• rutins

Bim juni 2020

Hej!

Hoppar in här med, det ger mycket att läsa era situationer, upplevelser och tankar - vi alla har ju samma mål Glad

Jag är idag på BIM-5 (9/6) eller ÄL+9 - har haft symptom sen ÄL. Molande värk i magen hela tiden, ilningar och extrem "mensvärk" (hade de en dag, ÄL+3). Är extremt trött och seg sen ÄL+3... och på senaste har jag varit extremt känslig, vilket inte är typiskt mig. Jag kan ha PMS men då blir jag arg som fan. 
    Detta är ju (idiotiskt nog) "vanliga" (enligt internet) symptom på PMS, även om jag aldrig haft känningar i magen vid PMS.

Jag själv är 30 år och har försökt skaffa barn sporadiskt sen mars. Maj månad blev dock fullträff 2 ggr med ÄL-test.

När har ni BIM? Har ni symptom? Berätta gärna.
    Kommer läsa igenom tråden men måste börja jobba nu haha Hjärta 

• rutins
    Olivträdet skrev 2020-06-03 08:40:59 följande:

Plu

Plussade idag. Bim-3. Håller tummarna att det går vägen?

Vad roligt!!!!! Håller alla tummar och tår att det går vägen för dig :)
  • rutins
    Undrandee skrev 2020-06-02 22:25:07 följande:
    Jag försöker att satsa på det denna vecka då jag förväntas ha ägglossning nu men det är ganska jobbigt att dels vara ensam om det engagemanget, men också att inte kunna tala om att det är dags för äl nu och sex utan att han blir typ näst intill avtänd :(
    Jag känner med dig. Min sambo har tidigare sagt i stil med: "Det är ju osexigt att ligga bara för att göra barn typ". Varken jag eller han tycker det är kul att ligga på beställning MEN när man har bestämt sig för att försöka att bli gravida måste man tyvärr ha lite "tråkiga ligg" vid ÄL, annars blir det ju inga barn. 

Vad är hans argument för att inte ligga? Hur ofta ligger ni annars? Jag vet att vissa tjejer enbart vill ligga vid ÄL annars vill de inte alls ligga. Det kan ju få killen att känna: "hon ligger inte med mig för att det är nice utan för att hon vill bli gravid" och det kanske sänker hans självförtroende i sängen? Tror du han känner så eller vad är problemet?

Men oavsett så lider jag verkligen med dig - i vissa forum tar man för givet att själva liggen bara ska ske utan problem, men vet själv att det inte är så lätt.. och verkligen inte när man försökt i flera månader utan framgång.

Kämpa på Hjärta
  • rutins
    Anonym (sol) skrev 2020-06-03 10:45:06 följande:
    Hej! 
    Jag har BIM 11 juni, så imorgon är det bara en vecka kvar. Tycker mig känna grejer men det gör jag typ varje cykel. Molvärk några dagar efter ÄL (vilket iofs snarare har med äl att göra men ändå), ont i brösten. Det som skiljer från min vanliga pms är väl att allt kom mycket tidigare än det brukar. Tycker också mig känna ett svagt, svagt illamående ibland. Samtidigt sa min sambo samma igår utan att jag ens nämnt mina "symptom", så ja Tungan ute

Jag tror inte det kommer bli plus för mig. Det är vårt första försök och jag fyller 35 i år, så jag tror inte det kommer gå så lätt. Det är okej, men jag önskar min hjärna kunde slappna av och inte googla ihjäl sig varje dag. 

Kommer du testa innan bim? Glad
    Olivträdet skrev 2020-06-03 08:40:59 följande:

Plu

Plussade idag. Bim-3. Håller tummarna att det går vägen?

Stort grattis!! {#emotions_dlg.flower}
    Ah, då har vi ganska nära varandra då. Jag förstår, jag brukar aldrig ha kroppsliga symptom vid PMS så tycker det är skillnad nu. Men det är garanterat hjärnan som känner eftersom en galning Tungan ute 

Okej, kanske lika bra att gå in med den inställningen så slipper man bli besviken. Men man vet ju aldrig. Har du barn sen tidigare?
    Haha, jag känner igen mig i det där... men jag tror att har man försökt några månader och säkert haft "alla gravidsymptom" sen kommer mensen ändå så kanske man vänjer sig med dom till slut och slappnar av lite. 

Jag tänker testa i helgen så om det är negativt så blir jag inte lika besviken när mensen kommer i början på nästa vecka Oskyldig kommer du testa innan BIM?
  • rutins
    Undrandee skrev 2020-06-03 11:14:59 följande:
    Han säger han är oftast föt trött för sex men att han vill men orken finns inte. Men vi brukar ha sex 1-2 ggr i veckan oavsett om det är äl eller inte, jag känner inte bara för sex just vid äl utan det är när som helst. Han vill gärna ha långa ligg och är inte för typ 5 minutare som jag föreslagit här om dagen. Att han kanske orkar oftare om det blir snabbisar istället för 1 rimmes ligg och mee sällan. Han skulle försöka sa han då. Får se om vi får till det varannan dag nu veckan ut.

