Inlägg från: MaryJen123 |Visa alla inlägg
  • MaryJen123

Bim juni 2020

Hoppar in här, första försöket med första barnet denna månad. Vi bestämde oss för att sätta igång dagen innan förväntad ÄL så har kanske prickat in rätt.

Har inte testat ÄL men använder app för att följa cykeln, tänker kanske använda äl tester nästa månad för att vara säker på att pricka rätt.

Har bim på fredag 12/6 och håller på att bli tokig? Haha trodde inte att jag skulle bli så uppslukad av det här men kan inte tänka på något annat.

Känner att jag måste skriva av mig då jag saknar någon att bolla med.

Någon annan som har samma bim? Har ni några symptom?

• MaryJen123
    Anonym (sol) skrev 2020-06-09 23:58:03 följande:
    Hej! Inte samma, men jag har bim på torsdag 11/6 så bim-2 idag. Första försöket med första här med. Jag tror jag är skengravid, har varit det rätt ofta det senaste året.

Symptomen är iaf en varierande trötthet, känner mig ofta varm på ett konstigt sätt, ibland frusen. Känt mig lite dålig i magen och idag ett lätt, lätt illamående som blev ett rejält illamående precis efter frukost. Hade molvärk mellan äl och fram till bim-8. Nu idag har den varit tillbaka lite då och då vilket får mig att tro att mensen är på väg. Ont i svanken också. Många av dom här är tyvärr sånt jag känner varje månad, efter äl. Så jag är därför lite skeptisk. 

Känner du nåt? 

Jo, jag har också varit fram och frussen vartannat vilket är ganska ovanligt för mig. Har haft lite molvärk och ont i ländryggen. Inbillar mig lite illamående ibland men precis som du skriver så är det i stora hela liknande symptom som en "vanlig" månad innan mens också. :) 

Vet inte om jag bara ska vänta in mensen eller testa? Känns som att det är lätt att hamna i ett "test-träsk" och inte kunna sluta?

• MaryJen123
    Emm94 skrev 2020-06-10 00:55:05 följande:
    Jag har BIM 13/6 och vi är också på första försöket till första barnet. Jag har tydliga ägglossningskänningar, så jag har inte använt mig av ägglossningstester eller tempat. Jag får också ägglossningsflytningar och jag tror att vi prickade dagen. Längtar till BIM så att jag kan testa mig. Jag har bestämt att inte testa innan dess. Dagarna går så långsamt..

Jag försöker också att intala mig att inte testa innan BIM, men håller helt med om att dagarna går långsamt. 

Hoppas vi får plussa i helgen! :) 

• MaryJen123
    Anonym (sol) skrev 2020-06-10 13:00:48 följande:

Samma här, är oftast rätt frusen av mig men nu... det är liksom inte som när man är vanligt varm heller, utan det liksom sitter i "köttet" haha. Kan inte förklara bättre. Har du likadant? Jag har till och med vaknat på nätterna av att jag är så varm, inifrån! Men ja, annars är det mest vanliga pms-symptom... 

Testa du, jag vågar inte.  Jag tänkte avvakta till bim, dvs imorgon, och kanske nån dag efter det också eftersom min mens inte alltid är exakt på dagen. 

Jag brukar vara varm men aldrig att det pendlat så här och Brukar väldigt sällan frysa. kan känna igen mig i det du beskriver att värmen verkligen kommer inifrån på djupet. Min sambo påpekade igår att jag har varit tröttare än vanligt. Han verkar va skengravid åt mig haha!

Tänker att jag testar i helgen som tidigast, har tack och lov mycket att göra nu sista dagarna innan Bim så hoppas att jag kan tänka på annat. Och hoppas att om mensen ändå ska komma så får den göra det utan fördröjning så att vi kan försöka på nytt. Sambon är också taggad! Vi tänkte köra smep metoden isåfall! :)
  • MaryJen123
    Anonym (sol) skrev 2020-06-10 13:35:51 följande:

Exakt, från djupet! Haha. Åh vad jag hoppas för vår skull, och alla andra som väntar här i tråden förstås! 

