

Frågetecken skulle vara en smiley :)

Haha oj förlåt, sett att det måste ha blivit något tokigt för mitt inlägg till dig var egentligen menat till kommentaren över som undrade om en Bim-juli grupp :D
  • Scrootie
    Staus skrev 2020-06-12 09:04:14 följande:

e

Ja ni som vet vet ju att det alltid syns tydligare live.

Testade för att jag ska på fest i 2 dagar, alla vet att vi fick MF förra månaden. Vill inte göra samma misstag så jag får se hur jag döljer detta.

Grattis! Fick också Mf i maj, så är nyfiken på vilken dag du är på om du har haft några symtom/tecken innan plussat?
Svar på tråden Bim juni 2020