• HanNa0315

Bim juni 2020

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

• HanNa0315
    Loea skrev 2020-05-28 13:36:06 följande:

Hej allihopa!

Känner igen några namn sen jag var här sist. Plussade i januari. Vart gravid i 10 veckor. Såg ett levande foster på vaginalt UL v8, fick reda på i v10+3 att fostret dött tre dagar tidigare. Var ett MA och kroppen fattade aldrig att fostret dött så fick starta igång det två veckor senare på sjukhus. Kände mig sjukt besviken på min kropp som bara fortsatte växa som om allt var okej. Var en hemsk upplevelse och gråter fortfarande över det. Känns som att det enda som kan göra allt bra är att få bli gravid igen och att det leder till ett barn denna gången. Säger dock inte till andra förutom mina två allra närmsta vänner att vi vill försöka igen för orkar inte med pressen av att alla vet att vi inte väntar till senare.

Blödde i vad som kändes som en evighet efter att vi varit på sjukhuset men fick vanlig mens typ 5 veckor efter det. Nu mäter jag ÄL med stickor precis som senast då vi lyckades bli gravida. Vågar inte hoppas men önskar så klart att det ska funka lika lätt som senast då det gick så fort vi förstod när ÄL var. Har långa cykler på minst 5 veckor.

Fick utslag 25/6 vilket var tidigare än väntat och inte lika starkt och långvarigt utslag som förra gången. Men kommer fortsätta testa ett tag till men hoppas att det är den peaken som gäller. Isf är bim 9/6.

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

Är i samma sits som du, på många sätt! Jag fick också positivt test i måndags och ÄL troligtvis i tisdags, med BIM 9/6. Fick MA den 27 februari (v9-10) och gjorde kirurgisk abort. Cykeln efter kom igång ca 6 veckor efter och nu är vi igång med nya försök som bara måste lyckas för att jag ska orka gå vidare.
  • HanNa0315
    Loea skrev 2020-05-29 06:36:40 följande:

Usch vad tråkigt.. Var ni på ultraljud och fick beskedet? Hur kommer det sig att dom gjorde en kirurgisk och inte en medicinsk?

Kände en sån lättnad när först min mens kom och sen ägglossningen (förhoppningsvis då). Väntan var skitjobbig och det kändes som att man inte hade någon kontroll alls utan bara gick och väntade. Hade ni berättat för folk att ni var gravida?

Ja vi var på ultraljud och fick beskedet att hjärtat slutat slå. Fick remiss till sjukhuset och tid dagen efter, där fick jag bestämma själv eftersom jag fått ett missfall tidigare som tog hårt. Förstår att det var en skitjobbig väntan tills kroppen kom igång ordentligt! Det tar ju tid och det är bara att vänta trots att man vill börja om. Vi hade berättat för de närmaste bara. Ni? När ska du testa?
  • HanNa0315
    Loea skrev 2020-06-01 21:19:11 följande:

Usch, förstår vad du menar. Moderkakan fastnade hos mig och jag är inte särskilt förtjust i gynstolar som innan så när dom skulle ta ut den så skrek jag bara rakt ut av smärta och storgrät verkligen. Var hemskt och vet inte om jag någonsin kommer kunna göra det i vaket tillstånd igen. Hoppas verkligen att det blir ett barn nästa gång av det.

Ja vi hade berättat för familj och närmare vänner hade vi berättat för bara några dagar innan. Tänkte att efter v10 var det bättre odds. Känner du någon stress över att andra lite undrar när ni kommer bli gravida igen?

Åh vilken pärs! Jobbigt för er. Försök bearbeta det så gott det går så att det inte sätter spår och oro inför nästa graviditet. Nej, jag känner ingen stress över det. Om mina nära vänner som vet om det frågar så säger jag att jag inte är redo. Då slipper jag frågorna och pressen. Hur länge har ni försökt?
  • HanNa0315
    Loea skrev 2020-06-01 22:33:40 följande:

Ja man kommer ju oundvikligen hamna i gynstols-situationer under en graviditet också. Hoppas på att kunna fylla på med mer positiva minnen.

Vad skönt! Inför mina nära vänner och familj känner jag inte heller det, dom är alldeles för insatta och inkännande för att ens antyda med en blick men inför sambons vänner och familj känner jag mer stress. Ligger nog mycket i mitt huvud och att man inte vill få "oroliga" blickar om att oj oj hur går det för dom. Vi slutade med preventivmedel i höstas och fjärde månaden hittade vi ÄL och blev gravida så hoppas att det funkar liknande denna gången. Hade väldigt långa och oregelbundna cykler efter att jag slutat med preventivmedel och innan jag använde äl-stickor vart jag helt fel ute. Hur var det för er?

Det är goda resultat, så känn ingen stress. Läste någonstans att en graviditet uppstår i snitt efter ca 7 försök. Det kan ta lite tid för cykeln att bli normal efter preventivmedel. En kompis till mig hade oregelbunden cykel i två år! Jag äter Letrozol för att korta ner mina cykler och garanteras ägglossning. Hittills har det fungerat två gånger på 8 försök som tyvärr slutat i MF och MA.
Svar på tråden Bim juni 2020