• acge

Bim juni 2020

Enkeli skrev 2020-05-31 17:55:39 följande:

Kul! Jag har samma BIM typ..6/6 och fick också bra med myset runt äl.. har ni några symtom? Jag har galet svullen mage bara typ

Mina bröst börjar ömma igår och har blivit alltmer ömma idag. Så var de förra månaden jag var gravid ( men fick tidigt mf en vecka efter bim). Känner mig också svullen. Så lite hoppfull här. Kommer dock inte testa mig förrän tidigast på BIM. :)
  • acge
    Scrootie skrev 2020-06-01 20:30:07 följande:

Vet att det är några fler här i tråden som haft tidiga missfall, flera av er även nyligen. Får jag fråga hur lång tid det tog för er att få ägglossning igen?

Är nu på CD 18 efter mitt mf i maj, och har inte en tillstymmelse till äl-tecken eller någon form av utslag på äl-stickor. I vanliga fall börjar jag få äl-smärta omkring en vecka innan och ändringar i sekretet några dagar innan, tydlig och långsam stegring på stickor då testen alltid är positiva två dagar i rad för att sedan sjunka. Tempar även och ligger extremt låg denna månaden i basaltemp, snittar runt 36,2 och brukar snitta 36,5. Känner mig så besviken och uppgiven på kroppen just nu.

Jag hade också missfall, i början av maj (v4+5). Blödde ca 5 dagar och började testa nästan omgående efter att jag slutat blöda för att få koll på ÄL. Testade positivt med en rejäl peak CD15 och fick ägglossningen på CD16. Tror den brukar komma lite tidigare vanligtvis, men min kropp verkar ha plockat upp cykeln på en gång igen. Håller tummarna för att du ser din ÄL ökning snart. Har sett när jag gjorde egna efterforskningar att ÄL kan bli förskjuten så mycket som till CD20-21 efter tidigt MF. Håll ut och fortsätt testa, den kommer nog när som ska du se!
  • acge
    Scrootie skrev 2020-06-01 22:33:30 följande:
    Okej tack för svar, hur går det för dig nu?
    Inväntar BIM som är 6-7/6. Hoppas på att kunna plussa då :) 
  • acge

ÄL10+ idag och det kliar i fingrarna att testa tidigt. Ska försöka hålla mig åtminstone till BIM. Igår började jag må smått illa till och från under dagen, känts likadant idag. Nu på förmiddagen började lätt molvärk, den har också vart till och från sedan dess. Brösten har ömmat sedan ÄL 6+.

Känns som att symtomen bådar gott men vill samtidigt inte hoppas för mycket. Rätt som det är kanske mensen kommer istället :/

• acge
    Jenzia skrev 2020-06-03 15:22:18 följande:
    Låter lovande! Jag är på ÄL+11, men utan några symptom Ja förutom ordinarie symptom innan mens då med lite större och spända bröst. Ska ta ett testa tidigt imorgon så får vi se om det ändå blivit något denna månaden Ser fram emot att höra hur det gått för dig!
    Man måste ju verkligen inte ha symtom för att plussa, har jag förstått det som.
    Spännande! Håller tummarna för dig att du får plussa imorgon då. Jag testar tidigast på söndag om inte mensen kommit innan dess :)
  • acge
    Loea skrev 2020-06-03 15:23:55 följande:
    Haha förstår vad du menar! Nu börjar den jobbiga perioden när det egentligen bara handlar om hur man är lagd. Jag vill inte heller testa för tidigt men många börjar ju redan ÄL+7. Är på ÄL+8 nu och det känns ju iaf som att man är över den första sega veckan.

Det låter ju som att du har många lovande symptom! :) är det sånt du inte brukar känna i vanliga fall?

Har också börjat känna av ett lätt illamående och har en ilande känsla vid livmodern och ljumskarna till och från. Men inga ömma bröst än för min del vilket är lite nedstående då jag hade det förra graviditeten, dock kommer jag inte riktigt ihåg när jag fick det heller.
    Haha ja dessa sista dagar innan BIM är så jobbiga. Hjärnan går på högvarv och analyserar trots att man försöker att tänka på annat.

Nää inte direkt symtom som jag brukar ha. I vanliga fall har jag sällan ont i brösten veckan innan mens. Molvärken brukar komma en halv dag innan själva mensen.

Graviditeter verkar ju kunna se olika ut från gång till gång, så att brösten inte ömmar behöver ju inte betyda någonting. Denna gång kanske du inte upplever det eller så kommer det senare (:.

• acge
    Loea skrev 2020-06-03 21:38:08 följande:

Ja visst kan det vara så. Man pendlar säkert 20 gånger om dagen mellan total övertygelse om att jag är gravid och inte gravid. Vill bara att tiden ska gå nu!

Delar helt och hållet den upplevelsen ???? växlar också fram och tillbaka hela tiden.
  • acge
    soff92 skrev 2020-06-04 06:50:47 följande:

Hej alla, hoppar in här. Har läst hela tråden senaste dagarna pga kan ej tänka på något annat just nu. =) Har BIM på mån 7/6.  Så ÄL+11 idag. Första försöket (har dock varit oplanerat gravid en gång för 1,5 år sedan men pga olika anledningar valde vi att göra abort... :( ) Så vet ju att jag kan bli gravid!! Men nu när detta är det enda man vill oroar man sig såklart att det inte ska funka.

Är 28 år och bor ihop i en pytte tvåa på 40 kvm m min sambo. Tänker o hoppas på plus exakt hela tiden, och tiden går bara så sjukt långsamt!!! Och går detta vägen så måste vi verkligen flytta haha.

