• Loea

Bim juni 2020

Hej allihopa!

Känner igen några namn sen jag var här sist. Plussade i januari. Vart gravid i 10 veckor. Såg ett levande foster på vaginalt UL v8, fick reda på i v10+3 att fostret dött tre dagar tidigare. Var ett MA och kroppen fattade aldrig att fostret dött så fick starta igång det två veckor senare på sjukhus. Kände mig sjukt besviken på min kropp som bara fortsatte växa som om allt var okej. Var en hemsk upplevelse och gråter fortfarande över det. Känns som att det enda som kan göra allt bra är att få bli gravid igen och att det leder till ett barn denna gången. Säger dock inte till andra förutom mina två allra närmsta vänner att vi vill försöka igen för orkar inte med pressen av att alla vet att vi inte väntar till senare.

Blödde i vad som kändes som en evighet efter att vi varit på sjukhuset men fick vanlig mens typ 5 veckor efter det. Nu mäter jag ÄL med stickor precis som senast då vi lyckades bli gravida. Vågar inte hoppas men önskar så klart att det ska funka lika lätt som senast då det gick så fort vi förstod när ÄL var. Har långa cykler på minst 5 veckor.

Fick utslag 25/6 vilket var tidigare än väntat och inte lika starkt och långvarigt utslag som förra gången. Men kommer fortsätta testa ett tag till men hoppas att det är den peaken som gäller. Isf är bim 9/6.

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• Loea
    Abrakadbra skrev 2020-05-28 13:23:51 följande:

Jag har BIM den 1/6. Vilket är ganska snart och känner inte av något överhuvudtaget. Jag brukar ha pms redan en hel vecka innan men nu är det bara 4 dagar kvar och känner inte av pms alls.

Är det någon annan som inte känt ett skit innan BMI men ändå plussat tidigare? :) vill ta ett test snart men är så rädd för stor besvikelse

Många gånger är det när man inte känner av något som det faktiskt gick vägen. Litar inte ett dugg på symptom då det lika gärna kan komma av 1000 andra anledningar. Enda sättet att veta är att testa. Låter lovande för dig iaf! :)
  • Loea
    Enkeli skrev 2020-05-28 15:30:52 följande:

Jag är på äl+6 och har molvärk som blir starkare hela tiden.. jag varit skengravid förut men aldrig haft molvärk. Detta känns som min tidigare graviditet. Espresso smakade skit igår, och ett glas vin som jag skullr ta smakade också illa- hällde bort. Jag har också superont i brösten. Vi försökte väldigt många gånger nu, hade sex 4 dagar i rad omkring äl.

Hur känner ni er? Någon som haft molvärk och inte varit gravid?

Ja när jag slutade med preventivmedel så hade jag olika symptom varje månad. Ett av dem var molvärk. Av vad jag läst är det för tidigt att känna något så tidigt så det är nästan bara att vänta och testa om fem dagar eller så. Håller tummarna för er! :)
  • Loea
    Jenzia skrev 2020-05-28 16:26:46 följande:

Åhh, känner verkligen för dig! Så himla tråkigt att du behövt gå igenom detta <3 Önskar verkligen att du snart är gravid igen! Var det din första graviditet?

Ja hoppas verkligen det. Nej, har varit gravid av misstag en gång för flera år sen. Hade varit utan preventivmedel i två veckor eller så och slarvade. Lite naivt tänkte man då att man måste ha lätt att bli gravid, vilket kanske fortfarande stämmer men så mycket svårare att pricka in ÄL.
  • Loea
    HanNa0315 skrev 2020-05-28 17:08:22 följande:

Är i samma sits som du, på många sätt! Jag fick också positivt test i måndags och ÄL troligtvis i tisdags, med BIM 9/6. Fick MA den 27 februari (v9-10) och gjorde kirurgisk abort. Cykeln efter kom igång ca 6 veckor efter och nu är vi igång med nya försök som bara måste lyckas för att jag ska orka gå vidare.

Usch vad tråkigt.. Var ni på ultraljud och fick beskedet? Hur kommer det sig att dom gjorde en kirurgisk och inte en medicinsk?

Kände en sån lättnad när först min mens kom och sen ägglossningen (förhoppningsvis då). Väntan var skitjobbig och det kändes som att man inte hade någon kontroll alls utan bara gick och väntade. Hade ni berättat för folk att ni var gravida?
  • Loea
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-28 20:08:55 följande:

De ser lite ut som för mig min första graviditet! Här är CB och testlagret i samma urin på äl+11. Får se kanske blir o köpa en CB iaf sen.

Så här såg det ut för min ÄL+11 i januari när jag var gravid. Översta är ett early men nedre är ett vanligt rfsu testa ofta. Var förvånad över att det var så tydligt. Vågar nästan inte testa så tidigt igen för skulle bli så besviken om det inte visade något.
  • Loea
    Leia123 skrev 2020-05-29 07:33:46 följande:

Negativt test på bim - 6 idag :(

Men så tidigt har ju ägget nyss fäst, skulle snarare vara märkligt om det visade nu. Spara pengarna och vänta några dagar och testa igen :)
  • Loea
    myownworstenemy skrev 2020-05-29 08:10:25 följande:

Jag tror tyvärr att vi lyckades missa ÄL precis den här gången. Hade sex 4-5 dagar innan och 1-1,5 dag efter, så chansen känns liten. Trots det så tycker jag mig känna av en massa symtom som påminner om när jag var gravid med min dotter. Jag känner mig helt utmattad (men det kan vara jobbet), drömmer konstiga drömmar, har ömma bröst (men det har jag ofta innan mens) och har känt av lite molvärk. Vi får se nästa vecka även om jag försöker tänka att det troligtvis inte är något. Det skulle inte vara första gången jag tror att jag är gravid.

Vad typisk. Mäter du äl med stickor? När är bim för dig? Om det är nära bim är det ju inte helt omöjligt att det är gravsymptom! Om det är sånt du vanligtvis inte brukar känna vid mens?
  • Loea
    Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:41:17 följande:

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag lite brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

Jag ser! Hoppas det syns på andra sorter också om du får tid att köpa ett! Grattis! :D

Att det inte synts tidigare är ju inte konstigt med tanke på att du bara är på ÄL+11 nu. Ofta pengar i sjön bara att testa innan dess :)
  • Loea
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-29 10:00:07 följande:

Att de kan vara så olika från test till test! Rfsu gillar jag inte över lag då dem visar så dåligt jämfört med andra test :O ja lite så jag kände idag fast hade "bara" graviditetskollens test hemma så försöker intala mig själv att de är för tidigt.

Ja dom säger väl att rfsu och clearblue är kända för spöksträck också så man ska väl inte lita på dom allra ljusaste sträcker. Vilken dag är du på nu? Investerat i nya test än? :)
Svar på tråden Bim juni 2020