• MR8692

Bim juni 2020

Hoppar in i tråden också! Vi vill utöka familjen och ge vår son ett syskon. Inväntar mensen om ca 1v och sedan är det igång. Så pirrigt och spännande! :) Haft längtan efter syskon i ganska många månader nu.

Har kört på billingmetoden och har stenkoll på min ÄL så hoppas det hjälper oss även denna gången!

BIM blir runt 12/6

• MR8692
    Hoppas2021 skrev 2020-06-05 10:46:22 följande:

Första gången jag testar denna typ av äl-tester. Kan ni hjälpa mig tolka? Tycker att jag ser en tydligen ökning onsdag-torsd men ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket.

Symtom-mässigt så tror jag inte att ägglossningen har varit ännu och känns fortfarande som att den är ett par dagar bort.

Jag skulle tolka det som att din kropp gjort ett försök till ÄL med tanke på dessa resultat men att det ännu inte blivit något. Det är inte ovanligt med anovulatoriska cykler då och då heller, tyvärr. Eller så kommer ÄL senare. Hur har dina flytningar varit? Har du haft den hala, blöta, klistriga äggvitekonsistensen?
  • MR8692
    Trio2021 skrev 2020-06-07 18:57:11 följande:

Många har haft Bim och många börjar närma sig, hur mår ni? Har ni några symptom eller vad känner ni? :D när ska ni testa?

Är idag på BIM-5 och om jag inte minns fel så fick jag första svaga plusset BIM-3 med sonen. Så jag tänker hålla mig två dagar till innan jag testar :) Har en del molvärk, men kan lika gärna vara att mensen är på ingång.

Överanalyserar allt just nu! Dock var mannen bortrest lagom vid ÄL så vi fick bara till det 4 resp 3 dagar innan ÄL så har inte jättestora förhoppningar den här månaden. Hur mår du du och när ska du testa?
  • MR8692

Ganska väntat fick jag ett solklart neg gravtest på bim-2! Vi lyckades bara ha sex 4 dagar innan ÄL denna cykel pga att mannen var bortrest på jobb.

Får bli första helhjärtade försöket denna månad istället :) lycka till ni som fortfarande räknar ner!

• MR8692

Jag är i CHOCK! Väldigt svagt streck men jag är tydligen gravid!! trots att jag tog ett test på BIM-3 som var tok negativt. Var då helt övrtygad om att jag inte blivit gravid den här månaden (vi sexade bara 4dgr innan ÄL) jag har druckit 1-2glas vin nu under helgen bara för det!!! Extrem ångest för det :(

• MR8692
    Loea skrev 2020-06-13 20:08:18 följande:

Är du säker på att det strecket sitter på rätt ställe? Ser ut som att mellanrummet mellan kontrollstrecket och gravidstrecket är för stort. Tänker så att det inte bara är en färgsamling.

Ska ta ett digitalt också.
  • MR8692
    Loea skrev 2020-06-13 20:08:18 följande:

Är du säker på att det strecket sitter på rätt ställe? Ser ut som att mellanrummet mellan kontrollstrecket och gravidstrecket är för stort. Tänker så att det inte bara är en färgsamling.

Bifogade fel bild. Här är det kanske tydligare
  • MR8692
    milor skrev 2020-06-13 21:36:58 följande:

Dricker ni mellan äl och BIM? Kommer vara på äl+8 på midsommar, vet inte hur man ska tänka så vore intressant att höra hur ni resonerar

Jag skulle inte göra det. Så fort ägget fäst i livmodern vilket det ofast gör 6-7dgr efter ÄL så bildas moderkakan och risken finns att alkoholen överförs till embryot. Oerhört känslig tid den första trimestern med organbildningen.
  • MR8692

Ett levande bevis på att spermier kan leva upp till 5 dygn :) såååå glad

Svar på tråden Bim juni 2020