Tror jag väntar med att testa till på mån morgon =)

Hej! Välkommen till tråden. Du och jag är alltså på samma ÄL+ idag, 11. Jag var så väldigt nära att ta ett clearblue early alldeles nyss. Tyckte att brösten minskat i ömhet och börjar såklart noja över att det är negativt. Lyckades hålla mig iaf och ska försöka fortsätta vänta till åtminstone söndag. :)

Har du haft några symtom? :)
  • acge
    Madame98 skrev 2020-06-04 15:40:18 följande:

Någon här som fått negativt ägglossningstest någon gång för att sedan några timmar efter vara helt positivt? Kan det bli så?

Blir så förvirrad för har tagit tester i flera dagar och de är jättenegativa, det svagaste man kan få. Tog ett idag vid kl 08, samma sak där. Tog dock nyss ett till test och det var helt positivt. Alltså lika starka streck? Borde inte LH-ökningen ske lite långsammare för att det ska vara normalt eller kan man få full LH-ökning på bara några timmar? Kanske är något fel på testet, ska ta ett till på kvällen men ville kolla här ifall det hänt någon annan.

Måste inte vara så att de ökar successivt, ibland kommer stegringen jättefort. Finns två olika ?typer? av stegring. :)
  • acge
    soff92 skrev 2020-06-04 20:42:15 följande:
    Jag har ett vanligt digitalt clearblue hemma också men tänkte försöka hålla mig. Vet inte om det skulle kunna visa typ 1-2 veckor om man skulle ta nu?
    Insåg precis att den 7e juni är ju på söndag(!!) så en dags mindre väntan! Dock ska vi vara borta hos sambons föräldrar hela helgen så vet inte om jag är så peppad på att testa medan vi är där? Känns som man vill kunna leva ut ev. reaktion (oavsett om den är positiv el. negativ..)

Jo jag har mkt ömma bröst just nu och haft i några dgr. Brukar dock alltid ha det mellan äl och mens så känns ju inte direkt säkert. Upplever mer känningar i nedre delen av magen, små stick eller hugg och lite värk som kan komma nu o då. Men vet inte om jag bara är väldigt mkt mer uppmärksam nu än tidigare. Känner mig också väldigt trött, men det brukar jag iofs vara den här tiden på året i vanliga fall också då vi har väldigt mkt på jobbet. Inte lätt att veta.......är så NYFIKEN.Cool
    Ja 1-2 veckor borde väl stämma om man testar nu. Jag hade nog väntat med att testa tills ni är själva, för som du säger, man vill ju få känna det man känner fullt ut oavsett utan svärföräldrarnas blickar på sig ;b

Får se om jag tar testet på söndagen eller måndagen. Har liknande symtom som du, molvärk sedan igår fm som kommer och går. Brösten ömmar desto mer nu på kvällen. Duktiga vi är som håller ut, ÄL+12 imorgon!Glad
  • acge
    mea08 skrev 2020-06-06 15:05:33 följande:
    Ville bara uppdatera, vi gick och fikade på stan och jag lyckades smyga in på Akademibokhandeln och köpa en bok som det stod "världens bästa pappa!" på. Eftersom det var fars dag i Danmark igår och jag är dansk så vi får ett halvdant barn så utnyttjade jag det lite :D lyckades även spela in reaktionen och han blev sååå glad! Första gången jag sett tårar i hans ögon :')
    Åh vad kul! Stort grattis till er :D
  • acge
    soff92 skrev 2020-06-07 08:15:48 följande:

Igårkväll på BIM -1 kom mensen :( Var ju första försöket så försöker inte stressa upp mig men fan också!! Trodde verkligen att det skulle funka. Och så jävla ironiskt att jag blivit gravid en gång tidigare ofrivilligt då vi råkade ligga EN gång på en röd dag .. och nu när man ändå legat i så fäster det såklart inte. Aja - ny månad ny möjlighet.. Gråter

Har du några stickor att testa med? Hade jag vart du hade jag tagit ett graviditetstest iaf typ imorgon eller så. Eftersom att man kan få en mensliknande blödning kring mensen och ändå vara gravid. Litet hopp men värt att testa.
  • acge
    Trio2021 skrev 2020-06-07 18:57:11 följande:

Många har haft Bim och många börjar närma sig, hur mår ni? Har ni några symptom eller vad känner ni? :D när ska ni testa?

Jag har BIM idag, 7/6 och mensen har inte kommit. Mina bröst är jätteömma och jag har haft molande värk (likt mensvärk) till och från hela dagen. Förberett mig på mensen hela dagen men den verkar inte vilja dyka upp.

Har inte bestämt mig för när jag ska testa än. Kanske gör jag det imorgon, men helst vill jag hålla mig till iaf på tisdag. :)  Om inte mensen kommer förstås!
  • acge
    Trio2021 skrev 2020-06-07 22:05:07 följande:
    Men oj vad spännande! Wow att du ändå kan hålla dig från att testa :D jag håller tummarna för att du plussar!
    Haha, ja du, det är inte lätt att hålla sig. Jag var på väg att testa nyss, men lyckades på något vis hålla mig. Blir test imorgon på morgonen :) tack snälla! När har du BIM? och har du några symtom? (:
  • acge

Bestämde mig för att testa imorse, BIM+2. Kunde inte bli mer tydligt!?? CB early detection visade innan uppsägningstiden ens hunnit gå ut.

• acge

Tack så jättemycket för alla gratulationer. Känns helt overkligt :D. Nu kommer nästa nervösa och jobbiga del - att vänta ut de återstående 8v av trimester 1 :O. Hänger dock kvar i den här tråden juni ut för vill ju vara med när ni andra får era pluss!

Svar på tråden Bim juni 2020