Precis, ska mensen komma så får den fan göra det i tid, eller ännu hellre lite tidigare. Jaså, spännande med smep! Läste just på om den. Min sambo är också taggad men jag är tveksam till om vi skulle palla ligga så ofta som metoden säger, haha. 

Ja vi får se om vi håller ut under hela smet-försöket. Han tyckte vi skulle se det som ett jobb som måste göras så låter väl sådär romantiskt! Men oavsett hur mycket jag vill plussa denna månad så är jag väl införstådd med hur lång tid det kan ta att få det efterlängtade plusset.

Har många vänner runt omkring mig som plussat på första försöket och tycker inte man (i min umgängeskrets) pratar om svårigheterna som kan uppstå, utan antingen hör man om hur lätt det går eller inget alls. Så känsligt.

Är lite nervös över att det ska ta tid.
  • MaryJen123
    MaryJen123 skrev 2020-06-10 17:47:22 följande:

Ja vi får se om vi håller ut under hela smet-försöket. Han tyckte vi skulle se det som ett jobb som måste göras så låter väl sådär romantiskt! Men oavsett hur mycket jag vill plussa denna månad så är jag väl införstådd med hur lång tid det kan ta att få det efterlängtade plusset.

Har många vänner runt omkring mig som plussat på första försöket och tycker inte man (i min umgängeskrets) pratar om svårigheterna som kan uppstå, utan antingen hör man om hur lätt det går eller inget alls. Så känsligt.

Är lite nervös över att det ska ta tid.

Smep- såklart inte smet haha
  • MaryJen123
    Anonym (sol) skrev 2020-06-10 19:04:35 följande:

Ja men lite så får man nog tänka ibland! Ja, samma här, därför jag känner mig lite dum ibland när jag får symptom varje månad och fast jag VET att min pms yttrar sig så så inbillar jag ju mig ändå. Har liksom inte spelat nån roll att jag ätit p-piller, vi haft kondom, att vi kanske inte legat under min fertila period... har varit lika säker på att jag är gravid ändå. 

Hur gammal är du? Jag fyller 35 i år så känner ju lite press liksom. Hade jag varit 25 hade jag nog inte oroat mig en sekund. 

Jag är 32, så känner väl också lite att ?klockan tickar? . Vi vill gärna ha fler barn om det går så det känns som att vi måste sätta igång nu om det ska funka.

Jag har inte ätit p-piller på kanske 6 år och vi har bara kört ?säkert? och inte legat under tiden runt ägglossning så jag har väl aldrig känt mig gravid för att det inte har liksom inte funnits på kartan. Har aldrig varit gravid, vad jag vet, så har verkligen noll koll på detta med symptom :)
  • MaryJen123

Jag är på Bim+1 idag! Ena sekunden känner jag ?nä nu kommer mensen? för att nästa sekund tänka ?känner mig nog lite gravid?? .

Har kollat längden på menscykeln det senaste året och den längsta var på 32 dagar. tänker alltså vänta tills på måndag med att testa om mensen inte dykt upp tills dess, då bim+3.

Magkänslan säger att det inte blir nåt denna månad . Vi får se :)

Vill inte slösa pengar på dyra tester om mensen ändå dyker upp.

• MaryJen123

Blir så less. Mensen är 5 dagar sen och jag har verkligen känt mig skum senaste dagarna. Trodde där ett tag att jag var gravid. Men icke!

Tog precis ett test som visade tok blankt. Mensen har inte spökat alls de senaste åren men nu första månaden när vi började försöka så ska den jävlas med mig :(

Blir försök på en marsbebis istället! Lycka till er alla kämpar och grattis till alla plussare! Vi ses i juli tråden.

Svar på tråden Bim juni 2020