Inlägg från: Anonym (Barnlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnlängtan)

Bim juni 2020

Är på äl 6/7 idag och fick jättelite rosa flytning. Fick även väldigt ont långt nere, kändes verkligen som att ägget fäste. Har även mått illa till å från senaste dagarna. Har sån känsla att jag kmr va gravid denna månaden, å kan inte vänta tills dagarna går så man kan börja testa. Är dock inte glad att jag har denna känsla för jag kmr bli så besviken å ledsen om det visar sig att jag inte är gravid:(

Hur går det för er andra som är ungefär lika långt som jag?

• Anonym (Barnlängtan)
    milor skrev 2020-06-16 22:29:37 följande:

Det lät ju hoppfullt!!

Jag är på äl+5, pendlar verkligen mellan att känna hopp och hopplöshet. Har mentalt gått in i att jag kommer få mens för att inte bli besviken. Längtar tills om en vecka!

Den här väntan är så jobbig, känns som att dagarna står stilla.

När ska du testa?
  • Anonym (Barnlängtan)
    milor skrev 2020-06-16 23:18:41 följande:

Funderar på att testa fredag bara för att försäkra mig om att jag inte ser nåt (ska på midsommarfest på kvällen), men därefter har jag lovat min sambo att hålla mig tills dagen innan BIM vilket blir på tisdag. Jag tempar varje morgon och tempen går ALLTID ner dagen innan mens.

Du då?

Okej, jag funderar också på att ta ett test på fredag och sen vänta till bim(om jag kan hålla mig hehe)

Är det ert första barn?
  • Anonym (Barnlängtan)
    milor skrev 2020-06-17 09:13:55 följande:

Ja det är första :) för er då?

Första för oss med:) har ni försökt länge?
  • Anonym (Barnlängtan)
    milor skrev 2020-06-17 15:05:35 följande:

Vi har försökt sen januari men min mens är inte regelbunden än efter p-piller-stopp, så vi har egentligen bara prickat in det två gånger. Hur länge har ni försökt?

Vi har försökt sen november, men vissa månader har det inte varit helhjärtat där vi prickat in äl osv.

Man kan ändå inte låta bli att oroa sig över att det inte ska funka, när det inte gått några månader:(
  • Anonym (Barnlängtan)
    ElkaSJ skrev 2020-06-17 20:29:43 följande:

Missat att du svarat mig! Hur har de gått? Jag vågar inte ta.. har pevaryl & flucozanol men vill inte ta uti fall... sååå jobbigt!

Jag har oxo flucozanol med. Tog faktiskt pevaryl igår och flucozanol idag då mina flytningar blivit ännu värre. Kan inte hitta att man inte får ta det när man försöker bli gravid. Jag har bim nästa torsdag och tänker att ägget förhoppningsvis fäst nu så då borde det inte påverka.
  • Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (Majisen) skrev 2020-06-18 15:05:38 följande:

Tog nu o är på äl 9. Vad tror ni? Spök?

Det är positivt! GRATTIS<3

Är det ett testa tidigt eller vanligt
  • Anonym (Barnlängtan)
    Elina22 skrev 2020-06-18 16:18:51 följande:

Det är ett testa tidigt :) tack!

Vilket datum har du bim?:)

Jag har nämligen ett testa tidigt hemma men har bim 25/6 , vill testa snaart hehe
  • Anonym (Barnlängtan)

Är på äl+9 idag. Tog ett test nu på morgonen, inget testa tidigt. Fick detta. Spökstreck va? Känns som att det e alldelles för långt ner för att vara ett riktigt streck:(
  • Anonym (Barnlängtan)
    Jagerika skrev 2020-06-19 11:36:28 följande:

Det som du pekar på är inte nånting man ska kolla på, det är uppsugningsdelen du ser!

Tack för svar, det var det jag också misstänkte:(
  • Anonym (Barnlängtan)
    milor skrev 2020-06-19 12:12:52 följande:

Tog också ett imorse och det var negativt :/ men än är det ju tidigt för oss! Nu ska jag hålla mig till tisdag/onsdag.

Åh hoppas att det bara e för tidigt och att vi får ett plus!

Jag har ett testa tidigt hemma så försöker hålla mig till sön/mån och ta det då.
  • Anonym (Barnlängtan)
    sbina86 skrev 2020-06-21 08:39:09 följande:

Bim-6 å tog ett testa tidigt grav test. Var neg.. Vill så gärna vara gravid. Prickade in äl perfekt men ska ta ett nytt test på onsdag. Då är det bim-3. Hoppas att det kan visa väldigt svagt då :)

Jag tog oxo ett testa tidigt imorse, det var så toknegativt. Har bim på torsdag och känns som att det e kört denna månaden med:(
  • Anonym (Barnlängtan)

Då var j***a mensen här!! Denna månaden hade vi verkligen prickat in äl tyckte vi och jag kände alla möjliga symptom men blev inget:( Börjar bli så tröttt på det här. Vi har försökt i 7 MÅNADER!! Vet att många kämpar mycket längre och jag har respekt för det, men det är sjukt jobbigt att månad efter månad få negativt resultat. Tycker det e rätt länge och behöva vänta ett år innan man kan söka hjälp:(

Men men nu ska jag deppa lite och gå över till ännu en tråd här på fm. Stort grattis till alla er som plussat<3

Svar på tråden Bim juni 2020