Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-21 08:09:07 följande:
Men wow! Stort grattis, så kul att få fixa överraskning!
Vi har inte sagt att vi aktivt ska försöka, utan vill ha en ganska avslappnad inställning till att det gärna får hända om det händer. Vi är 24 båda två så vi känner ingen stress om det skulle dröja. Men det är väldigt välkommet! Jag har längtat i minst 1 år... Vi har varit tillsammans i 8 år, och har varit utan skydd i 4 / 5 år. Och jag har väl tänkt att alla andra råkar ju bli gravida hit och dit....men näe. I 1 år har han inte dragit ur vilket han tidigare var extremt noga med, men det har ju inte blivit något hittills. Tror dock aldrig vi träffat ÄL förut så här precis. Försöker som sagt att inte känna någon stress, men jag hoppas så mycket.
Tack så mycket! Han blev allt förvånad när han vaknade
Jag förstår, skönt att ni båda känner så. Jag ställde in mig på att det skulle ta tid, så har varit noggrann med att försöka lära mig och se när min ägglossning sker för att ge oss så bra förutsättningar som möjligt. Har även tagit folsyra + järn i 6 månader innan vi började försöka samt rosenrot senaste månaden mellan mens och ÄL.
Men om ni inte försökt under just ÄL så tycker jag inte att du ska stressa över att det inte råkar hända något, även fast jag vet att det är svårt. Du kanske inte behöver hålla stenkoll på när din ägglossning sker om ni vill köra med en avslappnad inställning, men försök hålla lite koll på ungefär vilka dagar som du är mest fertil så kanske du känner dig mindre stressad vid BIM
skönt att ni prickade rätt denna gång iallafall, så håller jag alla tummar och tår för dig!