• Frassex

Bim juni 2020

Anonym (MA v8) skrev 2020-05-11 20:21:15 följande:

Beklagar verkligen ditt missfall. Vilka vecka var du i?

När jag fick mitt missfall trodde jag precis som du att jag hade fått ägglossning, men det var som sagt bara hcg kvar. Hade positiva ÄL-test och gravtest i totalt nio veckor efter missfallet. Det är ju så segt när man bara längtar efter att komma igång igen,

Fick ägglossning ganska exakt två veckor efter att jag testade negativt. Så det var som att min gamla vanliga cykel hoppade igång igen när allt hcg gått ur kroppen. Så det är ju positivt i kråksången!

Hade också lite mensvärk, lätt sådan i en månad efter. Min gynekolog sa att det var livmodern som drog sig samman för att gå tillbaka i ursprunglig storlek igen. Så jag tror inte att det är någon fara :)

Men om du oroar dig så ska du ju såklart ringa 1177! De kan nog ge dig bra råd.

Lycka till med nästa plus och ta hand om dig nu!

Tack för svar! Nu känns det lite tryggare att höra att andra upplevt mensvärk trots att de inte blöder. Mitt missfall var väldigt tidigt i v 5 och gravtesten var svaga och ökade aldrig så jag förstod att det inte skulle gå vägen. Det känns ju som du säger att hcg ska gå ur kroppen helt och att äl kommer därefter, så har det varit för mig tidigare missfall. Vart så paff bara över flytningarna, värken och äl testet. Men tänkte att jag ska börja temp igen och sen börja med äl tester på den cd jag gjort tidigare och se om den kommer som vanligt eller bli försenad.
  • Frassex
    melin90 skrev 2020-05-12 22:04:10 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall Jag undrar samma, om man kan få ägglossning med hcg kvar i kroppen? Fick ett MA som började smått med ljusbruna flytningar och tog sista kuren cytotec 21/4, i vecka 12+2. Graviditeten hade avstannat i vecka 6-7. Testade negativt på gravtestet jag fick av gyn, som inte är lika känsligt som de man köper själv, men testar fortfarande svagt positivt när jag tar tester hemma. Enligt NC ska jag ha mens på söndag, och jag hoppas innerligt att det stämmer. Vill hoppas på ett plus i juni. Kommer kräva vul i vecka 7 och 9 nästa gång. Vill inte behöva gå två månader efter att graviditeten avstannat och fortfarande tro att man är gravid..

Hej! Jag hade samma fundering som dig gällande hcg och äl då jag fortf fick übervagt pluss men samtidigt äl symtom (smärta och vattniga flytningar), detta var dock väldigt tidigt i cykeln (cd 6). Har dock tempat mig nu i 2 dagar och har inte haft äl än. Googlat runt massor och om jag fattat rätt måste hcg ner nästan till 0 eller iallafall osynligt för gravstickan innan cykeln börjar om, då kan man börja räkna att ägglossning kan komma som på tidigare cd. Så det kan ju vara så att du inte haft äl än efter ditt missfall pga hcg och då får du ju inte mensen på sönd heller som tänkt.

Däremot hade jag en konstig cykel i nov efter missfall. Blödde fram till cd 10, cd 16 hade jag 50 i hcg och cd 22 fick jag mens. Så vet inte om jag hade äl däremellan eller om kroppen satte igång en blödning igen för att rensa ur men jag tror det senare alternativet. Nu är jag på cd 8 och får lite trådiga äl flytningar så ska bli intressant att se om jag får äl som vanligt på cd 13 eller om den blir sen pga missfallet.
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-13 19:27:06 följande:

Hej tjejer!

Hade supersvagt plus i lör/sön på gravtest. Och har inte längre blödningar eller något. Men har testat på skoj med äl tester tre dagar. Och ser ut som följande bild.

Är det möjligt att ägglossning är på inkommande snart redan? Fick missfall 6/5 så för en vecka sedan och slutade blöda i måndags egentligen.

För det ser ju ut att vara en äl ökning på testerna?

Vad tror ni? :)

Ser ju verkligen ut så, är den inte positiv? För mig händer samma konstigt nog, började också blöda 6/5. Idag är testet positivt, äggvite flytningar och tappen öppen. Tempen har sjunkit två dagar i rad vilken den brukar för mig innan äl. Så allt tyder på äl imorrn eller dagen därefter. Ska fortsätta tempa och se om ägget släpper här i dagarna. Känns märkligt med så tidig äl, dessutom tidigare än vad jag brukar ha, jag var bombsäker på att den skulle bli sen pga missfallet!
  • Frassex
    Scrootie skrev 2020-05-14 16:03:57 följande:

Hej förlåt att jag frågar, men visst upptäckte du ditt nr genom att stickorna blev svagare? Hur lång tid därefter började du blöda? Jag trodde jag började blöda i morse men det var bara minimalt och slutade direkt efter. Men stickorna är blanka igen

Jag märkte det genom att stickorna aldrig blev starkare, de var svaga hela tiden, ökade knappt i styrka mer än litegrann. Plussade äl +10 och började blöda äl +15, så väldigt väldigt tidigt mf, brukar ha 9-10 dagars lutealfas Så kanske mer räknas som kemisk grav?

