• Undrandee

Bim juni 2020

Anonym (MA v8) skrev 2020-06-04 14:15:01 följande:

Nej men du hade en kort lutealfas, vilket även det kan vara ett tecken på att man har lite lägre progesteron. Så jag skulle verkligen rekommendera MP av flera anledningar, både för ägglossning och det som sker efter. Testade rosenrot förut, men var inte lika förtjust i det.

Progesteronkräm kan ju vara bra. Var försiktig med att överportionera bara, då ett högre värde av progesteron i follikelfasen kan förhindra att ägget släpper.

Bifogar en bild på mitt RFSU när det peakar

Okej. Jag testade bidrottninggele ett tag, men läste skräckhistorier om det så jag la dom på hyllan. Jag har köpt en kräm med väldigt låg dos progesteron efter att ha mailat med kundtjänsten om mitt problem och fick bra anvisningar om hur jag ska smörja med den.

Jag brukar få peak med ältester vid denna tidpunkt i månaden, men mitt test såg ut såhär igår, tycker det är för svagt.

• Undrandee
    Anonym (MA v8) skrev 2020-06-04 15:11:29 följande:

Båda igår och idag ser ju lite svaga ut. Testar du morgon, eftermiddag och kväll?

Det kan ju vara stor skillnad på bara några timmar

Testat eftermiddag med båda
  • Undrandee
    Anonym (MA v8) skrev 2020-06-04 16:39:30 följande:

Prova att testa 3 ggr om dagen. Du kan ju tex haft din peak igårkväll.

Lycka till med allt :)

Ja jag vetjag får peakar fort ibland så ska testa ikväll igen. om inte annat så borde jag få max utslag snart annars :)

Tack!
  • Undrandee

Kvällens test. Tycker det är supersvårt det här med att tyda dom. Tycker strecken är lika starka! :P

• Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-04 22:20:21 följande:

Tror du kommer ha ÄL imorgon :)

Ja jag hoppas på det! Hoppas få till lite mys då, vi har lyckats få till varannan dag hittills sen i lördags otroligt nog :)
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-04 23:06:14 följande:

Åh, så bra! Håller tummarna för att det är eran tur denna månad :)

Tack! :) Jag känner mig väldigt ödmjuk men det är nog rätt vanligt när månaderna bara går hittills utan plus
  • Undrandee
    Hoppas2021 skrev 2020-06-05 10:46:22 följande:

Första gången jag testar denna typ av äl-tester. Kan ni hjälpa mig tolka? Tycker att jag ser en tydligen ökning onsdag-torsd men ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket.

Symtom-mässigt så tror jag inte att ägglossningen har varit ännu och känns fortfarande som att den är ett par dagar bort.

Ett bra tips jag fick här är att ladda ner appen Premom och lägg in dina äl test så räknar appen ut om/när du får din peak :)
  • Undrandee
    Hoppas2021 skrev 2020-06-05 10:46:22 följande:

Första gången jag testar denna typ av äl-tester. Kan ni hjälpa mig tolka? Tycker att jag ser en tydligen ökning onsdag-torsd men ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket.

Symtom-mässigt så tror jag inte att ägglossningen har varit ännu och känns fortfarande som att den är ett par dagar bort.

Ingen är positiv än, men om några dagar skulle jag säga att du kommer få din äl, men testa appen som sagt. Tycker också det är jätte svårt att tyda sådana här tester :)
  • Undrandee

Dagens ÄL test längst ner. Känner av molvärk, men tycker fortf. det är lite svagt för positivt??

Svar på tråden Bim juni 2020