• Loea

Bim juni 2020

33villbligravid skrev 2020-06-04 17:18:32 följande:

Okej - jo jag tänker också att bättre veta, men sedan är det jobbigt att när jag ändå börjar hoppas på att kanske testat för tidigt och eventuellt sett något på stickan och kanskekanskekanske jag ändå lyckats. 

Hoppas på en stoor överraskning för dig!!

Så tror jag många gör i början! Man måste bara vara hård mot sig själv om man inte vill slösa både pengar och känslor. Jag har som regel att jag testar inget innan jag faktiskt tror på resultatet.
  • Loea
    Trio2021 skrev 2020-06-04 21:56:39 följande:

Hoppar in här efter att vi troligtvis prickat in ÄL denna månad fast vi egentligen skulle vänta till hösten, haha! Hjärtat vill mer än hjärnan. Så nu får vi se om det händer något eller om det blir i höst istället!

Är bara på ÄL+2! Någon som haft väldigt tidig symptom och vad kände ni?

Bim är den 17/6!

Innan ägget fäst finns inga symptom. Mer än placebo då, det kan ju vara nog så påtagligt. Först när ägget fäst börjar hormonerna produceras och det är väldigt låga nivåer till att börja med så att man skulle känna av något alls då med är inte sannolikt. Mitt bästa tips är att anteckna allt man känner så vet man vad som är normalt samt placebo till nästa månad. Samt att hålla sig så upptagen man bara kan fram tills bim, så väntan inte blir fullt så lång.
  • Loea
    Trio2021 skrev 2020-06-04 22:38:56 följande:

Förstår det, menade mer allmänt tidiga symptom och inte på ÄL+2 såklart :)

Haha ja då förstår jag! Det är ju vääldigt olika från graviditet till graviditet men när jag var gravid förut så hade jag ömma bröst, värk i svanken och framför allt ilningar i ljumskarna.
  • Loea

Tog ett rfsu testatidigt imorse, solklart negativt. Är bara på ÄL+10 så egentligen är det inte optimalt att testa men behöver veta till imorgon då det dels är babyshower för en vän och dels festligheter på kvällen. Ville förbereda mig på att det kunde bli negativt. Ska testa igen imorgon men tvivlar på att resultatet är annorlunda då. Fan vad man hatar det här. Försöker verkligen se det positivt. Att nu får jag ha iaf en sommarmånad med midsommar osv där man inte behöver tänka på vad man äter och dricker. Ska försöka maxa med roligheter nu tills nästa äl. Men bottenlöst besviken blir man oavsett.

• Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-05 08:43:57 följande:

Ja, det är just så man får tänka! Jag tycker det lindrar lite just nu att tänka att ifall inte blir plus så kan man njuta av midsommar och sommar på ett annat sätt. Men så klart trist. Jag är själv på ÄL + 8 typ och funderar på att ta ett test igen idag (har billiga) hemma. Dels för nyfikenhet och hopp och dels för att vi ska iväg över helgen till kompisar och vill veta om kan ta ett glas vin med gott samvete. 

Har ni försökt länge och har du barn sedan tidigare? Vi är inne på försök nr två till syskon så känner jag ännu kan ta det ganska lugnt.

Ja känner också så, om man testar har man iaf kollat och är man inte gravid är det ingen idé att leva som om man är det. Det kommer det finnas gott om månader till sen.

Har varit gravid två gånger innan. En gång oplanerat för länge sen, gjorde abort tidigt då. Sen var vi gravida i januari, som slutade i MA. Hann gå 10 veckor med ett levande foster innan det dog. Kändes som en evighet. När vi väl hittade äl gick det direkt nu senast, var fjärde försöket. Så hade lite hoppats att vi skulle ha samma tur denna gången. Men tror inte kroppen kommit tillbaka riktigt än efter missfallet, hade bara ett väldigt kort och inte fullt utslag på ÄL-testen. Detta var första försöket efter missfallet.

