• ESemlan84

Bim juni 2020

Undrandee skrev 2020-06-09 13:59:57 följande:

5e dagen med positiva äl test...

hur är det ens möjligt?!

Är det cb eller stickorna som ger dig positivt?
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-09 14:15:08 följande:

Jag är rätt säker på båda. Glad gubbe på cb och enligt appen Premom fick jag "high" när jag la in bilden där.

Gjorde en snabb googling och det jag läste var att vanligaste anledningen till dubbla stegringar är att första äl misslyckades och kroppen försöker igen. Har inte du haft liknande problem tidigare månader?

Det kanske blir lite kostsamt men nästa cykel tycker jag du testar minst en gång om dagen från mensens slut till nästa mens för att kolla hela din cykel. Och ta testerna på ungefär samma tidpunkt. Och ta med sticka, inte cb. Men jag hoppas att du får plus den här månaden så du slipper detta knas.

Vet inte vart du bor i landet med kanske ta kontakt med gyn eller liknande för att kolla hormon nivåerna i kroppen eller hör vad de tror om det här.
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-09 15:11:03 följande:

Ja jag ringde gyn på mitt sjukhus för nån månad sedan och vart så oproffsigt bemött. Hon skaka på huvet åt min oro över bland annat kort lutealfas och tydligen har alla kvinnor 14 dagar mellan äl och mens, men tiden mellan mens och äl kan variera, plus att hon kunde lova jag blir gravid i sommar/lagom till hösten då jag ju fått 2 missfall så någon undersökning behöver jag då verkligen inte...

ska ringa en privat gyn här i stan imorgon, för såhär vill jag inte ha det. Känner mig annorlunda och konstig jämfört med andra kvinnor här som har normala äl och blir gravida :(

Du ska inte känna dig annorlunda. Kanske är vanligare än man tror bara det att de flesta slutar testa när de fått en stegring. Själv brukar jag nöja mig med att få ett lägre värde på en sticka efter stegring för att testa eller fast gubbe på cb för att sluta testa.

Men om du känner att du vill få detta utrett ska du ju självklart kontakta vården.
  • ESemlan84
    Anga skrev 2020-06-10 14:11:56 följande:

Jag är på BIM-11 och det känns som den längsta väntan som finns. Någon annan som har länge kvar tills ett test blir aktuellt? Hur tidigt kan man börja testa utan att slösa hur många som helst hehe. Hur tidigt kan man få utslag? 

Jag är också runt bim-11. Jag funderar på att börja testa på att börja testa på tisdag, äl+10 då. Brukar testa än+12 och fått korrekta positiva/negativa test då. Men nu kliar det i fingrarna så jag kommer nog testa tidigare den här månaden.
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-13 18:58:38 följande:

Alltså, om jag har så mycket LH hormoner i blodet men att ägget inte släpper, borde inte Rfsu's tester också visa positivt då?

Jag fortsätter att få positivt på cb's ältester även idag, dag 8 idag

Hur pass starka/svaga blir RFSU testerna?
  • ESemlan84
    milor skrev 2020-06-13 21:36:58 följande:

Dricker ni mellan äl och BIM? Kommer vara på äl+8 på midsommar, vet inte hur man ska tänka så vore intressant att höra hur ni resonerar

Jag njuter av något glas vin innan BIM. Med sonen (8år) visste jag inte ens att jag var gravid förens i vecka 8 typ och hade hunnit dricka en del innan jag upptäckte graviditeten.
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-13 21:41:12 följande:

Såhär ungefär varje gång

Det är ju i gränslandet. Inte svagt eller starkt. Läste du infon i den där länken någon gav dig här om dagen? Tyckte det var bra info i den. Tyckte det verkade passa in på dig, sista upplägget om hur en ägglossning kan ske tror jag det var.
  • ESemlan84

Äl+10 idag och testade med testlagrets vanliga gravidtest, super negativt. Tänker testa några dagar till :)

• ESemlan84
    Anonym (Längtarefterfamilhj) skrev 2020-06-16 09:53:27 följande:

Har BIM idag, ingen mens än i sikte! ????

Spännande, när ska du testa?
  • ESemlan84
    Anga skrev 2020-06-16 11:23:42 följande:

Hur räknar man ÄL+ dagar? Räknar man från positivt ÄL test eller dagen/2 dagar efter? Jag vet ju inte exakt när ägget släppt.. Jag hade positivt ÄL test söndag morgon 7/6 med ÄL värk senare på kvällen. Räknar jag då från den dagen? Är jag på Äl+9 då? 

Enligt min app är det som följande: exempel torsdag äl peak på tester, fredags är det då ägglossning, lördag blir äl+1.
  • ESemlan84
    mzl93 skrev 2020-06-16 11:44:43 följande:

Nu har jag inte varit här på FL på hela månaden för jag tror att det stressade mig för mycket men nu är mensen två dagar sen och igår tog jag ett test. Såg ingenting och på grund av mitt dåliga tålamod kastade jag det därför i soptunnan. Flera timmar senare kollade jag på det igen och det var ett streck där (som nu har bleknat lite sedan igår) se inzoomad bild. Tog ett till test nu på morgonen och fick den andra bilden som resultat. Vad betyder det? Spökstreck? Har aldrig haft det innan så jag vet inte hur spökstreck ser ut.

Jag har heller aldrig haft spökstreck men jag har förstått det som att de är mer gråa streck och inte rosa/röda. Jag ser inte riktigt på bilden vilken färg strecket har. Men det känns ju positivt. Du får ta ett nytt imorgon!
  • ESemlan84
    123fjäril skrev 2020-06-18 06:20:16 följande:

Detta kan väl inte vara bara jag som ser i syne?

Det är ett streck! :)
  • ESemlan84
    Elina22 skrev 2020-06-18 06:08:16 följande:

Tog precis ett testa tidigt babyplan test, är på äl 9/10. Vad tror ni? Efter alla dessa test ja tagit på sistone har jag blivit blind känns det som..

Jag ser ett streck, ingen tvekan!
  • ESemlan84

Äl+13 och inget plus. Väntar in mensen och håller tummarna för juli månad. Grattis till er som fått plus och hoppas för er som fortfarande inväntar BIM.

Svar på tråden Bim juni 2020