• Undrandee

Nej nu ger jag upp testandet. Testade med morgonurin idag igen med Clearblue plus och ja, ni ser ju själva, det blir ingen bebis för min del

Lycka till ni andra och grattis till er som plussat.

• Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-24 19:56:06 följande:

Testade du inte med early? :(

Hade inget early kvar :(

men tror det är kört. jag fortsätter få positiva äl tester så jag måste ha problem med fertiliteten.

Grät ut en stund hos mannen nu ikväll. Det är så typiskt nu när vi båda längtar efter ett till barn och verkligen försöker :(

• Undrandee
    Aammi skrev 2020-06-24 21:39:28 följande:

Åhnej! Men stackars. Bra att du fick gråta hos din man ett tag. Och du som fick ett svagt streck häromdagen ...

Jag väntade mig mensen i början av månaden och den har fortfarande inte kommit än. Efter missfall i mars och efter väntande i april skulle ju maj / juni bli första försöket, och så verkar mensen ha hoppat över en cykel?! Jag hade en konstig förkyldning (Corona?) flera veckor under maj månad så jag undrar om det kan ha ställt till det för mig.

Håll ut, snart blir det våran tur!

Vi grät lite båda två om jag ska vara ärlig. Kändes skönt ändå att han har samma känslor som jag och att vi hade sett fram emot ett till barn efter dom här långa månaderna.

Förstår dig! Jag är på dag 41 i cykeln imorgon, fick mens dag 41 förra månaden men nu har jag inga tecken på mens...

Nu har jag tappat tålamodet och ska sätta mig på drop-in på gyn imorgon och kräva en undersökning om jag kan ha PCOS till exempel!
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-24 22:26:20 följande:

Hade jag varit du hade jag testat en sista gång på ett early-test innan jag gav upp hoppet denna cykel. Det förra syntes ju jätteväl och var blått! <3 Har du några tester kvar?

Har ett digitalt kvar som jag absolut inte vågar testa med, vet ju hur okänsliga dom är. Funderar på att köpa ett till early efter mitt gyn besök imorgon, beror på vad/om dom hittar bågot avvikande där. Om jag nu ens får en undersökning där...
  • Undrandee

Kul. Blev just nekad på drop-in på gyn på mitt sjukhus med hänvisning att ringa och boka tid då detta inte är akut, trots jag försökte tala om att jag ringt 2 ggr tidigare och dom nekat mig då med...

Ska man gå runt med den här oron och inte ha rätt till hjälp??! :(

• Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-25 22:52:52 följande:

Du kan ju söka en privat gynmottagning, brukar gå rätt fort och dom är hjälpsamma:)

Jo jag ska göra det imorgon och hoppas dom tar emot mig, är det enda privata gyn här i stan så :/
  • Undrandee
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-26 14:23:33 följande:

Åh jag vågar nästan inte tro att det är sant...ska ta ett digitalt imornbitti. Men visst är det ett ganska tydligt streck?

Klart det är tydligt, grattis!
  • Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-28 19:41:03 följande:

Att det är dags för dig att ta ett till test :D

Tror du? Kan dock inte testa på en vecka, då vi är borta på semester på landet.

Om ni bara utgår efter tempen, när hade ni gissat att jag kan ha haft äl?
  • Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-28 20:24:11 följande:

Ja eftersom du hade positivt med early och negativt med de andra tror ja fortfarande att de kan ha vart för tidigt bara, så ja tycker du ska ta ett för att se nu när de gått några dagar. Kommer säkert bli jobbigt ännu en gång om de e negativt men tänk om de faktiskt är positivt :)

Dock tog jag ett nytt early i torsdags som var negativt så det var nog bara ett spök. Inga tecken på vare sig graviditet eller mens. Cykeldag 45 idag. Är säker på ingen graviditet
  • Undrandee
    Anonym (MA v8) skrev 2020-06-28 20:14:18 följande:

Kanske cd32... Men svårt att säga? Märker inte den där appen ut ägglossning? Eller är det det som är det lila strecket?

Fertility friend har annars funkat klockrent för mig! Går att fylla i massor, så skapar den en analys utifrån det.

37,0 är din morgontemp?

Japp, det var morgontemp.
  • Undrandee
    Loea skrev 2020-07-04 17:46:01 följande:

Åh grattis! Vad kul att det gick vägen trots krånglet med ÄL-testen.

Tack, ja helt otroligt vad det krånglade, nu börjar nästa orosmoment!
  • Undrandee
    Loea skrev 2020-07-04 18:10:10 följande:

Ja visst är det så. Du hade också haft ett missfall va? Då vet man ju om att saker kan ändras snabbt och man oroar sig säkert halva graviditeten. Men någon gång kommer det gå hela vägen och du kan iaf bli gravid! :)

Det här är tredje gången gillt, så har haft 2 missfall tyvärr.

Men ska försöka njuta av att det äntligen gick! :)
  • Undrandee
    Jojjo87 skrev 2020-07-04 19:49:57 följande:

Åhhhh vad glad jag blev för din skull nu :) grattis <3

Åh, tack snälla fina du!! :D <3
  • Undrandee
    Fnattilur skrev 2020-07-05 11:16:44 följande:

Men ååh, stort grattis!! Är så himla glad att du äntligen fick ditt plus!

Tack, ni är så himla snälla allihopa! :D <3

Jag hoppas fler får plussa snart!!
Svar på tråden Bim juni 2020