Bim juni 2020
Sjätte försöket för en nr 2, ägglossning idag. Nu börjar den eviga väntan på om det tog sig denna gång eller inte .. Har haft märkliga cykler sedan mensen kom igång och ofta bara 7-8 dagar mellan ägglossning och mens "/
Sjätte försöket för en nr 2, ägglossning idag. Nu börjar den eviga väntan på om det tog sig denna gång eller inte .. Har haft märkliga cykler sedan mensen kom igång och ofta bara 7-8 dagar mellan ägglossning och mens "/
Äl+4 idag .. Usch så långsamt dagarna går. Att man inte kunde få en liten hint direkt att man lyckats !
Grattis till er som fått plus !
Jag har mina senaste cykler haft en lutealfas på bara 8-9 dagar vilket gör mig lite nervös eftersom jag förståt att det är svårare att bli gravid då, är idag på äl+7-8 .. Så det lär väl visa sig till helgen om det blir något denna gång.
Någon som har erfarenhet av kort lutealfas ?
Har du något som förändrats som kan störa cykeln? Tex fått barn rätt nyligen? Ammar?
Det är svårare att bli gravid eftersom ägget knappt hunnit fästa, och tillräckligt med hormon inte hinner bildas innan det stöts ut av mensen. 10 dagar e ok, men färre än så är svårt. Har du inget som påverkar cykeln kan de va en god idé att kontakta gyn :)
Jag hade också kort lutealfas förra månaden. 7 dagar. Cykeln innan är jag tveksam till om jag ens ägglossade. Fick barn jan-19. Mensen åter april-20. Ammar fortfarande
Kanske är det bara så att kroppen fortfarande spökar iom graviditeten och amningen? För min del tror jag så är fallet. Och min tuttgalning känns långt ifrån redo att sluta...
Är idag på äl+5.
Min första mens vart med bara lite. 3 dagar och nästan så att jag klarade mig med trosskydd. Andra mensen kraftigare och 3e nu vart flood och 6-7 dagar.
Jag hoppas iaf på att min cykel sakta ska börja reda till sig självt. Fast vore bra om jag kunde amma mindre men tycker det är svårt att trappa ner när barnet inte vill det. Själv hade jag nog egentligen gärna slutat...
Äl+6 idag och appen säger mens på söndag... Hoppas ingen av mensarna kommer!
Igårkväll fick jag ett infall efter att ha börjat gråta pga dottern var söt och haft konstiga bröst ett par dagar.
Jag har aldrig testat innan bim tidigare, men nu har mina cykler varit lite konstiga.
På äl+ 9/10 fick jag det här !
Och imorse tog jag ett digitalt.
Grattis!
Det ger hopp för oss övriga med krånglande äl och korta lutealfaser efter graviditeter!