Hoppas blödning kommer igång för dig snart, man vill ju bara börja om så fort det går när man vet att det ändå inte går vägen. Jag testade bara med clearblue på slutet och fick extremt svagt pluss senast nu i måndags men de billiga stickorna syntes inget. Kanske är så för dig med att det ändå finns lite hcg kvar innan kroppen förstår och börjar blöda?
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-14 19:11:31 följande:

Så skumt ju?!

Fick något svagare test idag? Kan ägglossning vara på g redan? Hur går det för dig?

Ja verkligen, är bara på dag 9, brukar få äl dag 13 och fåtal tillfällen dag 14-15. Så här såg mitt ut ikväll, starkare än kontrollstrecket. Fortfarande äggvite/vattniga flytningar, molar lite, öppen tapp och tempen var låg imorse. Så antar att äl kommer imorgon om inte ikväll/inatt. Ska bli intressant att se vad tempen visar imorgon och lörd. Hur ser dina test ut idag?

• Frassex
    Scrootie skrev 2020-05-14 19:44:57 följande:

Okej tack för ditt svar. Det låter ganska likt mitt då, plussade också på +10 och sen ökade det i ett par dagar för att sen bli i princip helt negativt på +13. Ja som sagt eftersom man vet att det är kört vill jag bara få det ur världen så att vi kan gå vidare med nästa försök. Vet ju inte hur det kommer upplevas heller så ser ju hellre att det drar igång i helgen än i veckan på jobbet.

Håller tummarna att det drar igång!
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-14 19:54:23 följande:

OJ det såg ju verkligen positivt ut!!

Hoppas på tidig ägglossning då ju =)

Jag är också på dag 9 idag och mitt äl test idag var liknande det igår, kanske liiiite svagare.

Tycker ju inte detta borde vara rester från missfallet eftersom det började svagt och blir sedan starkare?

Tycker de ser snarlika ut och borde ju inte bero på hcg som du säger, de ökar ju i styrka. Tar du bara en gång om dagen? Jag har alltid tagit morgon och kväll, får alltid positivt på kvällarna nämligen.

Idag gick tempen upp! Så äl var igårkväll eller inatt! Vet inte om det spelar nån roll att äl kommer så tidigt men inbillar mig att slemhinnan inte får tillräckligt tid för att byggas upp för att ta emot ägget. Men det återstår att se... 10 dagar olidlig väntan!!
  • Frassex
    H0nd3ndär skrev 2020-05-14 20:45:10 följande:

Cd7 idag och äntligen är mensen över för denna gång.

Hur tidigt brukar ni andra börja med äl-tester?

Jag brukar få äl dag 13 ibland 14-15 och börjar testa dag 9-10 men försöker hålla utkik på flytningarna. Denna cykel var märklig, fick fertila flytningar tidigt så började testa tidigt och fick äl igårkväll/inatt på dag 9.
  • Frassex
    Majja92 skrev 2020-05-15 12:05:22 följande:

Måste fråga!

Ni som är vana tempare! När stiger temperaturen efter ägglossning?

Känner mig väldigt säker på att det har släppt om jag utgår från testerna och mina symptom, men temperaturen är ungefär densamma ????

Den stiger dagen efter ägget släppt. Bifogar min graf från okt förra året och nuvarande där tempen steg idag så äl var igårkväll/inatt. Jag får ganska tydlig tempökning. Jag skulle fortsätta mysa tills tydlig tempstegring!

• Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-15 21:09:20 följande:

Har bara tagit en gång nu. Tog två idag. En vid 17 och en 20.00 och såååå stor skillnad. Undrar om jag missat stegringen?

Fortsätter testa ifall detta inte var den ?riktiga? stegringen .

Värt att sexa loss ikväll också? Körde i onsdags också.

Jag håller tummarna att det ger ett plus!! Hoppas det var ägglossning för dig =) ja väntan är värst!!

Ja titta! Ser ju verkligen att stegringen minskat till kvällen, kanske missade stegringen då, du får uppdatera om du tagit fler test. Har ni myst både onsd och igår så har ni ju definitivt prickat in iallafall! Håller tummarna för pluss!

Jag funderar på om jag kanske haft dubbel äl eftersom tempen stigit igår på morgonen men sen fick jag extrema äl smärtor igårkväll från hö sida. På torsdagkvällen kände jag mer molvärk/mensvärk som jag brukat få på senaste tiden vid äl.
Svar på tråden Bim juni 2020