• Trio2021

Bim juni 2020

Hoppar in här efter att vi troligtvis prickat in ÄL denna månad fast vi egentligen skulle vänta till hösten, haha! Hjärtat vill mer än hjärnan. Så nu får vi se om det händer något eller om det blir i höst istället!

Är bara på ÄL+2! Någon som haft väldigt tidig symptom och vad kände ni?

Bim är den 17/6!

• Trio2021
    Loea skrev 2020-06-04 22:27:16 följande:

Innan ägget fäst finns inga symptom. Mer än placebo då, det kan ju vara nog så påtagligt. Först när ägget fäst börjar hormonerna produceras och det är väldigt låga nivåer till att börja med så att man skulle känna av något alls då med är inte sannolikt. Mitt bästa tips är att anteckna allt man känner så vet man vad som är normalt samt placebo till nästa månad. Samt att hålla sig så upptagen man bara kan fram tills bim, så väntan inte blir fullt så lång.

Förstår det, menade mer allmänt tidiga symptom och inte på ÄL+2 såklart :)
  • Trio2021
    Loea skrev 2020-06-05 06:28:02 följande:

Haha ja då förstår jag! Det är ju vääldigt olika från graviditet till graviditet men när jag var gravid förut så hade jag ömma bröst, värk i svanken och framför allt ilningar i ljumskarna.

Vad spännande! Känner du något liknande denna gång? :D eller du kanske har långt till Bim?

Ja jag har varit gravid två gånger förut, har inte känt något speciellt då utan bara haft den där magkänslan att jag visste haha! Har lite den känslan nu också! Får se om jag märker några andra symptom nästa vecka någon gång :)
  • Trio2021

BIM JUNI 2020: 

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet 

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet 

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet 

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet 

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet 

Ann3h 3/6, 26år Första barnet 

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet 

Acge 6/6, 28 år. Första barnet 

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet 

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet 

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet. 

Loea 9/6, 29 år. Första barnet 

H0nd3ndär 9/6 35 år. Tredje barnet

Kira16 10/6 33 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet. 

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet 

Emm94 14/6, 26år, Första barnet 

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet. 

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet 

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet 

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet 

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet 

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet 

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet 

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet 

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet 

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• Trio2021

Många har haft Bim och många börjar närma sig, hur mår ni? Har ni några symptom eller vad känner ni? :D när ska ni testa?

• Trio2021
    Apoapo skrev 2020-06-07 19:29:03 följande:

Jag har BIM på tisdag. Testade med ett digitalt jag hade hemma igår och negativt. Tänkte inte köpa nåt mer nu. Tycker annars att det är rimligt att testa 3 test om dagen så ska försöka hålla mig. Har jättemycket mensvärk och ont i ryggen. Brukar inte ha de. Så är kluven om det är kört eller ett tecken.

Oh vad spännande! De här dagarna fram till Bim går ju fruktansvärt långsamt haha! Jag håller tummarna för att du pausar på tisdag :D
  • Trio2021
    MR8692 skrev 2020-06-07 19:30:27 följande:

Är idag på BIM-5 och om jag inte minns fel så fick jag första svaga plusset BIM-3 med sonen. Så jag tänker hålla mig två dagar till innan jag testar :) Har en del molvärk, men kan lika gärna vara att mensen är på ingång.

Överanalyserar allt just nu! Dock var mannen bortrest lagom vid ÄL så vi fick bara till det 4 resp 3 dagar innan ÄL så har inte jättestora förhoppningar den här månaden. Hur mår du du och när ska du testa?

Men vad spännande, hoppas dagarna går fort fram till tisdag :D går ju fruktansvärt långsamt fram till Bim haha! Man är extremt otålig! Håller tummarna för att du pussar på tisdag! Vad hade du tänkt använda för test då?

Jag plussade med vår dotter på Bim - 5 så tänkte testa den dagen tror jag :D

Jag överanalyserar också allt! Varenda liten grej, och googlar och googlar så jag blir trött på mig själv haha. Jag har inga förhoppningar alls denna månad egentligen, för vi hade tänkt avvakta lite! Men det är så välkommet om det skulle bli ett plus ändå :) och jag hade ägglossning för bara en vecka sen snart, så borde inte känna något egentligen men känner hur mycket som helst! Inbillning antar jag :D
  • Trio2021
    Sanal1 skrev 2020-06-07 20:30:08 följande:

Har bim imorgon eller tisdag och tänker testa onsdag om inte den dyker upp. Haft väldigt låga förhoppningar, känt av lite stickningar sedan ägglossning men inte haft nåt ont i brösten som jag annars brukar ha dagarna innan mens.

Åh jag förstår! Jag håller alla tummar och tår på att du plussar!
  • Trio2021
    acge skrev 2020-06-07 21:11:10 följande:

Jag har BIM idag, 7/6 och mensen har inte kommit. Mina bröst är jätteömma och jag har haft molande värk (likt mensvärk) till och från hela dagen. Förberett mig på mensen hela dagen men den verkar inte vilja dyka upp.

Har inte bestämt mig för när jag ska testa än. Kanske gör jag det imorgon, men helst vill jag hålla mig till iaf på tisdag. :)  Om inte mensen kommer förstås!

Men oj vad spännande! Wow att du ändå kan hålla dig från att testa :D jag håller tummarna för att du plussar!
  • Trio2021
    Apoapo skrev 2020-06-07 21:40:26 följande:

Ja det går så sakta. Springer på toa hela tiden för att kolla om mensen kommit. Blir tokig på den här mensvärken. Jag hade såhär innan jag fick barnen men har knappt kännt nåt vid mens efter. Hade molvärk när jag var gravid sist men inte innan plus tror jag.

När planerar du att testa?

Jag förstår det! Jag kommer vara likadan! Hoppas för din skull att det inte är mensen som är på g :D

Jag kommer nog testa på lördag, fast det är ganska tidigt! Ska iväg på en middag på kvällen och vill gärna veta innan ifall jag kan se något :D då är jag på Bim - 3 iallafall! Kanske tar en på Bim- 5 också för skojs skull, för plussade med vårt andra barn då!
Svar på tråden Bim juni 2020