Inlägg från: Anonym (sol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sol)

Bim juni 2020

Ann3h skrev 2020-06-02 21:54:58 följande:

Och så kom mensen. 1dag innan Bim....

Nästa Bim 13/7....

Hoppas på många + för er andra i gruppen. Vill träffa så få av er som möjligt i juli gruppen :)

Näää, typiskt... lycka till nästa omgång! Glad
  • Anonym (sol)
    rutins skrev 2020-06-03 08:19:05 följande:

Hej!

Hoppar in här med, det ger mycket att läsa era situationer, upplevelser och tankar - vi alla har ju samma mål Glad

Jag är idag på BIM-5 (9/6) eller ÄL+9 - har haft symptom sen ÄL. Molande värk i magen hela tiden, ilningar och extrem "mensvärk" (hade de en dag, ÄL+3). Är extremt trött och seg sen ÄL+3... och på senaste har jag varit extremt känslig, vilket inte är typiskt mig. Jag kan ha PMS men då blir jag arg som fan. 
    Detta är ju (idiotiskt nog) "vanliga" (enligt internet) symptom på PMS, även om jag aldrig haft känningar i magen vid PMS.

Jag själv är 30 år och har försökt skaffa barn sporadiskt sen mars. Maj månad blev dock fullträff 2 ggr med ÄL-test.

När har ni BIM? Har ni symptom? Berätta gärna.
    Kommer läsa igenom tråden men måste börja jobba nu haha Hjärta 

Hej! 
    Jag har BIM 11 juni, så imorgon är det bara en vecka kvar. Tycker mig känna grejer men det gör jag typ varje cykel. Molvärk några dagar efter ÄL (vilket iofs snarare har med äl att göra men ändå), ont i brösten. Det som skiljer från min vanliga pms är väl att allt kom mycket tidigare än det brukar. Tycker också mig känna ett svagt, svagt illamående ibland. Samtidigt sa min sambo samma igår utan att jag ens nämnt mina "symptom", så ja Tungan ute

Jag tror inte det kommer bli plus för mig. Det är vårt första försök och jag fyller 35 i år, så jag tror inte det kommer gå så lätt. Det är okej, men jag önskar min hjärna kunde slappna av och inte googla ihjäl sig varje dag. 

Kommer du testa innan bim? Glad
    Olivträdet skrev 2020-06-03 08:40:59 följande:

Plu

Plussade idag. Bim-3. Håller tummarna att det går vägen?

Stort grattis!! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (sol)
    rutins skrev 2020-06-03 11:09:21 följande:
    Ah, då har vi ganska nära varandra då. Jag förstår, jag brukar aldrig ha kroppsliga symptom vid PMS så tycker det är skillnad nu. Men det är garanterat hjärnan som känner eftersom en galning Tungan ute 

Okej, kanske lika bra att gå in med den inställningen så slipper man bli besviken. Men man vet ju aldrig. Har du barn sen tidigare?
    Haha, jag känner igen mig i det där... men jag tror att har man försökt några månader och säkert haft "alla gravidsymptom" sen kommer mensen ändå så kanske man vänjer sig med dom till slut och slappnar av lite. 

Jag tänker testa i helgen så om det är negativt så blir jag inte lika besviken när mensen kommer i början på nästa vecka Oskyldig kommer du testa innan BIM?
    Ja, spännande! Då hade jag haft hopp, om jag känt som du! Jag är typ skengravid varje cykel, även innan vi ens började planera för barn, haha. Även om jag tycker molvärken känns annorlunda nu. Inga barn sen innan! Har du? Ja men säkert, man måste bara bli lite rutinerad. Tungan ute

Smart! Hoppas det går bra. Du måste skriva här efter. Glad Nej, jag inväntar mensen. Om jag inte får superudda symptom som avviker från mitt vanliga! Måste bara försöka få dagarna att gå nu. 
  • Anonym (sol)
    Jensan88 skrev 2020-06-03 17:05:45 följande:

Känslig fråga kanske men jag måste få fråga.

Ni som har haft äl denna månaden. Hur är era flytningar nu?

Jag har haft super vattniga flytningar och ganska mjölkiga till och från. Nu är de mindre och lite mjölkiga. Någon som känner igen sig?

Tror jag att är på äl+9.

