Inlägg från: Anonym (Majs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Majs)

Bim juni 2020

Anga skrev 2020-06-09 13:41:01 följande:

Jag fick utslag på ÄL testet i söndags på morgonen och hade ÄL värk på kvällen sen (fast vet inte om jag har värk innan, under eller efter ägget släpper). Tycker det är så svårt att veta när jag verkligen är mest fertil. Vi hade sex i lördags, söndags och igår. Borde vi ha det idag också eller är fertila fönstret förbi? Kan ju ha det ändå men maken kommer hem sent så då får jag ligga vaken till 00 haha..

Håller med! Tycker det är sjukt svårt. Om man tempar så ser man ju när ägget släppt (är för snål för att köpa en termometer dock haha). Om jag var du skulle jag ta ett till äl-test idag för att vara säker på att stegringen är borta, och då kan du ju anta att ägget släppt mellan i söndags och igår kväll typ. Spermierna från igår träffade nog på ägget ;)
  • Anonym (Majs)
    Staus skrev 2020-06-10 08:25:50 följande:

Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan kroppen kom tillbaka i sin rytm?

Den 25 maj var jag hos barnmorskan som sa att ägglossning var på g.

Tänker att jag borde ha BIM nu på söndag men det är helt fel enligt min kropps gamla mönster.

Just börjat få rikligt med vita flytningar som man kan få innan mens. Försöker lista ut kroppen lite.

Fick positivt äl-test på dag 16 efter blödningens första dag, lite tidigare än innan. Och sen mens ca 14 dagar senare, så den kom igång direkt.
  • Anonym (Majs)
    Anonym (Hejmajblomma) skrev 2020-06-17 17:58:34 följande:

Hej! Försöker bli gravid och tänkte lägga in en bild som är på två stickor från graviditetskollen. Den ena är tagen i söndags äl + 14 och den andra är tagen idag äl+16. Men jag skulle med er hjälp vilka veta hur långt innan bim man räknar om jag hade mens sist 16/5 och nästa beräknas enligt appen komma på fredag 19/6.

Tacksam om ni kunde svara. Och även vilken vecka jag kan beräknas vara i vet jag inte! Brukar generellt ha en menscykel på 29-30 dagar.

Du räknar från din senaste mens första dag, Om det var 16/5 är du i v4+4, alltså inne i gravidvecka 5.
  • Anonym (Majs)
    Majja92 skrev 2020-05-25 18:55:07 följande:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Fick tidigare ägglossning än väntat, men jag är gärna kvar här ändå :) Har idag fått två svaga plus så hoppas innerligt att det är starkare imorgon och det är ett litet pyre där inne <3

Hur gick det? :)
Svar på tråden Bim juni 2020