• Magda11

Bim juni 2020

Undrandee skrev 2020-06-04 22:28:23 följande:

Ja jag hoppas på det! Hoppas få till lite mys då, vi har lyckats få till varannan dag hittills sen i lördags otroligt nog :)

Åh, så bra! Håller tummarna för att det är eran tur denna månad :)
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-04 23:12:28 följande:

Tack! :) Jag känner mig väldigt ödmjuk men det är nog rätt vanligt när månaderna bara går hittills utan plus

Japp. Känner igen det där...
  • Magda11

[quote=80453713][quote-nick]Undrandee skrev 2020-06-08 12:21:22 följande:[/quote-nick][/quote]

Skulle rekommendera att ta testerna samma tid varje dag! Enligt dina tester verkar du ju visa högst vid 17.30. Så om jag skulle gå efter dina tester skulle jag gissa på att du hade ÄL CD22 eftersom du hade högt på eftermiddagen på CD21 och att det sänkts på eftermiddagen CD23.

• Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-08 13:01:33 följande:

Skulle rekommendera att ta testerna samma tid varje dag! Enligt dina tester verkar du ju visa högst vid 17.30. Så om jag skulle gå efter dina tester skulle jag gissa på att du hade ÄL CD22 eftersom du hade högt på eftermiddagen på CD21 och att det sänkts på eftermiddagen CD23.

Jo det känns som om äl var under lördagen när man tittar på testerna. Men tror du sex under söndags kvällen har varit försent?[/quote]

Ägget kan väl leva upp till 24h, så beroende på när de släppte kan det ju ha räckt! När hade ni sex innan lördagen? :) Spermierna kan ju leva i upp till fem dagar.

Såg även att en ovanför tycker du ska ta testerna på morgonen, men eftersom du visat starkast utslag på eftermiddagen hade jag tagit testerna då om jag var du. Jag får också alltid högst utslag på eftermiddagen och tar alltid testerna då :) Om man hittat när på dagen man får starkast så blir det ju väldigt förvirrande om man ska mixa in tester från en tidpunkt på dagen då man kanske inte visar lika starkt.

På RFSUs tester står det ju att man ska ta mellan kl 10-20 och har man då hittat vilken tidpunkt under det tidspannet som visar starkast är det ju bra att hålla sig till den tiden :)
  • Magda11

Är så förvirrad...

Har tidigare två cyklarna (fick missfall cykeln innan det) haft korta cyklar på 22 och 24 dagar. Har då fått snabb stegring på en dag, men nu vet jag inte vad mina ÄL-tester håller på med... De brukar gå ner och bli väldigt svaga typ två dagar efter ägglossning. Men nu ser de ut såhär? (Mina RFSU-test tog tyvärr slut i fredags, men de andra är ju fortfarande ganska starka??). Trodde min cykel var tillbaka till vanligt eftersom jag inte fått mens än, men blir fundersam på varför testerna inte blir svagare nu...?

Kan jag ha missat full stegring i början när de började öka och att jag hade ÄL då?

• Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-23 13:56:17 följande:

Nej det var inget plus igår. Testet idag på morgonurin är negativt.

Vet inte om jag vill fortsätta nu... var så inställd på ett plus. Tårarna kom nu

Men det svaga strecket idag tog du på kvällen va? Du kanske har högre hormonnivå på kvällen?
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-23 15:16:08 följande:

Ja det var sent på kvällen. Men det borde finnas någon skymt av streck på testet ändå tycker jag. Är ju tvärblankt :(

Men gjorde du inte ett test igår morse också som var blankt? Då kan det ju vara så att det fortfarande är såpass tidigt att det bara syns den tiden på dagen då hormonnivån är som högst :)
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-23 16:04:20 följande:

Alltså kolla skillnaden! Blir så jävla besviken :(

Det du tog idag mäter ju från 25 och det andra från 10 om jag inte minns fel! Kan ju bero på det :)
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-23 17:33:32 följande:

Ja så kanske der är. Dock ställer jag in mig på att det förblir negativt

Hade jag varit du hade jag testat ett till early, men förstår känslan att inte våga hoppas för mycket. Håller fortsatt alla tummar för dig <3
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-24 18:38:24 följande:

Nej nu ger jag upp testandet. Testade med morgonurin idag igen med Clearblue plus och ja, ni ser ju själva, det blir ingen bebis för min del

Lycka till ni andra och grattis till er som plussat.

Testade du inte med early? :(
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-24 20:11:21 följande:

Hade inget early kvar :(

men tror det är kört. jag fortsätter få positiva äl tester så jag måste ha problem med fertiliteten.

Grät ut en stund hos mannen nu ikväll. Det är så typiskt nu när vi båda längtar efter ett till barn och verkligen försöker :(

Hade jag varit du hade jag testat en sista gång på ett early-test innan jag gav upp hoppet denna cykel. Det förra syntes ju jätteväl och var blått! <3 Har du några tester kvar?
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-25 00:00:57 följande:

Har ett digitalt kvar som jag absolut inte vågar testa med, vet ju hur okänsliga dom är. Funderar på att köpa ett till early efter mitt gyn besök imorgon, beror på vad/om dom hittar bågot avvikande där. Om jag nu ens får en undersökning där...

Det tycker jag du ska göra! Håller tummarna för att allt går bra <3
Svar på tråden Bim juni 2020