Tycker det är så svårt att avgöra flytningar... när det inte är tydliga äl-flytningar. Jag är på äl + 6 troligtvis och det känns som flytningarna börjar minska lite från efter äl. Dom är tunna och vattniga typ! Kanske lite mjölkiga, svårt att säga. 
  • Anonym (sol)
    Asplövet18 skrev 2020-06-04 09:33:02 följande:

Någon som vet om det finns en bim-juli tråd än? :) Kan i så fall inte hitta den och vet inte hur man skapar en ny tråd haha.

Har inte sett nån! Man skapar en ny tråd uppe i den gråa menyn där det står vilket forum man är i, och där sökfunktionen är (på datorn, kanske ser annorlunda ut i mobil). Glad
  • Anonym (sol)
    Undrandee skrev 2020-06-07 14:02:15 följande:

Ni som brukar ha äl värk, känner ni av det när ägget ska släppa eller har släppt?

Har beräknad äl idag och känner av värk, men det brukar alltid vara mitt enda symtom, aldrig någe "äggvite flytningar".

Men tveksam på att mannen orkar ligga ikväll, fick till det igår så vet inte om det räcker?

Innan! Enligt anteckningar.
  • Anonym (sol)
    fruitloop skrev 2020-06-08 10:43:40 följande:

ÄL+5 idag. Hade riktigt riktigt ont i magen igår, precis som jag hade ÄL+4 när jag var gravid förra gången - men lär vara önsketänkande, hehe.

Tiden står ju typ still. Fick plus ÄL+9 förra graviditeten, så väntar på fredag nu. Men är en riktig testknarkare, så tror inte jag ens kommer att kunna hålla mig tills dess - FASTÄN jag vet att det är typ 0% chans att det visar något innan. Känner mig helt knäpp.

Fler som är mellan ÄL och BIM nu? Har ni några symptom? 

Är på bim-3, så mensen beräknas till torsdag.

Veckan efter äl hade jag lite olika symptom, bla att brösten började ömma mycket tidigare än vanligt och en molvärk som höll i sig längre än vanligt runt äl. Var trött, sov lite dåligt och kände mig på dåligt humör. Kände mig varm och frusen om vartannat. Men sakta började det avta och jag är ganska säker på att mensen kommer på torsdag. Idag började det dock göra ont på vänstersidan av magen, nästan lite brännande känsla. Men det är väldigt svagt än så länge så jag försöker ignorera det. 

Lycka till alla som fortfarande väntar på bim, och kör hårt till er som just fått mensen. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (sol)
    Saso85 skrev 2020-06-09 19:13:27 följande:
    Nu är det ännu tydligare :O

Gud vad kul, grattis!!
  • Anonym (sol)
    MaryJen123 skrev 2020-06-09 22:53:30 följande:

Hoppar in här, första försöket med första barnet denna månad. Vi bestämde oss för att sätta igång dagen innan förväntad ÄL så har kanske prickat in rätt.

Har inte testat ÄL men använder app för att följa cykeln, tänker kanske använda äl tester nästa månad för att vara säker på att pricka rätt.

Har bim på fredag 12/6 och håller på att bli tokig? Haha trodde inte att jag skulle bli så uppslukad av det här men kan inte tänka på något annat.

Känner att jag måste skriva av mig då jag saknar någon att bolla med.

Någon annan som har samma bim? Har ni några symptom?

Hej! Inte samma, men jag har bim på torsdag 11/6 så bim-2 idag. Första försöket med första här med. Jag tror jag är skengravid, har varit det rätt ofta det senaste året.

Symptomen är iaf en varierande trötthet, känner mig ofta varm på ett konstigt sätt, ibland frusen. Känt mig lite dålig i magen och idag ett lätt, lätt illamående som blev ett rejält illamående precis efter frukost. Hade molvärk mellan äl och fram till bim-8. Nu idag har den varit tillbaka lite då och då vilket får mig att tro att mensen är på väg. Ont i svanken också. Många av dom här är tyvärr sånt jag känner varje månad, efter äl. Så jag är därför lite skeptisk. 

Känner du nåt? 
  • Anonym (sol)
    MaryJen123 skrev 2020-06-10 12:34:21 följande:

Jo, jag har också varit fram och frussen vartannat vilket är ganska ovanligt för mig. Har haft lite molvärk och ont i ländryggen. Inbillar mig lite illamående ibland men precis som du skriver så är det i stora hela liknande symptom som en "vanlig" månad innan mens också. :) 

Vet inte om jag bara ska vänta in mensen eller testa? Känns som att det är lätt att hamna i ett "test-träsk" och inte kunna sluta?

