Inlägg från: Anonym (91a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (91a)

Bim juni 2020

28 år, fjärde barnet (5 graviditeter, 3 barn i livet)

BIM 16/6 och ÄL antagligen på fredag

Vad tror ni, sex 3 dagar innan ÄL kan det bli barn av det? Ska försöka klämma in sex på fredag också om min sambo inte blir inkallad på jobb...

• Anonym (91a)
    33villbligravid skrev 2020-05-28 06:36:10 följande:

Det kan det säkert! Själv vågar jag bara inte lita på det mera, men så är jag redan 36 så tror har åldern mot mig också. Hur har det gått med dina tidigare graviditeter? Har de blivit till på ÄL eller redan flera dagar före? :)

Tror innan ÄL dagen meb är inte hundra. Dom har liksom blivit till på första försöken alla graviditeter, förutom nu då. Har inte använt ÄL stickor förrns nu
  • Anonym (91a)
    Anga skrev 2020-06-11 10:35:18 följande:

Jag tänker om du kanske haft ÄL mycket tidigare än vanligt, så att du missat med testerna och att nu ger dem utslag för HCG? Men du hade tagit ett test va, så det kunde uteslutas?

Det vet jag inte. Jag började testa den 3e vilket var cykeldag 19 för mig och då var det negativt med RFSU. Fick positivt på clearblue på fredagen och sen varje dag efter det. Men RFSU's tester är ju negativa. Borde inte dom också visa positivt vid graviditet iså fall?
  • Anonym (91a)

Måste man invänta mens innan man kan börja smörja med progesteronkräm? Har väntat snart 2 v. och nej, jag är inte gravid

• Anonym (91a)
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2020-07-01 17:35:09 följande:

Progesteron ska du smörja med efter konstaterad ägglossning !

Antar jag inte haft äl denna månad dock
  • Anonym (91a)
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2020-07-01 19:53:41 följande:

Då finns det ju ingen anledning att smörja med progesteron nu då utan då är det ju bara att vänta (:

Har läst mig till någonstans (har dock inga källor eller medicinsk fakta på det) att om man tar progesterontillskott innan ägglossning kan kroppen tro att den är gravid och därför inte släpper ägg ..

Aha på det viset. Skit då. Är liksom 47 dagar sedan senaste mensen idag :(
  • Anonym (91a)
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2020-07-01 20:31:45 följande:

Ja, mellan mens och ägglossning ska du inte använda det i alla fall (: Hoppas mensen kommer snart så du kan börja om !

Va, ska man inte? Enligt bipacksedeln ska man smörja från dag 7 i cykeln och 10 dagar framåt
Svar på tråden Bim juni 2020