Ja men vad skönt. Alltid bra att behålla det lugnet så länge som möjligt. Hur lång tid tog det med ert första? Mäter du ÄL och så ändå?
  • Loea
    mea08 skrev 2020-06-05 09:14:34 följande:

Tack!! Vi är vakna, men jag har inte sagt något än :D Ska se om jag kan smyga iväg och köpa någon liten present senare!

Haha fattar inte hur folk kan hålla sig! Jag sprang raka vägen in i sovrummet och väckte sambon när jag plussade tidigare i år. Har inget pokerface alls.

Men grattis iaf! Så roligt för er! :D
  • Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-05 09:25:41 följande:

Hej! Jag har också blivit en gång oplanerat gravid när jag var typ 21 som slutade i abort. 

Sedan vår son tog sig först på femte försöket, men slutade i missfall i vecka 12 pga moderkakan som satt fle och blödde. Sedan tog det 3 månader och vi var gravida igen.

Har inte kört på ÄL-stickor nu utan räknar med att den infaller mellan dag 12-14 som den gjort tidigare och följer med i app. Kanske måste börja ÄL-testa om inte tar sig snart, men tycker bara jag blir stresad av dem och att blir lite för mycket press på sängkammarverksamheten :) Försöker få till det varannan/var tredje dag under mitt "fertila fönster" :)

Fint ändå att höra historier om folk som gått igenom samma sak och sen fått ett barn. Ger en hopp och lite insikt. Man vet ju logiskt sett att få graviditeter blir det barn av men man orkar liksom inte vänta. Vill så gärna bli gravid igen så man kan se framåt och inte tänka på den förra graviditetens bf osv. Kommer inte orka ta mig igenom oktober (månaden som förra bf var i) om jag inte är gravid då igen känns det som.
  • Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-05 11:54:07 följande:

Ja, jag förstår dig så bra och minns precis hur det kändes eftermissfallet! MEN du har på riktigt jättegoda chanser att lyckas. Att du blivit gravid redan två gånger spontant bådar gott! Jag vet det känns jobbigt att vänta - är ju själv nu otålig som fan fastän inte borde ha ngt problem (och ingen fara egentligen om går ngra månader mer eller mindre, men vill ju att det ska funka på direkten).

Ja får bara ha lite tålamod och hoppas att det går vägen nästa månad. Ja visst är det så!
  • Loea
    Aammi skrev 2020-06-06 04:24:57 följande:

God morgon god morgon

Bim -2 idag och kunde inte sova för att jag var så ivrig att testa. Lyckades hålla mig kvar i sängen tills fyra på morgonen men inte längre. Testade med ett apoteket test och såg ingenting. Ahh! Tror ni att jag skulle väntat några timmar till? Haha

Jag har fortsatt illamående, spänningar i brösten och stor trötthet. Precis som i mars när jag plussade för första gången. Men efter ett par dagar försvann symtomen och jag fick ett missfall i 5+5 ... kan inte vänta på att få fira ett nytt pluss!

Är det blankt så är det ofta det de är. Därför jag inte litar på symptom, dom kan vara olika vid olika graviditeter och många gånger olika vid olika menscykler. Men du kanske ska satsa på test som mäter från 10hcg och inte 25 som dom oftast gör (lurigt här, vissa heter testa tidigt fast dom "bara" mäter från 25).

Tog själv ett testa tidigt idag nu på morgonen, ÄL+11 bim-3, och det visade totalt blankt. Så är helt enkelt inte gravid. Är inte ens säker på att jag hade riktig ÄL denna månaden men hoppades ändå.
  • Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-06 09:39:57 följande:

Gick just tillbaka i kalendern och kollade att jag med sonen plussade på CD 26 och minns det var helt klart och tydligt och inte alls svagt. Så om följer motsvarande sku jag kunna testa på ti om mensen inte ännu kommit ... men borde ju nog synas redan på måndag ..

Ja jag plussade tydligt på vanligt gravtest äl+11 senast. Så tror att många gånger syns det tydligt vid den tiden. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Bim juni 2020