Tack för omtanken! <3
    Jaha, men då så då har ni ju sex regelbundet oavsett! Glad Det kan ju vara svårt att få ihop det ibland, om man har mycket på jobb osv. Jobbig sits, man vill ju inte tjata heller då tappar det ju charmen - man vill ju bara att de ska ske relativt naturligt oavsett ÄL eller inte... men ibland så behöver man ju säga till. Det gjorde jag när jag hade ÄL nu i slutet på maj. 

Men om man försöker länge utan plus så tror jag att det kommer bli kämpigt med sexet för vissa. :/
  • rutins
    Anonym (sol) skrev 2020-06-03 11:15:33 följande:
    Ja, spännande! Då hade jag haft hopp, om jag känt som du! Jag är typ skengravid varje cykel, även innan vi ens började planera för barn, haha. Även om jag tycker molvärken känns annorlunda nu. Inga barn sen innan! Har du? Ja men säkert, man måste bara bli lite rutinerad. Tungan ute

Smart! Hoppas det går bra. Du måste skriva här efter. Glad Nej, jag inväntar mensen. Om jag inte får superudda symptom som avviker från mitt vanliga! Måste bara försöka få dagarna att gå nu. 
    Tåls att nämna att jag även är hypokondriker så även då känner jag efter som en galning. haha, har egentligen inte så extremt höga förväntningar på att det kommer gå vägen denna gång, men det vore kul..! 

Jag har inte heller barn sen innan.. :) 

Det kommer jag göra. Du, det låter väldigt klokt. Haha, håller med... tiden går så extremt sakta så man blir galen... men lycka till iaf <3 
  • rutins

ÄL+10 hade extremt molvärk hela dagen igår samt att det igår började ömma runt musklerna i armhålorna och smärtor runt brösten. Flytningar har egentligen kommer mer eller mindre hela tiden men idag var de pyyyyyyyyyttelite bruna och pyyyyyyttelite blod? Alltså minimalt.  
    Vad betyder de??? har inte BIM före 9/6. 

Har aldrig haft så mycket känningar i nedre delen av magen, molvärk och ont i ljumskar tidigare. Detta har pågått i över en vecka nu. Så kopplar det till att något är annorlunda, dock är jag 10000% beredd på att mensen kommer och allt är som "vanligt" igen nästa vecka (även om jag inte vill det...)

Detta gör en ju sjuk i huvudet :'D

Hur går de för alla andra? Någon mer som har BIM 9/6?

• rutins
    Loea skrev 2020-06-06 09:03:34 följande:
    Är det blankt så är det ofta det de är. Därför jag inte litar på symptom, dom kan vara olika vid olika graviditeter och många gånger olika vid olika menscykler. Men du kanske ska satsa på test som mäter från 10hcg och inte 25 som dom oftast gör (lurigt här, vissa heter testa tidigt fast dom "bara" mäter från 25).

Tog själv ett testa tidigt idag nu på morgonen, ÄL+11 bim-3, och det visade totalt blankt. Så är helt enkelt inte gravid. Är inte ens säker på att jag hade riktig ÄL denna månaden men hoppades ändå.
    Jag har också BIM 9/6 och tog ett tidigt test imorse som var negativt. Har haft bruna/ljusrosa flytningar sen i förrgår och trodde väl det var något annat då det kändes för tidigt för mens på BIM-5 men ah, det känns som mensen är på G. (har haft sådana tidigare och sen kom mensen)

Har en andra känningar i magen som känns mer som mensvärk. 

Känns som det inte blev något denna gång trots att jag inte fått mensen än, men pallar ärligt inte ens hoppas på något p.g.a. negativt test ÄL+11. känns som det blir nya tag nästa månad och förmodligen slipper jag mygla på midsommarfesten som är inplanerad.. Skrikandes
  • rutins

För min del har det gått såhär..

ÄL 25/5 - 26/5 
    Därefter följande symptom:
    Molande värk på vänster sida samt vid livmodern
    Trötthet
    Hög temp
    Ilningar i ljumskarna
    Yrsel

Tog första gravtestet 6/6 (BIM-4) tidigt CB - negativt
    Andra gravtestet 6/6 (BIM-3) veckotest CB - negativt

Har BIM 9/6 och ingen direkt mensvärk ännu.
    Rosa och bruna flytningar från BIM-5. Idag var de mer bruna än tidigare.

Nu är det bara att vänta in mensen. Det känns som det inte blir något denna månad p.g.a. de negativa testen. Dock brukar jag alltid få finnar innan mens och det har jag inte fått nu. Känns som det blir avgörande idag, har alltid EXTREM mensvärk så om jag inte får det idag eller senast imorgon kommer kanske gnistan tändas igen... annars på't igen nästa ÄL. Då kör jag givetvis med CB's digitala ÄL-test (min sambo beställde 100st efter ett par glas vin för några månader sen, så har ett antal i lager :D) 

Lycka till allihopa! 

Svar på tråden Bim juni 2020