• Emi1993

Bim juni 2020

Jag hoppar in här också, så kul att se när det trillar in plus! Glad

Första barnet och denna månad var det även första försöket.

Hade ÄL troligtvis 10/6 (enligt NC) och testade med ett testa tidigt igår på midsommaraftonsmorgon (BIM-4 tror jag), tänkte att det skulle vara en sådan mysig sommaröverraskning om det visade positivt :) Men icke sa Nicke, inget streck där. 

Har ett gäng tester så funderar på att ta ett vanligt imorgonbitti och om inget visar då så väntar jag till BIM på tisdag 23/6. 

Någon annan som har BIM då och är supernervös? 

• Emi1993
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-20 21:12:46 följande:
    Hade ÄL 13/6 och BIM 27/6. Vi prickade in sex på äglossningsdagen, men vågar inte hoppas....har dock haft stickningar hela dagen idag som jag inte känt tidigare månader. Håller tummarna för ett plus hos dig!

Skönt att ni prickade ÄL! jag trodde vi skulle göra det också så noggrant som jag planerat, NC har funkat toppen hittills och vi hade sex närmsta dagarna runt ÄL enligt NC-kalendern, men sen så vipps bytte appen helt plötsligt ÄL dag till några dagar tidigare... men hoppas det tar sig ändå! 

Åh, det låter ju rätt rimligt att det kan vara ägget som fäster om du har stickningar Glad som jag läst åtminstone. Har också haft lite gravtecken men inte de vanliga och idag har det varit rätt tomt på sådana. Men man kan ju lätt inbilla sig och leta tecken nu under de här dagarna innan BIM också... 

Hoppas du får ett plus med! När tänkte du testa? 

• Emi1993
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-20 22:15:05 följande:
    Ja det är ju det där med att man inbillar sig, tror ju att jag är gravid varje månad trots att jag vet att vi inte ens haft sex så att det finns en chans, haha!

Har aldrig varit gravid så jag har ingen aning om vad jag letar efter heller...så svårt! Kommer satt vänta med att testa till BIM, jag har tagit så många test i onödan förut, och blivit besviken. Även när mensen varit typ 5 dagar sen så har mensen kommit som ett brev på posten bara någon minut efter jag testat. Suck.

Haha, ja det är väl en naturlig instinkt att känna så, så fort man bestämt sig för att försöka.

Och denna gången så stämde min instinkt trots att jag tvekade på den! Tog ett vanligt test imorse (BIM-2) och tyckte det såg ut som ett väääääldigt svagt streck så tog mitt clearblue veckotest efteråt för att se till att jag inte såg i syne- och det visade gravid 1-2 veckor!! Skrattande Plus

Satt och bölade och hulkade klockan 5 på morgonen på toaletten av lycka, tur i denna stund att mannen inte väcks av en jordbävning ens. 

Nu ska jag förbereda min överraskning åt honom, synd bara att butiker inte öppnar så här tidigt på söndagar haha. Vet inte hur jag ska kunna hålla mig tills han vaknar... jag spricker snart. 

Jag hoppas verkligen att dina stickningar är känning på graviditet, det hade varit roligt att glädjas åt ett plus tillsammans! hur länge har ni försökt? återkom gärna sen hur det gick vid din BIM Glad

• Emi1993
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-21 08:09:07 följande:
    Men wow! Stort grattis, så kul att få fixa överraskning!

Vi har inte sagt att vi aktivt ska försöka, utan vill ha en ganska avslappnad inställning till att det gärna får hända om det händer. Vi är 24 båda två så vi känner ingen stress om det skulle dröja. Men det är väldigt välkommet! Jag har längtat i minst 1 år... Vi har varit tillsammans i 8 år, och har varit utan skydd i 4 / 5 år. Och jag har väl tänkt att alla andra råkar ju bli gravida hit och dit....men näe. I 1 år har han inte dragit ur vilket han tidigare var extremt noga med, men det har ju inte blivit något hittills. Tror dock aldrig vi träffat ÄL förut så här precis. Försöker som sagt att inte känna någon stress, men jag hoppas så mycket.
    Tack så mycket! Han blev allt förvånad när han vaknade Glad

Jag förstår, skönt att ni båda känner så. Jag ställde in mig på att det skulle ta tid, så har varit noggrann med att försöka lära mig och se när min ägglossning sker för att ge oss så bra förutsättningar som möjligt. Har även tagit folsyra + järn i 6 månader innan vi började försöka samt rosenrot senaste månaden mellan mens och ÄL. 

Men om ni inte försökt under just ÄL så tycker jag inte att du ska stressa över att det inte råkar hända något, även fast jag vet att det är svårt. Du kanske inte behöver hålla stenkoll på när din ägglossning sker om ni vill köra med en avslappnad inställning, men försök hålla lite koll på ungefär vilka dagar som du är mest fertil så kanske du känner dig mindre stressad vid BIM Glad  skönt att ni prickade rätt denna gång iallafall, så håller jag alla tummar och tår för dig! 
  • Emi1993
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-26 14:15:34 följande:

Nej men gud, som jag skrev....bim imorn och det kändes som en evighet. Jag bestämde mig för att ta ett test bara för att släppa på förhoppningarna.

Och så???? Jag har aldrig testat positivt förut, snälla säg att detta är vad jag tror.

Grattis!! Och vilket starkt streck :D det lönade sig visst att träffa mitt i prick på ÄL
Svar på tråden Bim juni 2020