• ESemlan84

Bim juni 2020

Lägger till mig i listan, fick plus förra månaden men efter ett par dagar försvann pluset och mensen kom 4-5 dagar försent. Men påt igen den här månaden.

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

• ESemlan84
    barnlängtanochpcos skrev 2020-05-29 18:37:43 följande:

Äntligen fick jag positivt utslag på ägglossningsstickorna! Är på cd 29 ...

För visst är det positivt??

Hoppas på att få in lite mys med sambon ikväll/morgon bitti då :)

Ser väldigt positivt ut!
  • ESemlan84
    mea08 skrev 2020-06-05 07:55:10 följande:

Oj oj oj, kunde inte bli tydligare va? ???? Tror fortfarande jag ser i syne. Ligger bredvid sambon i sängen och funderar på hur jag ska överraska honom. Detta är vår första gång någonsin som det plussat ens, vad gör man ens nu? Haha. Ska man skriva in sig någonstans?

Grattis! Har du passerat BIM? Det är inte jätte bråttom att kontakta BM men ring under nästa vecka så du får ett första möte inbokat. Beror ju lite på din ålder och om ni ska göra kub eller NiP test osv.
  • ESemlan84
    Loea skrev 2020-06-05 07:56:01 följande:

Tog ett rfsu testatidigt imorse, solklart negativt. Är bara på ÄL+10 så egentligen är det inte optimalt att testa men behöver veta till imorgon då det dels är babyshower för en vän och dels festligheter på kvällen. Ville förbereda mig på att det kunde bli negativt. Ska testa igen imorgon men tvivlar på att resultatet är annorlunda då. Fan vad man hatar det här. Försöker verkligen se det positivt. Att nu får jag ha iaf en sommarmånad med midsommar osv där man inte behöver tänka på vad man äter och dricker. Ska försöka maxa med roligheter nu tills nästa äl. Men bottenlöst besviken blir man oavsett.

Ja usch, det där negativa testet tar alltid som ett hugg i magen. Håller tummarna för dig imorgon!
  • ESemlan84
    mea08 skrev 2020-06-05 08:07:07 följande:

Oj oj oj, kunde inte bli tydligare va? ???? Tror fortfarande jag ser i syne. Ligger bredvid sambon i sängen och funderar på hur jag ska överraska honom. Detta är vår första gång någonsin som det plussat ens, vad gör man ens nu? Haha. Ska man skriva in sig någonstans?

Tack!! Jag har haft väldigt oregelbundna cykler så BIM är aldrig densamma, förra cykeln var 36 dagar (cykeln innan det var 26 dagar), idag är jag på cykel dag 38 så ja, man kan nog säga att den är passerad. Strecket visade sig direkt på stickan innan jag hade tagit upp den ur urinen.

Jag har inte ens koll på dessa tester du nämner, var kan jag läsa mer om det? Jag är 27.

Tex 1177 hemsida kan du läsa om både kub och NiP men med tanke på din låga ålder och vart i landet du bor är jag osäker på om du blir erbjuden detta.
  • ESemlan84

LH peek igår och ägglossning idag. Vi har kört varannan dag under veckan och idag är sambon borta så hoppas att det räckte med att vi fick till det igår. Nu är det långa väntan till BIM 21/6.

• ESemlan84
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-06 13:25:41 följande:

Efter en ofostrig graviditet som slutade v 10 i april och ett tidigt missfall v 5 i februari så fick vi nu positivt på bim -3! Hoppas på tredje gången gilt och att bebis vill stanna kvar den här gången :)

Åh grattis!
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-06 14:28:52 följande:

Men vad hände här!? Negativt rfsu test men cb's är fortfarande positivt idag...

Hur ska jag tolka det här nu då?

Hur såg strecken ut på cb testet när du tog ut det? Men tycker ändå RFSU testet är tydligt negativt.
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-06 16:06:35 följande:

Det var så gott som starkare än kontrollstrecket.

Och du tog testen vid samma tillfälle?
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-06 16:31:45 följande:

Japp, samma urin på eftermiddagen

Nä jag har ingen aning. Väldigt konstigt att du får så pass olika resultat. Har du tester så du kan testa vidare och se att det går ner på cb och fortsätter vara lågt på RFSU? Och fortsätt lägga in resultaten i premom för att se vad appen säger.
Svar på tråden Bim juni 2020