Samma här, är oftast rätt frusen av mig men nu... det är liksom inte som när man är vanligt varm heller, utan det liksom sitter i "köttet" haha. Kan inte förklara bättre. Har du likadant? Jag har till och med vaknat på nätterna av att jag är så varm, inifrån! Men ja, annars är det mest vanliga pms-symptom... 

Testa du, jag vågar inte. Skrattande Jag tänkte avvakta till bim, dvs imorgon, och kanske nån dag efter det också eftersom min mens inte alltid är exakt på dagen. 
  • Anonym (sol)
    MaryJen123 skrev 2020-06-10 13:21:59 följande:
    Jag brukar vara varm men aldrig att det pendlat så här och Brukar väldigt sällan frysa. kan känna igen mig i det du beskriver att värmen verkligen kommer inifrån på djupet. Min sambo påpekade igår att jag har varit tröttare än vanligt. Han verkar va skengravid åt mig haha!

Tänker att jag testar i helgen som tidigast, har tack och lov mycket att göra nu sista dagarna innan Bim så hoppas att jag kan tänka på annat. Och hoppas att om mensen ändå ska komma så får den göra det utan fördröjning så att vi kan försöka på nytt. Sambon är också taggad! Vi tänkte köra smep metoden isåfall! :)
    Exakt, från djupet! Haha. Åh vad jag hoppas för vår skull, och alla andra som väntar här i tråden förstås! 

Precis, ska mensen komma så får den fan göra det i tid, eller ännu hellre lite tidigare. Jaså, spännande med smep! Läste just på om den. Min sambo är också taggad men jag är tveksam till om vi skulle palla ligga så ofta som metoden säger, haha. 
  • Anonym (sol)
    MaryJen123 skrev 2020-06-10 17:47:22 följande:
    Ja vi får se om vi håller ut under hela smet-försöket. Han tyckte vi skulle se det som ett jobb som måste göras så låter väl sådär romantiskt! Men oavsett hur mycket jag vill plussa denna månad så är jag väl införstådd med hur lång tid det kan ta att få det efterlängtade plusset.

Har många vänner runt omkring mig som plussat på första försöket och tycker inte man (i min umgängeskrets) pratar om svårigheterna som kan uppstå, utan antingen hör man om hur lätt det går eller inget alls. Så känsligt.

Är lite nervös över att det ska ta tid.

Ja men lite så får man nog tänka ibland! Ja, samma här, därför jag känner mig lite dum ibland när jag får symptom varje månad och fast jag VET att min pms yttrar sig så så inbillar jag ju mig ändå. Har liksom inte spelat nån roll att jag ätit p-piller, vi haft kondom, att vi kanske inte legat under min fertila period... har varit lika säker på att jag är gravid ändå. Tungan ute

Hur gammal är du? Jag fyller 35 i år så känner ju lite press liksom. Hade jag varit 25 hade jag nog inte oroat mig en sekund. 

• Anonym (sol)

Grattis!!! Hjärta

Anonym (Mia) skrev 2020-06-10 17:40:14 följande:

Fick detta idag! Är inte taget med morgonurin. Så blandade känslor

• Anonym (sol)
    Jojjo87 skrev 2020-06-12 21:25:43 följande:

Mensen två dagar sen och negativt test igår och idag!!! Varför gör kroppen såhär mot en. Blir så besviken :/

Fy så störigt!! Jag är också någon dag över bim och ska testa imorgon, är jättenervös för om det är negativt så undrar jag vad som är fel på mig. :/
  • Anonym (sol)
    Anonym (sol) skrev 2020-06-12 21:34:37 följande:
    Fy så störigt!! Jag är också någon dag över bim och ska testa imorgon, är jättenervös för om det är negativt så undrar jag vad som är fel på mig. :/
    Oj, insåg att min inlägg lät jättekonstigt, menade att om det är negativt så undrar jag vad jag dragit på mig för sjukdom, för min kropp känns så annorlunda! 
  • Anonym (sol)

Hej hörrni! Testade imorse. Strecket kom fram på typ en sekund. BIM-2 idag. :)

• Anonym (sol)
    Trio2021 skrev 2020-06-13 13:06:59 följande:
    Men wow, kunde inte vara tydligare! Stort grattis :D
    Tack snälla du!! Glad
  • Anonym (sol)
    sbina86 skrev 2020-06-13 13:58:32 följande:

Grattis! Superstarkt streck :D

Tack!! <3
Svar på tråden Bim juni 2020